Zdroj: LinkedIN
AKTUALITY INSPIRACE ZAHRANIČNÍ

JAK NA SVÁTEČNÍ REKLAMU

17. 2. 2023
Ať už se jedná o Valentýna, Vánoce, ramadán nebo třeba Den nezadaných, svátky jsou stále obdobím, kdy na výdaje nehledíme. Jsou proto i obdobím ambiciózní reklamy.

Ale uprostřed rostoucí ekonomické nejistoty a změn v chování spotřebitelů se reklamní průmysl nemůže jen tak vrátit k běžnému chodu. Ne, marketéři, je čas přistupovat k nadcházejícímu svátečnímu reklamnímu šílenství trochu chytřeji. Ale nebojte se, zde jsou některé z oblíbených kousků, OOH kampaní, sociálních strategií a odborných postřehů, které nastiňují, jak by se to o svátcích mělo ideálně dělat.

Poutavé valentýnské úlovky


Ať už se jedná o posílání škorpionů svému bývalému nebo pečení červených sametových sušenek pro "MILFky", značky v průběhu let vytvořily na oslavu svátků a velkých událostí slušnou řádku kaskadérských kousků, při kterých se protáčejí nejen panenky. Ve své podstatě mají tyto reklamy odlišit značky od těch, které se drží tradic. A na rovinu, některé byly úspěšnější než jiné. Zde jsou některé z našich oblíbených:

Galentine's Hotline


Kosmetická značka Olay (Procter & Gamble) a virální "královna rozchodů" Kat Sticklerová z TikToku společně spustily Galentýnskou horkou linku, jejímž cílem je pomoci zaplnit prázdnotu, abyste se nevrátili k psaní SMS zpráv svému bývalému.


"Mal-Entine's přáníčka


Skotská whiskey Dewar's (prostřednictvím společnosti Bacardi) a bývalý redaktor časopisu Esquire Jay Fielden mají dokonalý dárek: 12 různých "Mal-Entine's", spárovaných s novou dvanáctkou Dewar's.


Babybel láká zvědavé vegany, aby přišli o svou "V-kartu


Svačinový sýr značky Babybel (Bel sýry) chce pomoci vegansky zvídavým lidem jít až na doraz. Sada "Babybel first time experience" je určena k zažehnutí veganského románku a obsahuje krabičku veganského sýra ve tvaru srdce, dva odpovídající župany, příjemnou deku, prkénko na svačinu a skleničky na víno.


Veselé a strašidelné prázdninové OOH kampaně


Ve světě digitální reklamy je dobře zpracovaná out-of-home reklama relevantní a účinná i dnes. A s nástupem DOOH (a programatické DOOH) je toto médium připraveno podpořit svůj návrat, protože tuto technologii začíná využívat stále více agentur. Zde jsou některé z nejlepších příkladů úspěchu OOH - od strašidelných halloweenských billboardů po ohleduplné kampaně na ramadán.

Jak Fanta vložila "BOOH" do OOH...


Fanta (The Coca-Cola Company) chtěla posílit svou pozici zábavného, nečekaného a mezi mladými lidmi halloweenského nápoje číslo jedna. Potřebovala však způsob, jak oslovit toto náročné publikum pohlcené službami TikTok, YouTube a Netflix.

Nápad: V tomto ročním období je Švédsko velmi tmavé, což je ideální čas pro využití projekce, která výrazně vizuálně osvětlí ulice. Tým vytvořil speciální stavbu kolem jedné z obřích digitálních out-of-home obrazovek ve Stockholmu.


Ramadánový DOOH billboard společnosti Tesco


Příležitost: Ramadán je jedním z největších svátků muslimské komunity. Ve Spojeném království ho během celého měsíce slaví více než 4 miliony muslimů. Společnost Tesco ve spolupráci se společnostmi Kinetic, MediaCom, BBH London, DOOH.com a The Unmistakables vytvořila digitální billboard, který se při západu slunce zaplní jídlem.

Reklama: Před západem slunce zobrazovala prázdné talíře, které se při západu slunce zaplnily podpůrným sdělením. Kreativní sdělení fungovalo v dokonalé harmonii s umístěním v médiích a využívalo nejnovější denní a noční digitální technologii k zobrazení sdělení o půstu a bez půstu.



Které nápady by zaujaly vás?

Zdroj: LinkedIN

Načítání dalších...