Ilustrační foto; Zdroj: Pixabay
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

NA ŠTĚDRÝ DEN ZAPÍNÁ TELEVIZI PŘES OSM MILIONŮ ČECHŮ

22. 12. 2023
Sledování televize je hlavní mediální vánoční aktivitou Čechů. Doba sledovanosti televize na Štědrý den je o 2,5 hodiny delší, než je běžný průměr.

Češi mají vánoční svátky spojené se sledováním televize, ať už jde o vánoční pohádky nebo klasiky z české a česko-slovenské kinematografie. „Televizi si během tří vánočních svátků, tedy na Štědrý den, Boží hod nebo na druhý svátek vánoční, zapíná 8,7 milionů Čechů starších čtyř let a jejím sledováním tráví v průměru více než 5,5 hodin denně,“ uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia, která na českém trhu zastupuje téměř 30 tematických televizních stanic.

Vůbec nejvíce sledují Češi televizi na Štědrý den. V posledních třech letech si ji 24. prosince zapnulo v průměru přes 8 milionů Čechů, přičemž jejím sledováním trávili přes 6 hodin. „To je o 2,5 hodiny déle než v průběhu roku. Ze Štědrého dne to dělá den s nejvyšší sledovaností v roce, a to s železnou pravidelností. Je to zároveň jediný den v roce, kdy televizní sledovanost překračuje 6 hodin,“ popisuje Müller s odkazem na oficiální elektronické měření televizní sledovanosti ATO-Nielsen. Na dalších místech žebříčku se pravidelně umisťují i První svátek vánoční, Druhý svátek vánoční a také poslední den v roce, tedy Silvestr.

Sledování televize je oblíbenou aktivitou během vánočních svátků pro všechny věkové skupiny diváků včetně těch nejmladších. Například ze všech televizních diváků ve věku 15–24 let si v předchozích třech letech pustilo na Štědrý den televizi v průměru 66 % z nich, jejím sledováním trávili téměř 4 hodiny. U diváků ve věku 25–34 let sledovalo na Štědrý den televizi průměrně 75 % z nich a doba strávená před televizní obrazovkou se vyšplhala na 5,5 hodiny. Ještě vyšší čísla jsou spojená s diváky ve věku 35–44 let – televizi si pustilo 85 % z nich a trávili s ní přes 6 hodin.

„Televize je neodmyslitelnou součástí oslav vánočních svátků téměř pro všechny, ještě více to pak platí pro rodiny s dětmi. V porovnání s bezdětnými diváky tráví sledováním televize na Štědrý den mnohem více času,“ tvrdí Pavel Müller a doplňuje, že diváci ve věku 25–44 let s dětmi do 14 let trávili na Štědrý den v předchozích třech letech sledováním televize v průměru 6,5 hodiny, přičemž televizi si zapnulo 87 % z nich.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...