Na Super Bowl s pořadovým číslem 58 poutá i obří lasvegaská kopule Sphere; Zdroj: sport.cz
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA ZAHRANIČNÍ

ROSS A RACHEL OPĚT SPOLU: PŘES STO MILIONŮ ZA PŮL MINUTY. JAK SUPER BOWL ZACHRAŇUJE TELEVIZI

9. 2. 2024
Obvykle se jedná o cosi otravného, co vám narušuje sportovní zážitek, a maximálně využijete nabídnutý prostor k odskočení si na toaletu nebo pro další porci nezdravých dobrot. Jenže Super Bowl, vyvrcholení ligy amerického fotbalu NFL, je výjimkou. Tady televizní reklamy táhnou, což motivuje firmy k investování závratných částek.

Důvod je jednoduchý. V dnešní době, kdy lineární televizní vysílání globálně ztrácí na síle, se zhoršuje právě i pozice inzerentů. Zkrátka nemáte jistotu, že vaši reklamu zhlédne dostatečně velké publikum, aby se vám vyplatila.

Jenže Super Bowl, to je fenomén. Jen ve Spojených státech se loni na velké finále dívalo na stanici Fox přes 113 milionů diváků. Zhruba každý třetí Američan si tedy utkání mezi Kansas City Chiefs a Philadelphia Eagles (38:35) naladil a zhltnul i pořádnou nálož reklamních materiálů. Celosvětová čísla jsou logicky ještě větší.




Super Bowl LVIII

O trofej pro vítěze NFL, nejslavnější ligy amerického fotbalu, se utkají celky Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers. Hrát se bude na Allegiant Stadium v Las Vegas. Duel startuje v noci na pondělí 12. února v 0.30 hodin.




Pokud byste se plácli přes kapsu a skutečně usilovali o půlminutový prostor během blížícího se zápasu na stanici CBS, připravte si 7 milionů dolarů (přibližně 162 milionů korun). Samozřejmě si můžete bloků pořídit i víc, jestliže máte chuť a prostředky.

Super Bowl je v lecčems výjimečný. A zatímco třeba lednové předávání televizních cen Emmy zaznamenalo v USA rekordně nízkou sledovanost (jen 4,3 milionu diváků), popularita souboje o Lombardiho trofej rok od roku stoupá.

„Žádná podobná příležitost už prostě není. Jen při Super Bowlu se vám přes sto milionů lidí dívá na stejnou věc,“ vysvětluje marketingový ředitel Kofi Amoo-Gottfried ze společnosti pro rozvoz jídla DoorDash, která si reklamu letos opět zaplatila.

Přehlídka hvězd


Společnosti neinvestují monstrózní sumy jen do koupě pozice ve vysílání, ale i do tvorby reklam samotných. A tak se v noci z neděle na pondělí při střetnutí Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers budou ve spotech prohánět sportovní hvězdy jako David Beckham (Uber Eats) nebo Lionel Messi (Michelob Ultra), dlouhou řadu populárních herců zastupují třeba Chris Pratt (Pringles), Christopher Walken (BMW), Patrick Stewart, Drew Barrymoreová (oba Paramount+), Martin Lawrence (Oikos yogurt) či Jason Momoa (T-Mobile).

A také dojde na nečekané shledání. Ještě než se v reklamě na Uber Eats - další službu provozující donášku nejen potravin, jak se dozvíme i v šotu - objeví zmíněný Beckham s manželkou Victorií, přijde na filmový plac David Schwimmer pozdravit Jennifer Anistonovou.

Dvacet let po závěrečné řadě sitcomových Přátel tak nastane setkání Rosse a Rachel, jenže šťastný konec tentokrát nečekejte. Však se přesvědčte sami.

A jak je možné, že obsah reklam je už známý? Marketéři totiž změnili v posledních letech taktiku. Zatímco dříve se naopak šoty tajily, nyní létají online světem už dlouhé týdny před akcí. „Neplatíte jenom za třicet sekund v televizi, koupíte si více než měsíční cvrkot, který vaše značka bude vzbuzovat,“ říká pro New York Times profesorka strategické komunikace Mary Scottová z Montclair State University.

Moderní technologie navíc nabízejí nejrůznější vychytávky, a tak se v reklamách při Super Bowlu začaly objevovat QR kódy. Dosud šlo spíš o experimenty, proklikat jste se tak mohli třeba na nákup kryptoměn nebo mexických avokád. Letos se čeká další nárůst.

Super Bowl tedy není jen o sportu jako takovém, vždyť další sledovanou událostí v jeho rámci je tradiční poločasová show, o niž se tentokrát postará zpěvák Usher. Kolik dostane? Nic, vůbec nic. Pokud chcete vystupovat, NFL vám jen uhradí náklady, ale honorář nečekejte. Liga moc dobře ví, že celebritám se podobný koncert gratis vyplatí královsky.

Zdroj: sport.cz

Načítání dalších...