Nakupující letos upravují své návyky během Černého pátku a Kyberpondělí (BFCM), protože inflace a cla těžce doléhají na rozpočty domácností. Podle průzkumu provedeného v srpnu společností Wunderkind většina spotřebitelů plánuje zaujmout strategičtější přístup, včetně téměř třetiny, která celkově utratí méně. Pro maloobchodníky to znamená, že boj o pozornost nakupujících bude záviset nejen na poskytování slev, ale také na flexibilitě a hodnotě.
- Slevy zůstávají králem: 30 % respondentů uvádí, že se plánuje více zaměřit na slevy BFCM, přičemž tento podíl stoupá na 35 % u generace Z a 37 % u generace X.
- Celkové škrty: 30 % respondentů očekává, že utratí méně, přičemž nejvýraznější záměr mají generace X (34 %) a ženy (34 %). Mezitím 23 % respondentů uvádí, že neplánuje žádné změny ve svých
- Prioritou budou základní potřeby pro 23 % respondentů, zejména generace Z (27 %) a mileniálové (25 %).
- Vyhýbání se drahým položkám: 17 % plánuje odložit nebo se vyhnout velkým nákupům, přičemž nejvyšší opatrnost je u generace mileniálů (27 %) a žen (19 %).
- Rozložení nákladů: 19 % plánuje rozložit výdaje na několik měsíců, v čele s generací mileniálů (28 %) a muži (20 %).

Zdroj: themeasure.net