SUPERMAN MŮŽE PODPOŘIT SUPERSCHOPNOSTI ZNAČEK. STAČÍ K TOMU TELEVIZNÍ REKLAMA

31. 7. 202531. 7. 2025
Do kin přišlo nové zpracování Supermana. Premiéru samozřejmě provází vlna reklamních kampaní. Ikonická postava komiksového hrdiny totiž nabízí silný emocionální náboj a univerzálně srozumitelný symbol dobra, který inzerentům umožňuje zvýšit viditelnost značky a propojit produkty s pozitivními hodnotami.

Historie Supermana se začala psát už ve 40. letech dvacátého století. První filmové zpracování spatřilo světlo světa v roce 1941. Jednalo se o animovaný seriál od studia Fleischer, který položil základy pro vizuální podobu hrdiny. V roce 1951 následoval první celovečerní film Superman and the Mole Men s Georgem Reevesem, který se později proslavil i v televizním seriálu.

Zlom nastal v roce 1978, kdy režisér Richard Donner natočil film Superman s Christopherem Reevem v hlavní roli. Tento film definoval moderní superhrdinský žánr a proslul slavným sloganem „Uvěříte, že člověk může létat.“ Následovala série úspěšných pokračování. Superman se stal symbolem naděje a morálních hodnot a jeho filmové verze odrážejí měnící se společenské nálady. Superman – od idealistického hrdiny 70. let až po temnějšího a komplexnějšího hrdinu dnešní doby – zůstává jednou z nejikoničtějších postav filmové historie a jako takový láká inzerenty a značky, které tento symbol naděje, síly a spravedlnosti využívají k budování důvěry, posilování pozitivního image a oslovování širokého publika napříč generacemi.

Historické reklamy


Postava Supermana si získala oblibu už v samých začátcích. U animovaného reklamního spotu AT&T z roku 1986 je zajímavá skutečnost, že hrdinou není Superman ve svém superhrdinském obleku, ale Clark Kent.


Video: AT&T – Superman

Také reklama na arašídové máslo Superman Peanut Butter z roku 1993 je animovaná. Zatímco síla Supermana pochází ze žlutého Slunce, síla burákového másla, které je předmětem reklamy, je v jeho chuti:


Video: Superman Peanut Butter

American Express vytáhne z bryndy Lois i Supermana


Značka American Express využila v roce 1998 animaci pouze pro ztvárnění Supermana. Reklama s vtipným rozuzlením ukazuje Lois, která se v obchodě dostane do potíží. A zatímco Superman neví, co si počít, komik Jerry Seinfeld se pohotově vytasí s kreditní kartou:


Video: American Express – Superman

Product placement ve filmech o Supermanovi


S každým novým snímkem se postupně začaly objevovat další reklamy, ať už v podobě klasických spotů, nebo product placementu. V roce 1979 zaplatila společnost Philip Morris 20 tisíc liber (v té době přibližně 40 tisíc USD) za to, že se cigarety Marlboro objevily ve filmu Superman 2.



Ve filmech se postupně objevilo neuvěřitelné množství značek – od Coca-Coly přes Cheerios, KFC, cigarety Camel až po Doritos, různé automobilové značky, telefon Nokia, který používala Lois, nebo brýle Warby Parker, které se staly ikonickým doplňkem Clarka Kenta.

Televizní reklamy na téma Supermana mají úspěch


Kultovní série filmů o Supermanovi oslovuje publikum napříč generacemi, a proto je pro inzerenty a značky nesmírně atraktivní. Superman je zosobněním hodnot, jako je spravedlnost a odvaha, které mají pozitivní vliv na image značky. Také skutečnost, že Superman je „obyčejný člověk“ obdařený superschopnostmi, je pro marketing skvělou metaforou. Značky tak mohou spotřebitelům vnuknout myšlenku, že s jejich produktem může být každý člověk Superman. Většina značek, které se zhlédly v Supermanovi, využívá ve svých kampaních i působivý vizuální jazyk ze snímků, ať už jde o velkolepé záběry letu městem, nebo futuristické technologie.

S letošní premiérou nového Supermana se přirozeně strhla lavina reklamních kampaní. Pojďme se na nové zajímavé kampaně inspirované létajícím superhrdinou podívat.

Progressive Insurance má tým, který za Supermana zaskočí


Mezi značky, které využily premiéry nového snímku jako příležitosti k posílení povědomí o značce prostřednictvím franšízy s DC Studios, patří i americká pojišťovací společnost Progressive. Její nový reklamní spot propaguje novou funkci Accident Response v aplikaci pojišťovny. Maskotka Flo a její tým pojišťovacích agentů v bílých zástěrách se v reklamě snaží získat část slávy pro sebe, zatímco neohrabaně komunikují s civilisty, kteří potřebují pomoc. A Superman? Ten má nejspíš pravděpodobně plné ruce práce se záchranou světa.


Video: Progressive Insurance Commercial – Superman

Za touto spoluprací stojí agentura Arnold Worldwide. Spojení pojišťovny Progressive se Supermanem je zajímavé. Že by se Progressive opičila po konkurenční pojišťovně State Farm , která nedávno spustila kampaň inspirovanou Batmanem? Anebo americké pojišťovny prostě jedou na vlně superhrdinů.

