HBBTV AKTIVNĚ VYUŽÍVÁ MILION UŽIVATELŮ, ČASTĚJI MLADŠÍCH

9. 11. 2022
Tereza Šimečková, Nielsen; Zdroj: mediaguru.cz
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA
V Praze probíhá mezinárodní odborné setkání k HbbTV vysílání. Počet aktivních uživatelů HbbTV představuje v Česku jeden milion.

Počet aktivních uživatelů červeného tlačítka neboli HbbTV (hybridního TV vysílání) je na českém trhu podle dat ATO-Nielsen Admosphere jeden milion. V Česku má televizní přijímač 92 % domácností, z čehož 49 % domácností vlastní televizi připojenou k internetu. Necelá čtvrtina z domácností vlastnících TV přijímač pak využívá HbbTV. DataV oblasti mediálního marketingu se jedná o informace o spotřebitelích, které zahrnují mimo jiné nákupní chování, osobní zájmy nebo psychografiku. Vlastníkem dat je buď klient/inzerent nebo mohou být získána od externích poskytovatelů. „Deklarovaná data“ jsou informace o pohlaví, adrese, věku, ale i postojích či hodnotách a jsou poskytnuta s přímým souhlasem jednotlivých osob, zatímco „pozorovaná/zaznamenaná data“ jsou shromažďována např. pomocí souborů cookies, které sledují preference a zájmy napříč internetem. byla prezentována na 10. ročníku mezinárodního HbbTV sympozia, které se v letošním roce koná v Praze.

Počet diváků, kteří mají možnost HbbTV sledovat, je ale vyšší. Podle dat, která uvádějí tuzemské televizní skupiny, je to více než dva miliony diváků.

Z dat, která na prezentaci představili Tereza Šimečková a Tomáš Hanzák z Nielsen Admosphere, dále vyplynulo, že sledovanostviz Rating video obsahu se liší v jednotlivých věkových skupinách. Zatímco mladí diváci ve věku 15-24 sledují televizi nejčastěji pomocí odloženého sledování na TV obrazovce a živého TV vysílání, u starších diváků (nejvýrazněji pak ve skupinách 55+) převládá živé sledování. Živé i odložené sledováníJinak také „sledování televize s časovým posunem“ či „televizní záznam“, případně catch-up či playback TV. Aktivita televizního diváka zpětně sledujícího již odvysílaný televizní program prostřednictvím různých paměťových médií – osobního video přehrávače (PVR), video rekordéru (VCR) nebo jinou formu technologie (www servery TV kanálů) umožňující přehrání s časovým posunem a sledování po živém vysílání. Televizní obsah je tak zpřístupňovaný a konzumovaný kdykoliv divák chce, například po oficiální premiéře nebo po původním vysílacím datu a čase. Obsah catch-up TV je přístupný ze set-top boxů, televize připojené k internetu, mobilních webů, mobilních aplikací a streamovacích služeb. Pro odloženou sledovanost se používá zkratka TS. TS0-3 je pak odložená sledovanost „nultého dne“ (tj. dne, kdy byl pořad živě vysílán) až třetího dne, neboli „živě + TS0–3“, analogicky TS0-7 či TS0-30. HbbTV dosahuje zatím jednotek procent a je více zastoupeno u publika do 35 let.

Zástupci tuzemských komerčních TV stanic Nova a Prima na HbbTV sympoziu představili své novinky, které na poli HbbTV tyto skupiny v posledním roce uvedly. Jedná se především o uvedení reklamního formátu Max Reach, díky kterému lze reklamní sdělení cílit na ty diváky, kteří ho ještě neviděli, dále nový kvízový formát TV Nova, pomocí kterého lze klást divákům otázky a také inovovanou službu Prima Nákupy, která umožňuje poutat na nákupní akce inzerované v letácích a nabídnout také konkrétní slevu v podobě kupónu.

V rámci setkání HbbTV sympozia budou ve středu večer vyhlášeny také ceny HbbTV Awards. Z českých zástupců má nejvíce šancí TV Nova, která se dostala na shortlist se čtyřmi projekty.  Výsledky HbbTV Awards, stejně jako některé diskutované otázky na poli HbbTV vysílání a cílené reklamy, přineseme v příštích dnech.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...