Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

IMPRESE Z VIDEA PŘIPOJENÉ TELEVIZE PŘEKONALY MOBILNÍ TELEFONY

11. 5. 2022
Společnost Innovid, nezávislá reklamní platforma pro poskytování, personalizaci a měření připojené televize, zveřejnila výsledky své 10. výroční zprávy Global Benchmarks Report, která zkoumá kritické trendy, pokroky a měřítka v odvětví videoreklamy.

Zpráva odhalila, že v roce 2021 překonala CTV mobilní telefony jako kanál s největším podílem globálních videopřenosů, a to s téměř polovinou (46 %) všech přenosů, oproti 40 % v roce 2020. Mezitím se podíl mobilních zařízení snížil ze 43 na 39 procent, což ukazuje, že spotřebitelé se při konzumaci obsahu nadále přiklánějí ke streamovacím zařízením.

„Zařízení CTV jsou nyní nejdominantnější platformou, co se týče videoreklamy,“ uvedla Jessica Hogueová, manažerka sekce Measurement & Industries ve společnosti Innovid. „Vzhledem k tomu, že stále více spotřebitelů přechází na streamování, inzerenti přesouvají výdaje do tohoto kanálu a očekáváme, že tento trend bude pokračovat, přičemž mobilní a desktopové zařízení budou ztrácet stále větší podíl na trhu.“

Některé z klíčových poznatků a zjištění zprávy zahrnují:

  • CTV se dostává do centra pozornosti, plánuje dominanci streamingu

    • Zatímco globální video zaznamenalo meziroční nárůst na všech zařízeních, CTV rostla více než dvakrát rychleji než mobilní a desktopové zařízení, čímž se stala zařízením s největším podílem (46 %) na globálních videopřenosech.

    • Každá oblast zvýšila v roce 2021 svůj podíl videoreklamy v CTV, přičemž v čele stojí cestovní ruch s 63procentním podílem na videoreklamě v CTV, následovaný automobilovým průmyslem (60 procent), QSR (58 procent), CPG (52 procent) a maloobchodem (51 procent).

    • V podílu imprese CTV podle regionů vede Severní Amerika se 48 procenty všech impresí videa připadajících na CTV, následuje region EMEA a LatAm (22 procent) a pak APAC (11 procent).



  • Pokročilá kreativa dosahuje lepších výsledků při zapojování publika

    • Meziročně došlo k 32procentnímu nárůstu inzerentů provozujících dynamické kreativní kampaně, které generovaly silnější zapojení ve srovnání s těmi, kteří provozovali standardní pre-roll kreativu.

    • Inzerenti využívající pokročilou kreativu získali v roce 2021 navíc 47 sekund času oproti 34 sekundám v loňském roce. Interaktivní CTV vedla, protože generovala dodatečných 72 sekund času získaného mezi značkami a spotřebiteli.

    • Obliba jednotek QR kódů nadále roste, poskytují 0,02% míru prokliků při skenování a vysoký záměr a sledovanost ze strany publika.



  • Dosah a frekvence CTV mají prostor k růstu

    • Kampaně CTV v USA dosáhly v průměru jen něco málo přes 9 procent z 95 milionů domácností CTV, které Innovid obsluhuje, což poukazuje na obrovský prostor pro inzerenty, pokud jde o dosah CTV.

    • Studie ukázala nízkou úroveň frekvence reklamy, v průměru 4,08 zobrazení, což naznačuje značný prostor pro inzerenty k oslovení nových domácností bez rizika přesycení.




„Poslední dva roky razantně změnily chování spotřebitelů a jejich návyky při konzumaci obsahu. Inzerenti museli s těmito změnami držet krok a zároveň spravovat seznam marketingových nástrojů, analyzovat více dat než kdykoli předtím a vytvářet relevantní, personalizované zážitky pro své publikum,“ dodala Hogueová. „Doufám, že v době, kdy marketéři dále definují své priority, tato zjištění obnoví jejich důvěru v sílu měření, která jim pomáhá dosahovat obchodních výsledků, a umožní jim využívat osvědčená média, jako je CTV, k oslovení publika v širokém měřítku v prostředí prémiového sledování.“

Studie analyzovala 286 miliard zobrazení videoreklamy a display reklamy napříč kanály, které platforma Innovid vysílala v období od 1. ledna do 31. prosince 2021. Nezávislí výzkumníci zkoumali mobilní a desktopová zařízení, zařízení CTV a sociální platformy, aby sestavili kompletní obraz o srovnávacích ukazatelích a poznatcích o videoreklamě v celosvětovém měřítku.
„Vzhledem k tomu, že se sbližují světy digitální a lineární televize, je nyní čas podívat se jednotnou optikou na dosah a frekvenci a přijmout opatření k optimalizaci. Inzerenti mají k dispozici technologicky vyspělá řešení, jako je sekvenční zasílání zpráv, frequency capping a další, která umožňují rychlejší měření a optimalizaci pro co nejlepší zážitek v konvergovaném mediálním prostředí,“

řekla Hogueová.

Zdroj: advanced-television.com

Načítání dalších...