Amazon tvrdí, že každý z nás může být super


Společnosti DC Studios a Amazon Ads se spojily a spustily kampaň „Anyone Can Be Super“ – platformu pro propagaci, která využívá Prime, Alexu, Twitch a dokonce i chytrá zařízení. Hlavním sdělením kampaně je, že každý může být „super“ díky své laskavosti a svým činům.

Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Amazonem a zahájit léto Supermana touto fantastickou a rozsáhlou iniciativou,“ uvedla Dana Nussbaum, výkonná viceprezidentka pro globální marketing a vztahy se spotřebiteli ve společnosti Warner Bros. Pictures. „Jednou z charakteristických vlastností, díky nimž je Superman tak inspirujícím a ikonickým hrdinou, je jeho vrozená dobrota a trvalá víra v hrdinu, který je v každém z nás. Iniciativa „Anyone Can Be Super“ vyzývá fanoušky i nové příznivce, aby vnesli ducha Supermana do svých životů řadou zábavných a snadných způsobů: od nákupu lístků do kina přes program společnosti Fandango a zviditelnění Supermanova psího kamaráda Krypto a organizace Best Friends Animal Society až po uctění hrdinů v rodinách a komunitách prostřednictvím dárků a partnerských aktivací. Chtěli jsme prozkoumat nové způsoby, jak se spojit s našim globálním publikem, a nemohli jsme si přát lepší partnery, než je geniální, vynalézavý a nadšený tým Amazonu,“ dodala Dana Nussbaum.


Video: Amazon – Anyone Can Be Super

Redaktoři z Daily Planet se vozí v Toyotě


Také Toyota se rozhodla propojit svou značku s novým filmem Superman. V rámci reklamní kampaně, která byla tento měsíc spuštěna, propaguje svůj nový plně elektrický model Toyota bZ 2026, který se objevil i v novém filmu.


Video: Toyota – Superman

Old Spice udělá Supermana i z neduživého puberťáka


Na vlně nového snímku se svezla i značka Old Spice a upozornila na novou vůni, která právě přistála na Zemi. Co když Supermanova síla nepochází ze Žlutého slunce, ale z deodorantu Old Spice?


Video: Smell Super with Old Spice

Součástí kampaně je limitovaná edice kolekce Superman, která kombinuje osvědčené receptury Old Spice s novou hrdinskou vůní „Bright Citrus and Cosmos“ a slibuje, že se každý muž bude cítit jako superhrdina. Každý produkt z řady Superman má speciální edici obalu vytvořenou ve spolupráci s DC Comics, díky čemuž se stává sběratelským kouskem pro milovníky péče o tělo i fanoušky komiksů.

Milk-Bone pro každého superpsa


Značka Milk-Bone se místo na Supermana zaměřuje na superpsa a nabádá páníčky, aby se o své chlupaté mazlíčky starali stejně dobře jako Superman o svého psího přítele Krypta.

Video: Milk-Bone – Superman

Superdezert od Dairy Queen


V souvislosti s premiérou nového filmu vypustila značka Dairy Queen minulý měsíc do světa reklamu, která propaguje zcela nový dezert Superman Blizzard Treat. Do DQ míří dvě letní senzace. Jednou z nich je dezert, který vám zaručeně zachrání léto, a ta druhá, to je samozřejmě Superman, říká se v reklamním spotu.


Video: Dairy Queen – Superman

Superman dal Marvelovi na frak


Podle výsledků pokladen kin se Superman stal opravdovým miláčkem diváků a přinesl společnosti DC Studios, kterou vlastní Warner Bros. Discovery, tolik potřebné první vítězství. Celosvětové tržby dosáhly 406,8 milionu dolarů. Jedná se o velký úspěch pro DC a Warner Bros., které předstihly Disney a v letošním roce se dostaly na první místo, pokud jde o podíl na americkém trhu.

Jsou to opravdu skvělé výsledky, když uvážíme, že Superman aktuálně čelí na mezinárodní scéně tvrdé konkurenci ze strany filmu Jurský svět: Znovuzrození od studia Universal a kasovního hitu F1 od Apple Original Films.

Po letech, kdy superhrdinskou scénu ovládalo studio Marvel, se tedy na výsluní dostala společnost DC Studios. Již během druhého víkendu překonal film Superman celkové tržby filmu Thunderbolts* od Marvelu, který letos na jaře dosáhl celosvětových tržeb 383 milionů dolarů. A za pár dní překoná i další film Marvelu z roku 2025, Kapitán America: Nový svět, který celosvětově vydělal skromných 415 milionů dolarů.

Je tedy zřejmé, že značky, které sáhly po osvědčených motivech Supermana, nemohly udělat líp. Superman je nejen ikonickou postavou superhrdiny, ale i symbolem hodnot, které lze skvěle přenést do marketingové komunikace – naděje, odvahy a neochvějné víry v dobro. Každá značka, která se dokáže s těmito principy ztotožnit, si získá emocionální kredit u širokého publika. Není proto překvapením, že se do kampaní zapojily globální společnosti, jako jsou Amazon, Samsung či pojišťovna Progressive.

Úspěch Supermana potvrzuje, že propojení silného filmového příběhu a promyšlené marketingové strategie může značkám přinést nejen okamžitou viditelnost, ale i dlouhodobý nárůst důvěry zákazníků. A pokud budou výsledky filmu i nadále růst stejným tempem, dá se očekávat, že Superman se stane jednou z nejžádanějších licencí pro další roky – nejen na plátně kin, ale i v říši reklamy.

Načítání dalších...