S novým rokem se okolo nás objevuje mnoho více či méně optimistických předpovědí toho, jaký ten rok 2023 bude. Hesla jako krize, recese a omezování rozpočtů jsou skloňována stále častěji. Je ale dobré si uvědomit, že i krize může znamenat příležitost. Otázku jak na to, pomáhají zodpovědět i přední marketingoví odborníci.
Výběr článků pod tímto příspěvkem věnujeme tématu recese a přinášíme tipy, které radí, jak z těžkého období vyjít s hlavou vztyčenou a možná i s rostoucím podílem na trhu. Největší chybou by totiž bylo přestat inzerovat a čekat na lepší časy.
Ve ScreenVoice magazínu uvádíme ty značky, které krize využily a dokázaly díky reklamě i v těžkých časech zvítězit na plné čáře.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
STUDIE USA: SPOTŘEBITELÉ SPATŘUJÍ VE STREAMOVÁNÍ „VELKOU HODNOTU“, ALE JSOU „SILNĚ ZNEPOKOJENI“ STAVEM EKONOMIKY
12. 8. 2025Nejnovější průzkum organizace Hub Entertainment Research, upozorňuje na dopad, který by mohla mít ekonomická nejistota na odvětví streamování. Nová studie ukazuje, že ekonomická zátěž, která je důsledkem pandemie koronaviru, a rovněž rostoucí ceny nadále zneklidňují americké spotřebitele, kteří si hlídají své výdaje a jsou citliví na zvyšování cen streamovaného videa. Přesto výsledky pololetní studie společnosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
SIR JOHN HEGARTY PRO GTVG O SÍLE KREATIVITY
4. 8. 2025Málo osobností formovalo moderní reklamu tak výrazně jako sir John Hegarty. Proč je podle něho kreativita silou, která hýbe lidmi i trhy? Jaký vliv mají na úspěch reklamního sdělení emoce a humor? A jaký je jeho pohled na AI?
STUDIE EU: LIDÉ ZTRÁCEJÍ DŮVĚRU V SOCIÁLNÍ MÉDIA KVŮLI ŠÍŘENÍ DEZINFORMACÍ
30. 7. 2025Propast v tom, jak lidé důvěřují informacím v „tradičních“ médiích a na sociálních sítích se zvětšuje. Na vině jsou dezinformace, falešné zprávy a nedostatečná regulace online prostoru, které snižují důvěru lidí v obsah zveřejněný tvůrci na sociálních sítích, zjistil průzkum. Evropští spotřebitelé důvěřují rozhlasu, lineární televizi, kinům a tisku díky jejich dlouholeté důvěryhodnosti. To je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
REKLAMA, KTERÁ UPOUTÁ A UDRŽÍ POZORNOST SPOTŘEBITELŮ, JE KLÍČOVÝM FAKTOREM OBCHODNÍHO ÚSPĚCHU
20. 7. 2025Na pozornosti spotřebitelů záleží více než kdy jindy. Lidé jsou denně bombardováni tisíci zprávami a reklamními sdělením – a valnou většinu z nich ignorují. Ve světě nekonečného rozptylování je klíčem k dosažení skutečného dopadu značky schopnost inzerenta upoutat spotřebitele a udržet si jejich pozornost. Zajímavé poznatky v tomto ohledu přinesla i studie 2025 Uber Advertising… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
ZLATÝ STŘEDNÍK ZVEŘEJŇUJE SHORTLIST, Z AGENTUR BODUJE MSL
26. 6. 2025Zlatý středník zná finalisty svého 23. ročníku. Nejvíce nominací má agentura MSL Czech Republic, ze zadavatelů Jsme Fér a Plzeňský Prazdroj. Soutěž komunikačních projektů a firemních médií Zlatý středník, kterou pořádá Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností (ASCOPA), oznamuje finalisty 23. ročníku. Shortlisty byly 25. června slavnostně představeny v prostorách PressCentra ČTK. Z celkového… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
VÝZKUM ZJISTIL, ŽE EXISTUJE VZOREC PRO VÝPOČET HODNOTY POZORNOSTI
23. 6. 2025Podle nového výzkumu existuje tajemství, jak vypočítat hodnotu pozornosti, přičemž vítězný vzorec se netýká pouze množství stráveného času, ale i toho, jak je tento čas cenný – a to na základě soustředění a záměru. Podle nového výzkumu společnosti McKinsey & Co. ovlivňuje pozornost to, jak aktivně se spotřebitelé věnují obsahu (focus), a úkol, který mají… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
HUDBA, KTERÁ PRODÁVÁ: AC/DC, ROLLING STONES I QUEEN V TELEVIZNÍ REKLAMĚ
21. 6. 2025Rockové hymny, které kdysi rozechvívaly koncertní haly, znějí i z televizních obrazovek – jako součást reklamních kampaní, které chtějí zaujmout na první poslech. Slavné písně dodávají značkám tvář, emoce i důvěryhodnost a stávají se mostem mezi produktem a publikem. Pojďme se u příležitosti Světového dne hudby podívat na to, jakou roli hraje hudba v reklamě.
