Tereza Šimečková, Nielsen; Zdroj: mediaguru.cz
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

HBBTV AKTIVNĚ VYUŽÍVÁ MILION UŽIVATELŮ, ČASTĚJI MLADŠÍCH

9. 11. 2022
V Praze probíhá mezinárodní odborné setkání k HbbTV vysílání. Počet aktivních uživatelů HbbTV představuje v Česku jeden milion.

Počet aktivních uživatelů červeného tlačítka neboli HbbTV (hybridního TV vysílání) je na českém trhu podle dat ATO-Nielsen Admosphere jeden milion. V Česku má televizní přijímač 92 % domácností, z čehož 49 % domácností vlastní televizi připojenou k internetu. Necelá čtvrtina z domácností vlastnících TV přijímač pak využívá HbbTV. Data byla prezentována na 10. ročníku mezinárodního HbbTV sympozia, které se v letošním roce koná v Praze.

Počet diváků, kteří mají možnost HbbTV sledovat, je ale vyšší. Podle dat, která uvádějí tuzemské televizní skupiny, je to více než dva miliony diváků.

Z dat, která na prezentaci představili Tereza Šimečková a Tomáš Hanzák z Nielsen Admosphere, dále vyplynulo, že sledovanost video obsahu se liší v jednotlivých věkových skupinách. Zatímco mladí diváci ve věku 15-24 sledují televizi nejčastěji pomocí odloženého sledování na TV obrazovce a živého TV vysílání, u starších diváků (nejvýrazněji pak ve skupinách 55+) převládá živé sledování. Živé i odložené sledování HbbTV dosahuje zatím jednotek procent a je více zastoupeno u publika do 35 let.

Zástupci tuzemských komerčních TV stanic Nova a Prima na HbbTV sympoziu představili své novinky, které na poli HbbTV tyto skupiny v posledním roce uvedly. Jedná se především o uvedení reklamního formátu Max Reach, díky kterému lze reklamní sdělení cílit na ty diváky, kteří ho ještě neviděli, dále nový kvízový formát TV Nova, pomocí kterého lze klást divákům otázky a také inovovanou službu Prima Nákupy, která umožňuje poutat na nákupní akce inzerované v letácích a nabídnout také konkrétní slevu v podobě kupónu.

V rámci setkání HbbTV sympozia budou ve středu večer vyhlášeny také ceny HbbTV Awards. Z českých zástupců má nejvíce šancí TV Nova, která se dostala na shortlist se čtyřmi projekty.  Výsledky HbbTV Awards, stejně jako některé diskutované otázky na poli HbbTV vysílání a cílené reklamy, přineseme v příštích dnech.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...