PROPOJENÍ KLASICKÉ TELEVIZE A INTERNETU. NOVA S PRIMOU UKÁZALY, ČÍM DIVÁKY LÁKAJÍ POD ČERVENÝM TLAČÍTKEM

9. 11. 2022
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA
Ve středu 9. listopadu začal v Praze jubilejní desátý ročník mezinárodní konference HbbTV Symposium and Awards 2022. Dopolední blok byl věnovaný partnerům akce z České republiky pod hlavičkou Asociace komerčních televizí. HbbTV už se stalo naprosto běžnou součástí distribučního mixu pro mediální skupiny Nova a Prima a umožnilo jim propojit lineární vysílání a online svět.

Tereza Šimečková, šéfka výzkumné společnosti Nielsen Admosphere, konstatovala na základě prezentovaného výzkumu, že 92 % domácností má k dispozici televizor, přičemž 49 % jich je připojených k internetu. Na 23 % těchto televizorů je aktivní technologie HbbTV, tedy tzv. virtuální červené tlačítko. V současné době je v České republice aktivních okolo jednoho milionu uživatelů HbbTV. Téměř 770 tisíc diváků konzumuje obsah prostřednictvím videoték nebo TV archivů.

Prezentované výsledky společnosti Nielsen Admosphere dále ukázaly, že čím se zvyšuje divákův věk, tím je podíl živě sledované televize vyšší. Ve skupině lidí 65+ již výrazně tato možnost dominuje a téměř na nule je zde možnost využití tzv. second screen, například mobilního telefonu. Nejvyšší je naopak u diváků ve věku od 15 do 24 let. Sledování živě vysílané televize ve všech věkových skupinách nadále dominuje, HbbTV tvoří prozatím minoritní podíl.

Iva Dohnálková z mediální skupiny Nova prezentovala účastníkům konference HbbTV Symposium aktivity na poli červeného tlačítka. Technologii vyvijí se svým partnerem, operátorem České Radiokomunikace. Dohnálková mimo jiné prezentovala možnosti HbbTV pro inzerenty a propojení technologie do lineárního vysílání. Nova významně propojila svět červeného tlačítka s videotékou Voyo, kterou propaguje prostřednictvím speciálních dlaždic, aktuálně mj. Případy mimořádné Marty. Speciální nabídky má připravené také pro inzerenty.

Dohnálková dále přítomným ukázala možnosti zapojení tzv. SVOD a AVOD služeb. SVOD, neboli placenou videotékou, je právě Voyo, kde jsou k dispozici jak původní tituly skupiny Nova včetně exkluzivních premiér, tak i akviziční filmy a seriály. AVOD, neboli video služba s inzercí, je Nova Plus, bezplatný archiv mediální skupiny s omezeným počtem titulů a časovou dostupností doplněný reklamou. Jako poslední novinku představila Nova v úterý zapojení kvízových aplikací. Tato funkce umožňuje dotazovat se diváků v lineární vrstvě během vysílání na různé otázky.

FTV Prima na konferenci HbbTV Symposium and Awards představilo veškeré aktivity, které v prostředí virtuálního červeného tlačítka realizuje, ať už jde o kombinaci bezplatného a placeného obsahu na online platformě iPrima a také eSportových přenosů, které jsou právě zde velmi populární. Manažerka HbbTV Kateřina Srbová podrobně představila projekt Prima Nákupy, dříve známý jako Prima Letáky. Do prostředí HbbTV se chystá mediální skupina zapojit i svou novou videotéku, kterou plánuje spustit do konce roku.

Zdroj: digitalnirozhlas.cz

Načítání dalších...