money coin stack growing business.chart finance and Investment concept.
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

NÁVRATNOST VÝNOSŮ Z ÚSPĚŠNÝCH KAMPANÍ ZA POSLEDNÍCH PĚT LET VZROSTLA

2. 2. 2023
Podle nejnovější zprávy WARC ROI Benchmarks Report vzrostla kumulativní střední návratnost výnosů z úspěšných kampaní za posledních pět let o 10 %, z 3,86:1 na 4,25:1.

Dle zjištění společnosti WARC tak průměrná kampaň v databázi WARC přináší čtyřnásobný nárůst prodeje oproti investici do reklamy. Za stejné období 2017–2022 vzrostla střední zisková návratnost investic o 24 % z 1,9:1 na 2,36:1 – takže každý investovaný dolar přináší dalších 2,26 $ čistého zisku (po vyloučení nákladů na kampaň ve výpočtu).

Zdroj: WARC.com


Pochopení návratnosti investic je pro inzerenty důležitým způsobem, jak zhodnotit efektivitu svých reklamních výdajů – a zlepšení návratnosti investic (zisk nebo příjmy) za posledních pět let ukazují, že inzerenti investují do kampaní s vyšší úrovní efektivity.

I když je to povzbudivé, je důležité nezaměňovat účinnost kampaně s efektivitou kampaně. Jak tvrdili odborníci jako Tom Roach, přílišné spoléhání na návratnost investic může odvést pozornost obchodníků od toho, aby se soustředili na to, na čem skutečně záleží: na absolutní výši zisku nebo výnosů generovaných činností. Marketéři by proto měli dbát této rady a používat ROI opatrně k posouzení a vyhodnocování dopadu svých kampaní.

ROI se také může mezi kampaněmi a kategoriemi značně lišit, s krátkodobým dopadem od méně než 1:1 do více než 10:1. Údaje o návratnosti investic v databázi WARC se většinou počítají v rámci jednoho roku, ale důkazy silně naznačují, že dlouhodobý dopad reklamy je přibližně dvojnásobný než krátkodobý dopad.

Kompletní zprávu ROI Benchmark lze přečíst zde.

Zdroj: WARC.com

Načítání dalších...