TELEVIZNÍ REKLAMY VYTVÁŘEJÍ POZITIVNĚJŠÍ IMAGE ZNAČEK NEŽ ONLINE REKLAMY, ŘÍKAJÍ SPOTŘEBITELÉ

1. 4. 2020
Dvakrát více spotřebitelů uvádí, že televizní reklamy vytvářejí pozitivnější image značek, než je těch, kteří tvrdí totéž o běžných online formátech, zjistil nový rozsáhlý průzkum.

Zpráva Důvěra spotřebitelů v digitální marketing sestavená společností GroupM na základě otázek položených 14 000 spotřebitelů ve 23 zemích odhalila narůstající obavy ohledně digitálního marketingu a používání osobních údajů, což může mít pro značky důležité důsledky. Spotřebitelé jsou čím dál citlivější na značky, které se objevují vedle nevhodného obsahu, ukazují výsledky průzkumu. 64 % lidí v něm uvádí, že by si z tohoto důvodu na značku utvořilo negativní názor. 60 % spotřebitelů tvrdí, že má menší chuť používat produkt,
pokud jsou k nějakému účelu využívány jejich údaje; téměř stejné procento (56 %) chce větší kontrolu nad svými osobními informacemi.

Průzkum zjistil, že na pozadí rostoucích obav ohledně ochrany soukromí na celém světě reagují spotřebitelé pozitivněji na televizní reklamu a více než třetina (37 %) má pocit, že online reklama je příliš rušivá. S tímto vědomím, tvrdí autoři průzkumu, se marketéři musí pro zásah svých spotřebitelů zaměřit na používání správných digitálních platforem. Zároveň je nanejvýš důležité zajistit transparentnost při shromažďování a používání údajů.

„Kvůli všudypřítomným zprávám o selháních při zajišťování bezpečnosti údajů a ochrany soukromí spotřebitelé čím dál ostražitěji sledují, zda jsou o nich během jejich pohybu v online prostředí shromažďovány informace,“ řekl Christian Juhl, globální výkonný ředitel GroupM.
„Média se dramaticky vyvíjejí a je třeba, aby bylo odvětví založeno na spolupráci a zlepšilo způsob fungování reklamy pro lidi na celém světě. Jako marketéři musíme zajistit, že informace o spotřebitelích používáme odpovědně a transparentně.“

Analýza společnosti GroupM, sestavená ještě před globálním rozšířením onemocnění COVID-19, ukazuje, že spotřebitele, kteří se obávají digitálního marketingu, nejvíce znepokojují fake news na sociálních médiích, kyberšikana a online predátoři.

Spotřebitelé si jednoznačně myslí, že jednat by v tomto směru měly digitální platformy, kdy 75 % spotřebitelů uvedlo, že je na platformách, aby zamezily nebo odstranily nevhodný obsah. To vše naznačuje, že marketéři musí znovu popřemýšlet o vhodnosti kanálu, který používají. A také se musí zaměřit na parametry umístění reklamy, aby chránili hodnotu značky. Průzkum odhaluje, že spotřebitelé jsou nejen nedůvěřiví, pokud jde o využívání jejich údajů, ale zároveň už začínají být šikovnější, když se pokoušejí sami sebe chránit. Čím dál větší počet lidí například tvrdí, že si mění nastavení soukromí a maže cookies a historii vyhledávače.

„Pokud společnosti chtějí i nadále údaje o spotřebitelích používat, možná budou marketéři nuceni přijít s pobídkami a o výhodách informovat přesvědčivějším způsobem,“ tvrdí autoři.
„Transparentnost při používání údajů o spotřebitelích s jasně daným rámcem, platným jednotně v celé organizaci, pomůže při budování nového vztahu důvěry v procesu digitálního marketingu.“

Zdroj: origin.warc.com

Načítání dalších...