KANTAR BRANDZ: NEJHODNOTNĚJŠÍ ZNAČKOU ZŮSTÁVÁ APPLE PŘED GOOGLEM

14. 6. 202314. 6. 2023
Nejhodnotnější značkou světa je Apple, ukazuje žebříček 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.

TOP 10 značek v žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, zdroj: Kantar


Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.

Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala již jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.

Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu USD, což oproti roku 2022 představuje 20procentní pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.

V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.

Studie je ke stažení zde.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...