TELEVIZNÍ REKLAMA PŘINÁŠÍ LEVNĚJŠÍ ONLINE CESTY

16. 11. 2021
Zdroj: Unspash.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA VÝZKUM ZAHRANIČNÍ
Pandemie povzbudila online nakupování a retailová média. Podle výzkumu ale hraje pro inzerenty životně důležitou roli televizní reklama.

Většina online cest propagovaných televizí hned na začátku obsahuje název vaší značky, tím spotřebitel stráví méně času jejím hledáním


Proč na tom záleží

Online podniky dnes tvoří největší kategorií inzerentů v televizi. Jejich výdaje činily v roce 2021 1 miliardu liber. Marketingový orgán pro komerční televizi Thinkbox zadal zpracování ekonometrické analýzy deseti online podniků, u kterých televizní reklama prokazatelně posílila růst. Analýza se zabývala tím, kdy a proč používat televizi.

Klíčová zjištění

  • Díky televizi má vyhledávání lepší výsledky



  1. Televizní reklama propaguje levnější online cesty.

  2. Umí přimět více lidí (66 %), aby se vydali přímo za značkou. Nebo aby hledali konkrétní značku, ne jen kategorii.

  3. Televize má také pozitivní vliv na míru prokliku, jak v přirozeném, tak placeném vyhledávání.



  • Tři signály, že by značka měla používat televizi



  1. Když značka nejprve potřebuje rychle rozšířit působnost: online autobazar dosáhl během pěti měsíců po zvýšení výdajů na televizi 500 000 návštěv za týden. V tomto období přinesla televize 48 % všech návštěv.

  2. Když lidé pochopí nabídku značky a je pravděpodobnější, že nakoupí: obchod prodávající vybavení pro domácí tělocvičny přišel do televize se zcela novou nabídkou. Získal 200 000 návštěv za týden 300krát levněji na jednu návštěvu, než kolik stojí jejich hlavní produkt.

  3. Když značce chybí efektivní online nákupy: značka dietních produktů měla nejvyšší týdenní návštěvnost webové stránky 111,000 návštěvníků a průměrnou návštěvnost 23 300. Pak vyzkoušela televizi. Když spustila televizní kampaň, nejvyšší návštěvnost stoupla na 378 000 návštěvníků a průměr se zvýšil na 99 000.



  • Účinky, které můžeme čekat



  1. Okamžitá, viditelná odezva: u všech deseti zkoumaných značek televize přinesla 42 % všech návštěv.

  2. Televizní náklady na návštěvu srovnatelné s reklamu ve vyhledávačích: u deseti analyzovaných značek televize přilákala 50 milionů návštěv za průměrnou cenu 2,11 liber za návštěvu.

  3. Úroveň základních prodejů, na které se můžete spolehnout, a značka jako prodejné aktivum: televizní reklama zaměřená na značku (vedle OOH) vykázala nejtrvalejší účinky na prodeje. 50 % prodejů bylo zaznamenáno prvních 14 týdnů po akci a 50 % následující dva roky.




Zdroj: Thinkbox



Zdroj: www.warc.com


Načítání dalších...