USA: KLASICKÁ TELEVIZE MÁ SICE NA POČET MÉNĚ DIVÁKŮ, ALE VĚTŠÍ SLEDOVANOST

21. 12. 2021
SHRNUTÍ: Přehled změn v denním dosahu a sledovanosti klasické televize ve 3. čtvrtletí 2021 v Austrálii, Německu, Spojeném království a Spojených státech.

  • Tradiční televize se usazuje v postpandemickém trendu, kdy má sice méně diváků, ale zato vyšší sledovanost, protože denní dosah klesá, ale počet minut strávených u televize roste.

  • Zároveň sportovní obsah, který je jedním z největších tahounů klasického vysílání, zaznamenává pokračující pokles sledovanosti, protože mnoho sportovních lig přechází na streamovací služby a fanoušci raději sledují krátké sestřihy.


Podle údajů o chytrých televizích společnosti Samba TV, která se zabývá televizní sledovaností, se klasická televize ustálila v postpandemickém trendu o méně divácích, ale s větší sledovanosti.

Ve Spojených státech sice denní dosah klasické televize mezi 3. čtvrtletím 2019 a 3. čtvrtletím 2021 klesl o 10 %, ale počet minut, kdy diváci sledovali televizi, vzrostl o 17 %. Stejný trend je patrný i v Německu a Velké Británii, kde se sledovanost diváků zvýšila o silných 42 %. To znamená, že ti, kteří se na televizi dívají, se dívají více.

Austrálie se však tomuto trendu poněkud vymyká a za poslední dva roky zaznamenala nárůst denního dosahu (+11 %).

To následuje po nárůstu diváků a sledovanosti v loňském roce, který se od té doby zmírnil. Zároveň sportovní obsah, který je jedním z největších tahounů klasického vysílání, zaznamenal pokračující pokles sledovanosti, protože mnoho sportovních lig se přesouvá na streamovací platformy a fanoušci se přesouvají spíše ke krátkým sestřihům toho nejlepšího. Sportovní média jsou například jedním z nejúspěšnějších žánrů na TikToku.

Čtvrté čtvrtletí je však často silným obdobím pro televizní dosah a sledovanost a obavy z koronavirové varianty omikron znamenají, že v posledních třech měsících roku 2021 může dojít k oživení denního dosahu.

Děje se tak v době, kdy se očekává, že náklady na televizní reklamu letos celosvětově vzrostou o 6 %, což je největší nárůst napříč různými médii. Značky mají stále více v oblibě společné využívání chytré televize a klasického televizního vysílání, zatímco kosmetická společnost L'Oréal našla pro televizi novou roli při podpoře online prodeje.



Zdroj: warc.com

Načítání dalších...