Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY INSPIRACE NÁZOR ZAHRANIČNÍ

VÝZNAM INTEGRACE DIGITÁLNÍHO A TRADIČNÍHO MARKETINGU

8. 11. 20238. 11. 2023
Nastal digitální věk. Mezi prací, nakupováním a zábavou jsme několikrát denně online (a podle výzkumu Pew Research je nás stále víc online „prakticky neustále“). Proč tedy mluvít o tradičním marketingu? Protože se ještě stále pohybujeme ve fyzickém světě. Online svět sice pohlcuje velkou část našeho každodenního života, ale ne veškerý. Tedy, alespoň zatím ne.

Pojďme se tedy podívat, proč je důležité integrovat digitální a tradiční marketing. Tento článek připravil Denis Sinelnikov - generální ředitel společností Media Components a Curis Digital, oceňované agentury poskytující komplexní služby v oblasti digitálního marketingu.

Proč je tradiční marketing stále důležitý


Než přistoupíme k integraci digitálního a tradičního marketingu, měli bychom pochopit, proč je tradiční marketing stále důležitý. Tradiční marketing může značkám pomoci:

  • Vybudovat důvěru u místních zákazníků.

  • Prolomit online záplavu (aniž byste se dívali, zkuste jmenovat první dvě reklamy, které jste zahlédli na této stránce).

  • Rozšířit dosah značky.

  • Zvýšit účinnost digitálního marketingového úsilí.


Tento poslední bod je – podle mého názoru – nejzásadnější pro ilustraci toho, proč byste měli integrovat digitální a tradiční marketing. Lokální SEO je důležité pro podniky, které potřebují prodávat ve svém geografickém regionu. Pokud však na Googlu hledáte instalatéra v okolí svého bydliště a zobrazí se vám dvě firmy – jedna, kterou jste viděli inzerovat na webových stránkách Home Depot, a druhá, jejíž znělku jste právě slyšeli v rádiu – kterou si vyberete?

Vy možná kliknete na odkaz společnosti s inzercí na webu Home Depot, ale většina lidí klikne na společnost, na kterou narazili ve městě. Důvodem je důvěra.

Při poskytování marketingových služeb pro jednoho z našich klientů, místní společnost AAA Distributor, která obchoduje s kuchyněmi, koupelnami a podlahovými krytinami ve Filadelfii, bylo naším cílem dostat lidi do showroomu společnosti. Náš digitální marketing byl důležitý, ale byl jen jednou částí naší strategie. Z digitálního hlediska jsme se zaměřili na budování silného SEO se správou obsahu a klíčových slov, stejně jako na PPC reklamu a sociální média. Ale kromě toho jsme vyrazili i do ulic a do éteru – umístili jsme reklamu na billboardy a nechali ji vysílat na místních rozhlasových stanicích. Výsledek? Zvýšená návštěvnost showroomu společnosti (a jejích webových stránek) a samozřejmě zvýšený prodej.

Rád o tom přemýšlím tímto způsobem: Tradiční marketing buduje důvěru a digitální remarketing ji posiluje.

Jak tradiční marketing buduje důvěru


Teoretik v oblasti komunikace Marshall McLuhan razil větu: „Médium je sdělení.“ To je věta, která je pro marketing naprosto zásadní. Médium, na kterém své sdělení prezentujete, má vliv na způsob, jakým lidé sdělení vnímají. I když se všichni spoléháme na internet, není to to, co považujeme za „místní“. Používáme ho ke komunikaci s lidmi na celém světě.

Na druhou stranu, televize, billboardy, poštovní letáky a rádio – to jsou lokální média. Jsou místem, kde žijeme, pracujeme a bavíme se mimo svět internetu. Tato média jsou pro nás důvěrně známá, protože jsou všude kolem nás. Proto jim pravděpodobně budeme důvěřovat jako zdrojům informací.

Například Google vám na cestách může na mapě zobrazit čerpací stanice a restaurace s rychlým občerstvením. Ale používáte tuto funkci? Nebo spíše cestou po dálnici vyhlížíte billboardy a dopravní značky informující o blízké čerpací stanici nebo restauraci? Význam digitálních nástrojů a digitálního marketingu stále roste, ale hodnotu umístění reklamy v místě, kde se člověk fyzicky nachází, nelze nikdy nahradit.

Integrace digitálního a tradičního marketingu


Proč je integrace tradičního a digitálního marketingu důležitá, jsme si už řekli. Pojďme se teď podívat, jak tuto integraci správně provést. Stejně jako byste nikdy neměli provozovat marketing na sociálních sítích a PPC zcela nezávisle na sobě, je potřeba, aby i váš digitální a tradiční marketing spolupracovaly a vzájemně se doplňovaly. Nebudeme se zde zabývat jednotlivými cestami vašeho digitálního a tradičního marketingu. Chtěl bych se raději zaměřit na jejich průsečík.

  • Přizpůsobte svá sdělení různým médiím. Váš digitální marketing by zahrnovat nějaký pojící prvek (například motto nebo slogan společnosti), který se přenáší z jednoho digitálního média do druhého. Přeneste jej i do tradičních marketingových médií (to s sebou může nést potřebu přepracování do verze, která bude fungovat ve zvukové i písemné podobě).

  • Zajistěte, aby se váš tradiční a digitální marketing vzájemně podporovaly. Začleňte do tiskové reklamy, televizních reklam a do pouličního marketingu QR kódy, abyste lidi přiměli navštívit webové stránky nebo si zjistit více informací o nabízených službách. Mezitím můžete získávat informace o potenciálních zákaznících tím, že jim nabídnete zaslání tištěných příruček a vzorků značky. K tomu můžete využít registrační formuláře na svých webových stránkách nebo v prostředí sociálních sítí.

  • Účastněte se místních akcí a podporujte je online. Sponzorujte místní akci, zúčastněte se veletrhu nebo zorganizujte diskusi na místní konferenci. Mezitím můžete tyto akce a příležitosti propagovat na svých sociálních sítích, webových stránkách a dalších digitálních marketingových kanálech. Tím vybudujete místní značku, zlepšíte SEO a zvýšíte svou místní pozici ve výsledcích vyhledávání.

  • Inzerujte svůj reklamní obsah napříč různými médii. Vaše televizní reklamy nemusí běžet jen v televizi. Ani vaše rozhlasové reklamy nemusí být pouze v rádiu. Použijte své televizní spoty na YouTube a rozhlasové reklamy začleňte do podcastů. Sdílením svého sdělení napříč tradičními i digitálními médii můžete zvýšit svůj dosah a vybudovat povědomí o značce.


Svět marketingu se neustále mění a vyvíjí. Podle mých zkušeností má digitální marketing lepší mechanismy sledování klíčových ukazatelů výkonnosti, a proto může být hodnotnější. Tradiční marketing je však skvělý pro vytvoření vícevrstvého marketingového plánu, který vám umožní získat potenciální zákazníky ze všech stran. Když se teď naučíte, jak integrovat digitální a tradiční marketingovou strategii, budete připraveni na další změnu, která přijde.

Zdroj: forbes.com

Načítání dalších...