Zdroj: Atoz Marketing Services
AKTUALITY DOMÁCÍ VÝZKUM

NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍ ZNAČKY 2025: ČEŠI OCEŇUJÍ SPOLEHLIVOST A KVALITU

15. 11. 202515. 11. 2025
Nejnovější ročník ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2025 odhalil, kterým značkám čeští spotřebitelé nejvíce věří.

Pořadatel ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2025, společnost Atoz Marketing Services, vyhlásila výsledky jedenáctého ročníku. Reprezentativní průzkum společnosti NielsenIQ, který proběhl na přelomu září a října, zahrnoval čtyři tisíce respondentů a téměř 900 značek ve 95 kategoriích. Zákazníci letos kladli největší důraz na spolehlivost a kvalitu, což potvrdil i galavečer v pražském Cubex Centru, který doprovázel celodenní kongres Czech Retail Days.

„Letošní výsledky potvrzují, že důvěra není náhodná. Spotřebitelé oceňují značky, které dlouhodobě doručují kvalitu, komunikují transparentně a plní své sliby,“ uvedl Lukáš Matějka z Atoz Marketing Services. Podle něj se stále více prosazují kategorie reflektující moderní životní styl, od domácího zabezpečení a well-beingu až po platební služby, cestování či chytré domácí technologie.

„U označení Nejdůvěryhodnější značka jsme zaznamenali 5% nárůst důležitosti pro zákazníky oproti loňskému roku a stalo se tak nejsilnějším nestátním oceněním v České republice,“ sdělila Viktorie Škorvagová z NielsenIQ.

Mezi nově oceněnými značkami se objevily například XTB (brokerské společnosti), Oral-B (elektrické zubní kartáčky), Tefal (horkovzdušné fritézy), Visa (platební karty) a Smartwings (letecké společnosti). Dobře si vedly i české firmy, například Jablotron (domácí zabezpečení), výrobce obleků Bandi nebo výrobce oken a dveří Vekra. Kategorie péče o zdraví získaly své vítěze, například Neospan (podpora spánku) a Forfemina (úprava hmotnosti).

Kromě nových značek si titul udržely i tradiční stálice, například český Dermacol nebo Igráček. Tyto značky potvrzují, že i v konkurenci globálních hráčů mají domácí značky stabilní pozici v očích českých zákazníků.

Průzkum ukázal také posuny mezi etablovanými značkami. V segmentu privátních značek uspěl poprvé K-Jarmark z Kauflandu, v kategorii funkčních nápojů posílila DrWitt a mezi srovnávacími portály pojištění získala největší důvěru Klik.cz.

Seznam nejdůvěryhodnějších značek produktů 2025


Zdroj: Nejdůvěryhodnější značka 2025, Atoz Marketing Services

Seznam nejdůvěryhodnějších značek obchodníků 2025


Zdroj: Nejdůvěryhodnější značka 2025, Atoz Marketing Services

Seznam nejdůvěryhodnějších značek služeb a institucí 2025


Zdroj: Nejdůvěryhodnější značka 2025, Atoz Marketing Services

Seznam nejdůvěryhodnějších značek lékárenských produktů 2025


Zdroj: Nejdůvěryhodnější značka 2025, Atoz Marketing Services

Seznam nejdůvěryhodnějších značek stavebních a technických produktů 2025


Zdroj: Nejdůvěryhodnější značka 2025, Atoz Marketing Services


Vítězové mohou logo Nejdůvěryhodnější značka 2025 využít v marketingové komunikaci. Podle průzkumu společnosti MNForce zvyšuje toto logo důvěru v oceněnou značku u 60 % spotřebitelů.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...