NESPRÁVNÉ REKLAMY SE ZOBRAZUJÍ NESPRÁVNÝM SPOTŘEBITELŮM V 1 ZE 3 PŘÍPADŮ

22. 12. 2023
Agentury uvádějí, že podle nového průzkumu se téměř v jednom ze tří případů zobrazí nesprávnému spotřebiteli nesprávná reklamní kreativa.

Studie ze srpna, kterou společně realizovaly společnosti Advertiser Perceptions a Claravine, analyzovala dopady absence datových standardů a strategie. Ukázala, jak inzerenti a agentury bojují s bezpečností značky, a přitom našla pojítko mezi datovými standardy, bezpečností značky a cílením reklamy.

Studie ukazuje, že ačkoliv žijeme ve světě, kde je možná dynamická reklama v reálném čase, přibližně polovina ze 140 dotazovaných amerických inzerentů by se o tom, že reklama byla vysílána vedle nevhodného nebo nebezpečného obsahu, dozvěděla až následující den nebo ještě později. Průzkum se týkal vedoucích pracovníků v oblasti strategie, provozních specialistů a odborníků na data a analýzu.

Týmy, které implementovaly datové standardy, uvedly, že byly schopny tyto chyby identifikovat mnohem rychleji než jejich protějšky, které tyto standardy nezavedly. A navíc zaznamenaly přímé zvýšení návratnosti investic zhruba o 30 %.

Lauren Fisher, viceprezidentka pro BI ve společnosti Advertiser Perceptions, uvedla, že ti, kteří již zavedli strategii datových standardů, mohli lépe řešit různé aspekty své reklamy, marketingu a organizační struktury.
„Zjistili jsme, že marketéři, kteří zavedli datové standardy, měli větší důvěru ve svou schopnost porozumět datům, která mají vliv na výkonnost reklamy, byli schopni měřit až na úroveň jednotlivých kampaní nebo kreativ, a navíc díky sdílení dat lépe zvládali některé procesy v rámci organizace,“

řekla Lauren Fisher.

Data ukazují, že 29 % respondentů se domnívá, že největší riziko týkající se bezpečnosti a špatné viditelnosti značky souvisí s nedostatečnými schopnostmi organizace měřit kampaně. Mezi další patří bezpečnost značky a prezentace protichůdných sdělení spotřebitelům.

Marketéři se zavedenými standardními postupy zaznamenávají v průměru 30% nárůst návratnosti investic napříč oblastmi, jako je dodržování ochrany osobních údajů, produktivita, řízení návratnosti investic do kampaní, vývoj reklamní kreativy, bezpečnost značky a zkušenosti spotřebitelů.

Nedostatečná standardizace dat, kreativy a reportingu však snižuje schopnost inzerentů kombinovat data za účelem vytváření segmentů publika, ztěžuje jim implementaci dat a reklamní kreativy nebo kombinování reportů za účelem získání lepšího přehledu o výsledcích měření.

Nedostatečná standardizace reportingu je hlavním vnímaným problémem, když se inzerenti snaží propojit návratnost investic s datovými soubory. Členové analytických týmů se výrazně častěji potýkají s nedostatečnou konzistencí v pojmenování napříč platformami a týmy, aby mohli datům důvěřovat. Kromě toho bojují také s nedostatečným přístupem k nezbytným datům nebo k datům formátovaným potřebným způsobem.

Zhruba 58 % účastníků průzkumu uvedlo, že největší překážkou při zavádění procesů spojených s datovými standardy je složitost integrace systémů a datových souborů, 44 % účastníků pak uvedlo, že trvá dlouho, než se investice vrátí. Přibližně 43 % poukazuje na datová sila, která ztěžují identifikaci nezbytných datových souborů.

A pak jsou zde ještě další faktory. Přibližně 36 % respondentů mezi ně řadí náklady na najmutí externích specialistů, kteří by pomohli s implementací, 34 % uvádí nedostatečné sladění v rámci organizace, 34 % poukazuje na nedostatečné povědomí o tom, jak strategii realizovat, a 30 % poukazuje na nedostatek interních talentů pro realizaci plánu.

Chris Comstock, ředitel pro růst ve společnosti Claravine, řekl: „Je to myšlení typu ‚honem, honem‘. Mnozí lidé nevěnují čas tomu, aby zjistili, co je potřeba k tomu, aby se v organizaci vyladila jedna strategie, protože poletují od kampaně ke kampani.“

Prokázat hodnotu, to je skutečná výzva. Hlavní důvody, proč organizace nezavedly postupy založené na datových standardech, zahrnují neschopnost prokázat návratnost investic a také nedostatek interních zdrojů.

Čtyřiapadesát procent z nich poukázalo na neschopnost prokázat hodnotu, 51 % na nedostatek interních zdrojů k realizaci plánu, 40 % na vnímané náklady na realizaci, 35 % na přesvědčení, že postupy a standardy nejsou nutné, a 20 % tvrdí, že to pro organizaci není priorita.

Zdroj: mediapost.com

Načítání dalších...