PĚT TRENDŮ, KTERÉ BUDEME SLEDOVAT BĚHEM SUPER BOWLU 2023

9. 2. 2023
Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ
Pivo, sázky a velké značky - to jsou hlavní trendy, které by mohly charakterizovat letošní Super Bowl LVII.

Do Super Bowlu LVII zbývá několik dní a značky pilně oznamují své podíly na velké hře. Ale co bude pro marketingovou konfrontaci v roce 2023 určující, to se zatím neví - možná rychlý odklon od přezdívky „Kryptobowl“ z roku 2022 nebo nevyhnutelná hojnost značek alkoholu, když se Anheuser Busch InBev vzdal exkluzivity. Způsob, jakým se kampaně na Super Bowlu připravují na výkop, možná ovlivnil i Elon Musk.

Na letošním Super Bowlu budeme moci pozorovat pět trendů:

Zavedené značky pokračují ve svých sériích


Seznam značek, které se Super Bowlu zúčastní, „bude vypadat hodně podobně jako v minulých letech”, uvedl již dříve pro Ad Age Mark Evans, výkonný viceprezident pro prodeje společnosti Fox Sports. Do velké hry zbývá něco přes měsíc a staří známí včetně TurboTax, Pringles, AB InBev a Avocados z Mexika již vysílání reklamy potvrdili.

Diváci sice mohou očekávat spoty od hrstky nováčků, jako jsou Servant Christian Foundation a PopCorners od Frito-Lay, ale účast mladších značek může omezovat rostoucí ekonomická nejistota. To je rozdíl oproti Super Bowlu 2022, který se vyznačoval dramatickým přílivem nových inzerentů ve vznikajících kategoriích, zejména sportovním sázení a kryptoměně (viz níže).

Sledujte sociální sítě


Bude zajímavé sledovat, zda a jak značky zohlední probíhající vření na Twitteru. Ten slouží jako oblíbené médium pro interakci s fanoušky během Super Bowlu i jako kreativní řešení pro menší značky, které nemají dostatečné prostředky, aby mohly za účast ve velké hře nabídnout 6 až 7 milionů. Platforma Elona Muska je sice ideální pro rychlé reakce a měření popularity, ale možná se více značek pokusí rozpohybovat masy na TikToku, jako to udělala značka Doritos se svou předzápasovou taneční soutěží. A možná budou aktivovat interaktivní pop-upy na Robloxu nebo nabízet fanouškům, aby je sledovali na rostoucích platformách, jako je Mastodon.

Už žádný Kryptobowl


Super Bowl LVI si díky silné marketingové účasti předních kryptoměnových společností vysloužil označení „Kryptobowl“. To ale bylo v době, kdy rodící se technologii dosud nepoznamenaly skandály a skepticismus. Vzpomeňme si, jakou senzaci vyvolala v únoru loňského roku reklama s pohyblivým QR kódem společnosti Coinbase. Tato reklama získala cenu Grand Prix v Cannes a první místo v žebříčku nejlepších reklam roku podle Ad Age.

Ale ne všechny zářivé novinky z vysílání roku 2022 necháme za sebou: své možnosti na Super Bowlu bude nadále rozšiřovat sportovní sázení. Svou účast v reklamních přestávkách utkání konaného příští měsíc už potvrdily značky jako FanDuel nebo DraftKings.

Pivo, pivo a zase pivo


Letos se budou zraky diváků upírat k pivu. Loni v létě společnost AB InBev oznámila, že se vzdá smlouvy na exkluzivní inzerci alkoholu během Super Bowlu. Když se AB InBev letos jako inzerent vrátí, přidá se k němu jeho konkurent Molson Coors a s blížícím se datem utkání své plány pravděpodobně oznámí i další značky. Pivo ale není jediná kategorie alkoholu, kterou můžeme hledat. Nedávno oznámila svůj debut ve velké hře společnost Diageo se značkou whisky Crown Royal.

Reklamní podívaná s celebritami


Zdá se, že každý Super Bowl chce překonat ten předchozí v seznamu hvězd. A rok 2023 slibuje, že nebude žádnou výjimkou. Zatímco mnoho značek stále drží podrobnosti o velké hře pod pokličkou, Doritos a Downy již avizovaly vystoupení tajemných celebrit.



PopCorners slibuje spot na téma „Perníkový táta“ a společnost DraftKings potvrdila, že v její reklamě na Super Bowlu se objeví Kevin Hart.

Zdroj: adage.com

Načítání dalších...