Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY TRENDY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

JAK DÍKY EMOCÍM ZNAČKY POMÁHAJÍ PŘEKLENOUT TEMNÉ ČASY

29. 5. 2023
Nová zpráva agentury Wunderman Thompson uvádí, že měření ukazatelů značky, které vzbuzují lidské emoce, by se v budoucnu mohlo zařadit na platné místo vedle standardních obchodních ukazatelů.

Zpráva agentury Wunderman Thompson o trendech (The age of re-enchantment) zkoumá, jak mohou značky uspokojit touhu spotřebitelů po znovuokouzlení. Naznačuje, že emocionální klíčové ukazatele výkonnosti, které měří "rozbušení srdce, husí kůži, padnutí brady, mrazení v zádech a další", budou stále důležitější, protože lidé budou hledat značky, které jim do života přinesou trochu radosti.

V kontextu války, změn klimatu, nemocí a ekonomické nejistoty totiž i značky mohou přispívat ke globální krizi duševního zdraví, přičemž zejména mladí lidé jsou více vystresovaní a úzkostní než kdykoli předtím. Z průzkumu společnosti Wunderman Thompson vyplývá, že téměř polovina lidí (46 %) tvrdí, že se "cítí neustále unavení a vyhořelí", a dvě třetiny (67 %) souhlasí s tím, že se díky technologiím "cítíme více odtrženi od reálného světa".

Ale 89 % respondentů také říká, že jim inspirující zážitky přinášejí dobrý pocit, a 83 % aktivně vyhledává zážitky, které jim přinášejí radost a štěstí; 77 % říká, že "chci prostě něco cítit, cítit se naživu".

Značky proto mají příležitost vstoupit do tohoto osudového dění a ulehčit život spotřebitelům tím, že jim poskytnou zážitky, po kterých touží. Více než šest z deseti respondentů průzkumu (3 000 z USA, Velké Británie a Číny) se domnívá, že by značky měly vyvinout větší úsilí, aby je ohromily velkolepou reklamou nebo marketingem (67 %).

Nabídněte zábavu!



  • Stát si za zábavou! Zábava nejenže nabízí vítané odreagování v těžkých časech, ale je pro značky potenciální trojnásobnou výhrou - přináší potěšení nejen v daném okamžiku, ale také už při jeho očekávání a při vzpomínkách.

  • Upřednostněte spojení. Vzhledem k tomu, že si 85 % lidí stěžuje, že v dnešní době máme na sebe méně času, mohou značky pomoci usnadnit smysluplné spojení prostřednictvím rituálů a prostorů (fyzických i virtuálních), které lidi spojují.

  • Rozvíjejte smysly. Třiašedesát procent respondentů si přeje, aby značky poskytovaly vícesmyslové zážitky - a to platí jak v digitálním a virtuálním světě, tak i v IRL.

  • Utečte před racionálním myšlením. Tři čtvrtiny (74 %) mají rády ve věcech, které dělají, prvek tajemství a překvapení. Značky do nich mohou zabudovat momenty náhody a neočekávaného.

  • Snažte se být lepší. Pouze 25 % je pozitivně naladěno na to, jak se věci ve světě vyvíjejí. Tím, že se značky zapojí do řešení společenských a environmentálních problémů, mohou podpořit tolik potřebný optimismus.


Více informací naleznete ve zprávě Wunderman Thompson - The age of re-enchantment.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...