PRŮZKUM USA: 36 % RESPONDENTŮ PLÁNUJE SLEDOVAT SUPER BOWL

8. 2. 2024
Podle nového průzkumu Adtaxi sledovanost Super Bowlu zaznamená nárůst z 30 % v roce 2023.

Každoroční průzkum sledovanosti Super Bowlu, který provádí společnost Adtaxi, poukazuje na pokračující posun směrem ke streamovacím médiím i na potenciální vliv Taylor Swift na sledovanost zápasu.

Průzkum Adtaxi zjistil, že v případě Super Bowlu LXVII budou diváci ve velké míře spoléhat na digitální služby - více než třetina (36 %) dotázaných uvedla, že plánuje velký zápas streamovat, přičemž v roce 2023 to bylo 30 % a v roce 2019 21 %. V případě zápasu v roce 2024 uvedlo 20,2 % respondentů, že jej budou sledovat prostřednictvím televizního vysílání, 16,1 % prostřednictvím nabídky kabelové televize a 10,2 % prostřednictvím satelitní televize.
"Není překvapivé, že i nadále pozorujeme přesun diváků od tradičních zdrojů ke streamování,"

uvedl ředitel výzkumu společnosti Adtaxi Murry Woronoff. "V letech 2023 až 2024 vzroste podíl diváků streamované televize o 19 %. To je v porovnání s 27% meziročním poklesem sledovanosti vysílání a kabelové televize. Tyto údaje poukazují na měnící se televizní prostředí, v němž streamovací služby získávají větší část tradičního televizního publika. Předpokládáme, že tento trend bude pokračovat i v příštích letech."

Výzkumníci také poznamenali, že se předpokládá, že sledovanost streamované televize (36 %) se vyrovná kombinovaným hodnotám sledovanosti vysílání (20 %) a kabelové televize (16 %). 10 % respondentů navíc tvrdí, že streamovací službu využívá jako sekundární platformu pro obsah. Celkově 45 % dospělých diváků Super Bowlu zahrnuje streamovací televizní služby do svého celkového zážitku ze sledování zápasu.

Průzkum odhalil rostoucí zájem diváků o Super Bowl, přičemž 41 % účastníků vyjádřilo vrcholné nadšení ze samotné hry, což je mírný nárůst oproti 38 % v předchozím roce. Zájem o poločasovou show zaznamenal výraznější nárůst - 34 % respondentů ji označilo za vrcholný zážitek oproti 27 % v loňském roce.

Pokud jde o konzumaci sociálních médií, studie zjistila, že dospělí, kteří konzumují Super Bowl, se v průměru zapojují do dalších 2,1 mediálních platforem pro související obsah. Průzkum zjistil, že 71 % dospělých diváků Super Bowlu tvrdí, že využije další mediální platformy mimo svůj primární způsob konzumace. Mezi těmito platformami se jako hlavní volba uživatelů streamovacích služeb ukázala sociální média. Dále poukazují na pokles závislosti, vysílání a kabelové vysílání postují vysoko jako sekundární zdroj.

Průzkum se zabýval také vlivem Taylor Swift na fotbal, sledovanost a prodeje. Kvůli vztahu zpěvačky a skladatelky s hráčem Kansas City Chiefs Travisem Kelcem 45 % respondentů tvrdí, že jejich vztah měl určitý vliv na jejich zájem o fotbalový svět. Mezi účastníky, kteří se označují za oddané fanoušky, navíc publikum uvádějící vliv na jejich počínání přesáhlo 70 %.

Přibližně 29 % dotázaných sleduje profesionální fotbal, včetně Super Bowlu, s větší pravděpodobností na základě vlivu Taylor Swift. Mezi jejími oddanými fanoušky se toto číslo zdvojnásobuje, což poukazuje na významnou souvislost mezi vztahy s celebritami a sportovní angažovaností.

Přibližně jednoho z pěti (20 %) respondentů a téměř 50 % fanoušků Swiftové podněcuje k zapojení do sportovního obsahu vztah zpěvačky a hráče. Pokud se opět podíváme na oddané fanoušky, je u nich téměř třikrát větší sklon kupovat sportovní zboží a dvakrát větší pravděpodobnost, že budou podporovat charitativní organizace související s fotbalem.

"Tato zjištění ukazují, že influenceři mají obzvláště silný vliv. Pro nás jako marketéry je důležitější než kdy jindy, abychom si byli vědomi hlavních trendů a využili je v reklamě," řekl Chris Loretto, výkonný viceprezident společnosti Adtaxi. "Stejně důležité je všímat si toho, kde a jak lidé konzumují obsah, protože roste obliba streamovacích služeb a sociálních platforem."

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...