Výsledky studie ISBA - zveřejněné ve spolupráci se společností Ebiquity a Světovou federací inzerentů - zjistily, že 37 % britských marketérů plánuje v příštím roce zvýšit podíl výdajů na budování značky, zatímco pouze 14 % plánuje zvýšit výdaje na výkon.
V celosvětovém průměru plánuje 28 % marketérů navýšit své rozpočty na výkon, zatímco 32 % navýší své rozpočty na budování značky.
Proč jsou mediální rozpočty důležité
Pro marketéry a inzerenty je užitečné, aby mohli smysluplně porovnávat, jak rozdělují své výdaje na reklamu. Zpráva ISBA poskytuje přehled o náladách na trhu a poznatky, které pomáhají orientovat se ve vyvíjejícím se mediálním prostředí.
"Vidíme jasný posun v prioritách inzerentů, většina z nich plánuje navýšit své rozpočty a výrazně se posouvá směrem k budování značky a cílenějším televizním formátům založeným na datech,"
říká Bobi Carley, ředitelka ISBA pro vztahy s médii.
Zjištění
- 65 % britských respondentů* očekává v roce 2026 nárůst celkových marketingových rozpočtů, což je více než celosvětový průměr 50 %; 19 % ve Velké Británii očekává "výrazný nárůst".
- 60 % inzerentů plánuje snížit své výdaje na lineární televizi, ale 83 % očekává zvýšení investic do adresovatelné a propojené televize.
- Dva ze tří marketérů předpokládají větší integraci mezi médii a kreativou, která by zahrnovala více sdílených procesů, týmů a agentur, zatímco pouze 14 % vidí posun směrem k cenovým modelům založeným na výsledcích.
- Zavedeníumělé inteligence je velmi rozšířené, 52 % marketérů ji využívá pro optimalizaci médií, což podtrhuje její význam pro reklamní ekosystém.
*Výsledky průzkumu ve Velké Británii jsou součástí globální analýzy společnosti Ebiquity v 16 zemích s WFA: 518 inzerentů, kteří reprezentují výdaje na reklamu ve výši více než 13 miliard USD (2,9 miliardy liber výdajů na reklamu u 60 inzerentů, kteří se zúčastnili průzkumu ve Velké Británii). Úplná zpráva za Velkou Británii je k dispozici členům.
Zdroj: ISBA, warc.com
