TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

Léto se sice v mediální terminologii řadí k tzv. low season období, podle výzkumu Nielsen Admosphere ale velká část diváků (66 %) média o prázdninách sleduje stejně často jako po zbytek roku. Více než pětina alespoň občasných letních konzumentů médií preferuje v létě živé televizní vysílání, dominuje zde nejstarší věková skupina 55 a více let (37 %). Právě letní prázdniny jsou milníkem pro start nabídek sezóny „back to school“ a „back to work“, dominují školní potřeby a pomůcky nebo oblečení do školy i kanceláře. I v létě má tedy reklama v TV na tyto segmenty možnost zasáhnout své publikum. Navíc právě rodiče školáků jsou k nabídkám v TV reklamě velmi senzitivní a dle výzkumu LG Ad Solutions se ukazuje, že přes 85 % z nich je televizní reklamou při svých nákupech ovlivněno.

Když se pak čas prázdnin neodvratně nachýlí ke konci a studentům a rodičům malých školáků se přibližuje chvíle návratu do škol, je třeba zkontrolovat aktovku a ořezanost pastelek v penálu. Tzv. back to school reklama je jednou z těch specifických kategorií o které můžete více číst v aktuálním tématu a pod štítkem back to school. Ve ScreenVoice magazínu si přečtete, které značky svou back to school reklamu pojaly netradičně a které naopak patří ke stálicím tohoto období.

 

Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete další inspiraci ze světa televize a total videa z celého světa.

Přečtěte si k tématu



INZERCE V PRÉMIOVÝCH MÉDIÍCH POSILUJE DŮVĚRU VE ZNAČKY

16. 9. 2025

Spotřebitelé důvěřují značkám více, pokud se jejich reklama objevuje v prémiových médiích, vyplývá z mezinárodního výzkumu. Podle nové studie společností The Trade Desk a PA Consulting hraje kvalita mediálního prostředí zásadní roli v tom, jak spotřebitelé vnímají značky a jejich reklamu. Až 85 procent respondentů uvedlo, že více důvěřují značkám, které inzerují v prémiových médiích.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

VZPOMÍNKA NA HVĚZDU HOLLYWOODU: ROBERT REDFORD BODOVAL I V TELEVIZNÍ REKLAMĚ

16. 9. 2025

Pojďme v rámci v rámci ohlédnutí za životním dílem Roberta Redforda zavzpomínat na nejlepší reklamy hollywoodské ikony.

MEDIA CLUB LONI ZVÝŠIL TRŽBY Z TELEVIZE, RÁDIÍ I ONLINU

15. 9. 2025

Celkové tržby společnosti Media Club loni atakovaly hranici 6 mld. Kč. Nejrychleji roste internetová reklama, dominantní pozici má ale stále reklama v televizním vysílání. Celkové tržby společnosti Media Club, společnosti prodávající reklamní čas v televizi, na internetu a v rádiu, loni dosáhly k 6 mld. Kč a meziročně se zvýšily o 4 %. Společnost udržela… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

REKLAMNÍ VÝDAJE DO LINEÁRNÍ TV KVŮLI STREAMINGU KLESAJÍ

15. 9. 2025

S přesunem televizních diváků k VOD službám se snižují globální investice do reklamy v lineární televizi. Trh s televizní reklamou se celosvětově mění. Diváci se od lineárního vysílání postupně přesouvají k VOD službám, a s tím se proměňuje i zájem reklamních zadavatelů. Podle reportu společnosti Warc se letos globální výdaje do lineární televize sníží na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

STUDIE UK: PŘEDPLATITELÉ SVOD PŘECHÁZEJÍ NA PŘEDPLATNÉ S REKLAMOU

11. 9. 2025

Ve Spojeném království se ve 2. čtvrtletí 2025 zvýšil počet domácností, které měly přístup k předplaceným službám videa na vyžádání (SVOD), o 500 000. Podle společnosti Barb má nyní 20,6 milionu britských domácností (69,7 %) k dispozici služby od poskytovatelů včetně společností Apple, Netflix a Disney. Doug Whelpdale, vedoucí oddělení Insight ve společnosti Barb, řekl:… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

HALLOWEEN PŘICHÁZÍ BRZY, OBCHODNÍCI SE SNAŽÍ VYUŽÍT SEZÓNNÍ PRODEJE NA MAXIMUM

9. 9. 2025

Obchodníci neztrácejí čas a plní regály zbožím s halloweenskou tématikou, aby přilákali cenově citlivé zákazníky k nákupu sezónních výrobků. Příklady: Target tento týden uvedl na trh limitovanou edici halloweenských kelímků Stanley, asi měsíc poté, co na internet uvedl více než 1 500 halloweenských produktů, které zahrnují vše od zlatých svíček ve tvaru hadí kůže přes… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

BOHATŠÍ ZÁKAZNÍCI ČASTĚJI VRACÍ ZBOŽÍ

9. 9. 2025

Podle analýzy údajů o kreditních a debetních kartách od Bank of America nakupující s vyššími příjmy častěji vracejí zboží. U této skupiny zákazníků míra vrácení zboží činí 5,3 %, což je výrazně více než 3,7% míra u zákazníků s nízkými příjmy. Průměr napříč příjmovými a demografickými kohortami činí 4,5 %. Teorie: Několik faktorů pomáhá vysvětlit,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

GLOBÁLNÍ AMERICKÉ ZNAČKY ZNEPOKOJUJE OSLABENÁ „AURA“

5. 9. 2025

Americké značky jsou zvyklé, že jejich rodná země září po celém světě, ale v nové mezinárodní situaci se značky musí přizpůsobit problematičtějšímu politickému a kulturnímu kontextu. Proč je značka USA důležitá Měkká síla USA zůstává zachována, neboť stále zaujímá první místo v žebříčku Global Soft Power Index společnosti Brand Finance, ale objevují se i známky… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

AI BABIČKA SE V KAMPANI O2 STÁVÁ „NOČNÍ MŮROU KYBERŠMEJDŮ“

3. 9. 2025

Cílem nové kampaně O2, která vznikla zcela díky AI, je snížit dopad podvodů a vzdělávat veřejnost o digitální bezpečnosti. Operátor O2 spouští novou kampaň, která upozorňuje na rostoucí hrozbu podvodných telefonátů. Hlavní roli v ní hraje digitální postava babičky Alenky. Laskavá, ale neústupná AI hrdinka symbolizuje ochranu zákazníků přímo v síti O2. Jde o první… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

L’ORÉAL ODHALUJE JAK NA MAXIMÁLNĚ ÚČINNÉ REKLAMY NA KRÁSU

3. 9. 2025

Společnost L’Oréal ve spolupráci se společností Google a výzkumným partnerem Sundogs analyzovala 5 000 reklam na YouTube a zjistila, že překročení konvencí kategorie může vést k měřitelným přínosům: například nahrazení formátů zaměřených na produkty bohatším vyprávěním příběhů zaměřeným na postavy zvýšilo angažovanost o 55 %. Analýza založená na umělé inteligenci na sedmi trzích zdůraznila hodnotu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

ORLANDO WOOD: PROČ REKLAMA ZASE POTŘEBUJE UMĚT POBAVIT

2. 9. 2025

Orlando Wood se v exkluzivním rozhovoru pro The Global TV Group podělil o své názory na trvalé principy efektivní reklamy, budoucí roli televize ve světě AI i na to, jak mohou značky znovu objevit kreativitu, která je hybnou silou dlouhodobého růstu.