Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE UK: DVĚ TŘETINY DOSPĚLÝCH OMEZÍ VÁNOČNÍ VÝDAJE

3. 8. 20233. 8. 2023
Vánoce jsou sice ještě daleko, ale marketéři se již na sváteční období připravují. Podle nového průzkumu IPA plánují dvě třetiny dospělých ve Velké Británii omezit své vánoční výdaje - pro marketéry tedy bude klíčové pochopit to, kde mají spotřebitelé z pohledu vánočních investic "bolestivá místa" a také schopnost využít správných příležitostí.

Británie Vánoce miluje. Pro značky a agentury je to zásadní období i v ekonomicky slabších časech. Průzkumu, který zadala IPA a provedla společnost Opinium, se zúčastnilo 2000 dospělých Britů. Studie IPA ukazuje, jak se spotřebitelé chystají toto období prožít a jak se staví k výdajům v období, které je pro mnoho (nejen) britských značek nejdůležitějším prodejním obdobím.

V plánu je snižování výdajů



  • 64 % všech dospělých ve Velké Británii omezí své výdaje oproti loňskému roku kvůli přetrvávajícímu tlaku na životní náklady.

  • Mladí lidé plánují své vánoční rozpočty ještě více omezit: 82 % osob ve věku 18-24 let plánuje utratit méně než loni.


Před úspory se ale staví také příležitosti:



  • Udržitelnost je pro mladé spotřebitele (18-34 let) stále důležitější, protože 51 % z nich se zaměří na značky a prodejce, kteří udržitelnost upřednostňují.

  • Využít v reklamě to, co lidí čekají a to jsou tyto prvky:

    • 46 % respondentů si chce připomenout lepší časy

    • A jinak lidé chtějí, aby jejich vánoční reklama byla:

      • Sváteční (37 %)

      • Vtipná (21 %)

      • Nostalgická (20 %)






Jak plánují lidé šetřit na vánočních výdajích:



  • Výprodeje a nákupní akce budou rozhodující: 55 % respondentů plánuje utrácet během Černého pátku; 79 % osob ve věku 18-24 let plánuje nakupovat během nákupních akcí.

  • Necelá polovina (48 %) plánuje použít úspory k financování vánočních výdajů, což je u osob ve věku 18-24 let 58 %.

  • Zatímco menšina (13 %) všech dospělých plánuje využít úvěr, dalších 10 % plánuje využít platformy "Kup teď, zaplať později" - ty jsou mnohem populárnější (19 %) mezi 25-34letými.

  • Dopad šetření se projeví i na některá odvětví - výdaje za pohostinství jsou v době drahoty na prvním místě: 24 % respondentů plánuje utratit méně za jídlo mimo domov a 19 % omezí návštěvy barů a klubů.

  • Významná část spotřebitelů také plánuje méně utrácet za značkové výrobky, jako je oblečení (23 %), a prémiové potraviny (20 %).

  • Přibližně polovina respondentů by zvážila možnost darovat dospělému (49 %) nebo dítěti (51 %) dárek z druhé ruky nebo renovovaný. Nejvýznamnějším důvodem je cenová dostupnost (47 %), důležitým důvodem je také udržitelnost (33 %) a dobrá věc, na kterou se výtěžek použije (31 %).


Zdroj: warc.com / IPA

Načítání dalších...