Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE: BUDOUCÍ RŮST ZNAČKY BUDE ZÁVISET NA UDRŽITELNOSTI A CENOVÉ DOSTUPNOSTI

14. 9. 2022
Většina lidí na celém světě chce žít tak, aby byli ohleduplnější k životnímu prostředí. Jenomže krize životních nákladů a vnímaná vyšší cena udržitelných produktů způsobují, že takový život je možný jen pro bohaté. A pro značky to znamená promarněnou příležitost.

Výzkumná společnost Kantar sestavila nejnovější sektorový index udržitelnosti. Vychází z 33 000 rozhovorů po celém světě a cílů udržitelného rozvoje OSN. Index ukazuje, že:

  • 68 % lidí na celém světě věří, že produkty, které jsou lepší pro životní prostředí a společnost, jsou dražší,

  • 65 % lidí chce udělat víc pro blaho planety a ochranu životního prostředí, ale brání jim v tom nárůst životních nákladů.


Proč je to důležité

Společnost Kantar považuje za velkou obchodní příležitost, když přestaneme považovat udržitelnost za výsadu lépe situovaných a rozšíříme ji na ostatní. Značky musí jít na trh s cenou, kterou si může dovolit více lidí: udržitelnost a masový trh jsou motorem budoucího obchodního růstu.

Výsledky studie

  • Pouze třetina (35 %) spotřebitelů, kteří se aktivně „potýkají“ s životními náklady, vyhledávají společnosti a značky, které nabízejí určité způsoby kompenzace dopadu na životní prostředí. Stejně se chová 53 % spotřebitelů, kteří jsou „finančně zajištění“.

  • 42 % neví, kde hledat udržitelné nebo etické produkty.

  • 57 % má pocit, že je těžké určit, které produkty jsou eticky nebo pro životní prostředí dobré či špatné.

  • 20 % tvrdí, že jejich oblíbené značky nabízejí etické nebo udržitelné verze produktů (i když je tito zákazníci nutně nekupují).

  • 47 % spotřebitelů přestalo určité produkty nebo služby kupovat kvůli dopadu na společnost a životní prostředí. Tento podíl se zvyšuje na 73 % u spotřebitelů aktivních v ochraně životního prostředí.


Celá studie je ke stažení zde.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...