Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

GENERACE Z CHCE, ABY VÍCE APLIKACÍ OBSAHOVALO INTERAKTIVNÍ ŽIVE VIDEO

28. 9. 202228. 9. 2022
Jen několik dní poté, co vývojáři aplikací zveřejnili průzkum, který ukazuje, že klíčové publikum generace Z tíhne k tzv. zapojení v reálném čase (RTE) a interaktivnímu videu, zveřejnila nyní společnost Agora studii, která ukazuje, jaké platformy si tato klíčová demografická skupina vybírá v oblasti interaktivního živého videa v mobilních aplikacích.

Studie definovala interaktivní živé video jako video zahrnující živé vysílání, na které mohou diváci reagovat pomocí chatu nebo emotikonů a streameři mohou v reálném čase komunikovat se svými diváky.

Agora pro svou studii provedla průzkum mezi více než 1 500 spotřebiteli z generace Z, aby se zeptala na jejich názory na interaktivní živé video, které je součástí různých zábavních a podnikatelských platforem a vytváří příležitosti pro zapojení diváků, zákazníků a fanoušků novými a zajímavými způsoby.

Více než čtyři z pěti respondentů (83 %) uvedli, že interaktivní funkce živého videa znali již před provedením průzkumu. Na otázku, jaké typy mobilních aplikací obvykle poskytují funkce interaktivního živého videa, odpovědělo 75 % respondentů, že zábavní aplikace, jako je YouTube (na snímku) a TikTok; 74 % uvedlo aplikace pro sociální média, jako je Facebook a Instagram; 51 % uvedlo komunikační aplikace, jako je FaceTime a WhatsApp; 50 % uvedlo herní aplikace, jako je Twitch a Discord.

„Nikoho nepřekvapuje, že v oblasti interaktivních živých videí vedou zábavní aplikace a sociální sítě,“ řekl spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Agora Tony Zhao. „Interaktivita v živém vysílání se stala mainstreamem, přičemž generace Z ji nyní očekává ve všech živých videích. Vzhledem k hodnotě interaktivního živého vysílání pro mladší publikum musí o integraci těchto funkcí uvažovat i další kategorie mobilních aplikací, od vzdělávání po zdravotnictví. Společnosti, které pomalu kráčí za preferencemi generace Z, zůstanou pozadu.“

Související studie společnosti Agora také zjistila, že generace Z si myslí, že mnoho aplikací nedostatečně využívá interaktivní živé video. Na otázku, které kategorie aplikací nedostatečně využívají interaktivní živé video, odpověděly 2 z 5 (42 %) respondentů, že zábavní aplikace, a to i přes jejich náskok. Podobný počet (41 %) uvedl totéž u sociálních aplikací. Mezitím 30 % respondentů uvedlo, že jej nedostatečně využívají nákupní aplikace, následované vzdělávacími (29 %), zdravotnickými (26 %) a pracovními (25 %) aplikacemi. „Generace Z chce více interaktivních živých videí ve všech aplikacích, které používá, a obecně mají pocit, že současná zkušenost může být ještě lepší,“ dodal Zhao.

Zdroj: rapidtvnews.com

Načítání dalších...