NUDNÉ REKLAMY STOJÍ MILIONY
13. 6. 2025Nudné reklamy stojí společnosti miliony dolarů, aby dosáhly stejného efektu – nový výzkum, který dnes na festivalu Cannes Lions představí Adam Morgan a Dr. Karen Nelson-Fieldová ze společnosti eatbigfish, nyní zkoumá a vyčísluje tiché vyčerpání našich rozpočtů způsobené nudnými mediálními formáty. Proč na nudnosti záleží Jak vysvětlil Adam Morgan na loňském festivalu, většina reklam je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
REKLAMA PŘINÁŠÍ TÉMĚŘ TROJNÁSOBNOU NÁVRATNOST INVESTICE
12. 6. 2025Společnosti, které investují 3 % svých příjmů do reklamy, dosahují 8,7% podílu na celkových tržbách, což podle Gain Theory představuje téměř trojnásobnou návratnost investic. Nová zpráva poradenské společnosti pro efektivitu marketingu „Measure, Thrive, Optimize: Jak prokázat hodnotu reklamy a zvýšit růst“ vychází z analýzy 75 kombinací firem a trhů v různých odvětvích a na různých… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
VÍCE NEŽ JEN PROPAGACE: JAK MŮŽE REKLAMA VYTVÁŘET HODNOTY
31. 5. 2025Reklama dokáže mnohem víc než jen zvyšovat prodeje. Podpora značky je a i nadále bude cenným nástrojem, který obohacuje život lidí i značek – počínaje vytvořením emocionální vazby přes prémiové ceny až po zakotvení značky v rámci kultury. Někdy to vypadá, že jediným dnešním úkolem reklamy je krátkodobě podpořit prodej: „Neprodává se to? Honem udělejte… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
STUDIE WARC: CO MUSÍ MARKETÉŘI VĚDĚT O ZVYŠOVÁNÍ POVĚDOMÍ O ZNAČCE
30. 5. 2025Povědomí o značce může být považováno za „mlhavou“ metriku – nepomáhá ani to, že se často používá například jako zástupce cílů „top-of-funnel“ – ale může být samo o sobě cenným cílem a ukazatelem úspěchu pro marketéry, který zvyšuje ROAS i prodeje. Nová zpráva společnosti WARC Strategy s názvem Co funguje při zvyšování povědomí o značce… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
BITVY NA PŘEHLÍDKOVÉM MOLE I TELEVIZNÍ OBRAZOVCE: REKLAMNÍ SOUBOJE MÓDNÍCH GIGANTŮ ZARA A H&M
10. 4. 2025Ve světě módy už dávno nejde jen o to, co visí na ramínku. Značky soupeří o pozornost ve světě přehlceném reklamou, rychlou módou a neustále se měnícími trendy. Televizní kampaň se stává nástrojem, jak vystoupit z davu, zaujmout zákazníka a přesvědčit jej o smyslu a hodnotě značky. Zara a H&M mají naprosto odlišné strategie. A… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE