WARC ODHALIL NEJEFEKTIVNĚJŠÍ KAMPANĚ

24. 3. 2024
Podle úspěchů v soutěžích efektivity sledovaných organizací WARC je top kampaní loňského roku projekt Shah Rukh Khan-My-Ad. Kdo další uspěl?

Organizace WARC představila letošní žebříček 100 kampaní, které získaly nejvíce ocenění na soutěžích efektivity po celém světě. Ať jde o soutěže jako je Effie, kategorie efektivity na Cannes Lions, WARC Awards nebo AME Awards.

Vůbec nejefektivnější kampaní loňského roku byl projekt Shah Rukh Khan-My-Ad od agentur Ogilvy Mumbai a Wavemaker Mumbai pro Cadbury. Reagoval na to, že přes 70 procent dárkových produktů prodávají lokální obchodníci. Výsledkem byla interaktivní kampaň s geotargetingem, díky níž se herecká hvězda Shah Rukh Khan stala ambasadorem právě těchto menších podniků. Komunikace získala přes 140 milionů impresí a prodeje výrobků pro oslavy narostly o 35 procent.



Rovněž druhá nejefektivnější kampaň se týká indického trhu – jde o dlouholetý projekt Keep Girls In School značky Whisper ze skupiny Procter & Gamble s agenturami Leo Burnett Mumbai a EssenceMediacom. Vzdělává nejen dívky o menstruaci a zároveň se snaží zabránit tomu, aby odcházely ze škol. A v průběhu tří let pomohla devítiprocentnímu nárůstu byznysu.



Třetí nejefektivnější kampaní je také dlouhodobá komunikace – Famous Orders od agentur vedených Wieden+Kennedy NY pro McDonald’s. Už několik let propojuje značku s populárními osobnostmi, které ukazují vlastní „go-to“ objednávky a tím zvyšuje popularitu značky u mladých nejen v USA.



Žebříček odhaluje také z pohledu efektivity nejúspěšnější značky, kterým už popáté kraluje McDonald’s (následují Cadbury ze skupiny Mondelēz a KFC z Yum! Brands). Zmiňovaná kampaň Famous Orders se v hlavním žebříčku umístila na třetím místě už podruhé za sebou. Celkově mezi zadavateli nejefektivnějších kampaní pak vítězí Anheuser-Busch InBev, který toto místo zaujímá potřetí v řadě (následují ho Unilever a McDonald’s). Jeho úspěchu přispěly komunikace 32 značek, z nichž se pět umístilo v pořadí padesátky nejefektivnějších brandů.

Z pohledu agentur měla nejvíce kampaní oceněných za efektivitu Leo Burnett Dubai, který na vrchol vystřelila z loňského 26. místa (za ní se umístily Ogilvy Mumbai a AlmapBBDO São Paulo). Nejefektivnější mediálkou je Mindshare New York (ji následuje Wavemaker Mumbai a Starcom Chicago). Mezi sítěmi pak kraluje Ogilvy, za níž se stejně jako loni umístily DDB Worldwide a Leo Burnett. To mezi holdingy se pořadí proměnilo, Omnicom Group se do čela žebříčku dostala z druhého místa, na něž odsunula WPP, třetí je pak Publicis Groupe, která si oproti loňskému roku vyměnila pozici s Interpublic Group. Z pohledu nezávislých agentur se nejvíce dařilo společnosti Special, již následují DJE Holdings a Wieden+Kennedy.

Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...