Nová zpráva společnosti WARC Strategy s názvem Co funguje při zvyšování povědomí o značce se zabývá různými aspekty povědomí a zkoumá, jak mohou značky dosáhnout lepších výsledků.
Proč je povědomí o značce důležité
Povědomí o značce může ukázat, jak zákazníci o značkách přemýšlejí, ať už s podnětem, nebo bez něj, a jak se blíží k rozhodnutí o koupi. To z něj činí klíčovou složku hodnoty značky. Přestože je vnímána jako slabší metrika, její hmatatelný a pozitivní vliv na prodej ji činí klíčovou i pro marketingovou funkci.
Klíčová statistika
Výzkum společnosti Fospha zjistil, že značky, které vyčlenily alespoň 5 % svých rozpočtů na zvyšování povědomí a zvažování, zaznamenaly o 22 % vyšší návratnost reklamních výdajů, a když značky s vyšším povědomím zvýšily své výdaje o 10 %, zaznamenaly 13% nárůst prodeje.
Závěry
Povědomí o značce je sice metrikou horního trychtýře, ale marketéři si musí ujasnit, co "povědomí" znamená jako pojem, cíl a měřítko úspěchu, aby nedošlo k jeho záměně s hlubšími signály síly značky, jako je například mentální dostupnost.
Výzkum identifikoval "silnou, opakovatelnou vazbu" mezi reklamními dojmy vedenými povědomím a obchodními výsledky a dojmy vedenými povědomím a ukazateli výkonnosti, což znamená, že povědomí o značce je nejcennější, pokud je měřeno komplexně, nikoliv izolovaně.
Dosah a četnost jsou nezbytné pro budování a udržování povědomí o značce, protože dosah vystavuje značku širokému publiku a četnost posiluje zapamatování a rozpoznání značky, což jsou základní kameny pro posun zákazníků v trychtýři.
Zdroj: warc.com