VÝSLEDKY AKTIVIT V HORNÍM TRYCHTÝŘI UVIDÍTE AŽ ZA DESET MĚSÍCŮ

2. 11. 2023
Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ
Nový výzkum ukazuje, že značky, které po deseti měsících stále utrácejí v horním trychtýři, dosahují vyšší efektivity než ty, které tuto činnost ukončily po třech měsících.

V publikaci Elevating eCommerce: Fospha analyzovala vliv aktivit ve středním a horním funnelu na výkonnost značek v průběhu času, přičemž zvláštní pozornost věnovala společnosti Meta, jejíž platformy mají největší podíl výdajů na cíle ve vyšším funnelu.

Proč jsou výdaje v horní části marketingového trychtýře důležité


Zaměření na krátkodobé metriky může zkreslit skutečný dopad marketingových a reklamních aktivit, což vyžaduje přehled o výkonnosti strategií a kanálů vyššího tunelu.

Z analýzy vyplývá, že dlouhodobost výdajů v rámci upper-funnelu je velkým faktorem ovlivňujícím to, jak velký úspěch značka v tomto cíli nakonec nalezne. Předčasné zastavení výdajů, pokud nejsou výsledky okamžité, může být promarněnou příležitostí k budoucí odměně.


Závěry, které studie prokazuje



  • V krátkodobém horizontu na tom byly značky utrácející za reklamy zaměřené na Brand/Awareness hůře než konkurenti, kteří zůstali pouze u Konverze: po 3 měsících se CAC zvýšil o 33 % a ROAS poklesl.

  • Ale po deseti měsících bylo ROAS o 27 % vyšší u značek, které udržely výdaje na awareness, než u těch, které přestaly po třech měsících.

  • Kromě toho pak bylo získání nového zákazníka také levnější, CAC bylo o 41 % nižší.


"Trpělivost je klíčová, pokud jde o výdaje v horním trychtýři - i když se může zdát, že takové čekání je dlouhá doba, dlouhodobé zlepšení je přesvědčivé."

říká Jamie Bolton, viceprezident pro růst ve společnosti Fospha (prostřednictvím LinkedIn).

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...