SPOTŘEBITELE OČEKÁVAJÍ, ŽE ZNAČKY BUDOU REAGOVAT NA KONFLIKT NA UKRAJINĚ

24. 3. 2022
Většina spotřebitelů po celém světě se domnívá, že by značky měly nějakým způsobem reagovat na probíhající konflikt na Ukrajině.

Co mohou udělat?


Podle průzkumu společnosti GWI mezi 20 428 uživateli internetu ve věku 16-64 let na 21 trzích si 84 % z nich přeje, aby značky podnikly nějaké kroky. Zatímco 32 % připouští, že může záležet na okolnostech, kterých se to týká, existuje i tvrdé jádro 24 % dotázaných, které si myslí, že značky by měly jednat a dát najevo svůj názor vždy.

Poznatky ukazují, že spotřebitelé oceňují smysluplné reakce (43 %) a praktickou pomoc (40 %) před ukončením investic (asi 33 %) nebo veřejnými prohlášeními (27 %).

Klíčová zjištění



  • Spotřebitelé oceňují charitativní činy značek nade vše: darování zboží (43 %) nebo nabídka služeb potřebným (40 %) jsou považovány za důležitější než peněžní dary (35 %).

  • Spotřebitelé pouze chtějí, aby se značky angažovaly, a příliš se nezajímají o existenci hodnot značky (uvádí 31 %) nebo o to, zda značka působí v relevantním odvětví (27 %).

  • Očekávání, že značky budou jednat, koreluje s věkem: 60 % lidí ve věku 16-24 let si myslí, že by značky měly jednat, zatímco u lidí ve věku 55-64 let je to 51 %.

  • Ve většině zemí jsou hlavními reakcemi spotřebitelů na konflikt omezení osobních výdajů (33 %), vyhledávání značek podporujících danou věc (31 %) a darování zboží (31 %) a peněz (30 %) na charitu.

  • Více než čtvrtina (26 %) přestala nakupovat u značky, která danou věc nepodporuje - to ukazuje, že reakce značky jsou pro spotřebitele na prvním místě.


Zdroj: warc.com










Načítání dalších...