Léto se sice v mediální terminologii řadí k tzv. low season období, podle výzkumu Nielsen Admosphere ale velká část diváků (66 %) média o prázdninách sleduje stejně často jako po zbytek roku. Více než pětina alespoň občasných letních konzumentů médií preferuje v létě živé televizní vysílání, dominuje zde nejstarší věková skupina 55 a více let (37 %). Právě letní prázdniny jsou milníkem pro start nabídek sezóny „back to school“ a „back to work“, dominují školní potřeby a pomůcky nebo oblečení do školy i kanceláře. I v létě má tedy reklama v TV na tyto segmenty možnost zasáhnout své publikum. Navíc právě rodiče školáků jsou k nabídkám v TV reklamě velmi senzitivní a dle výzkumu LG Ad Solutions se ukazuje, že přes 85 % z nich je televizní reklamou při svých nákupech ovlivněno.
Když se pak čas prázdnin neodvratně nachýlí ke konci a studentům a rodičům malých školáků se přibližuje chvíle návratu do škol, je třeba zkontrolovat aktovku a ořezanost pastelek v penálu. Tzv. back to school reklama je jednou z těch specifických kategorií o které můžete více číst v aktuálním tématu a pod štítkem back to school. Ve ScreenVoice magazínu si přečtete, které značky svou back to school reklamu pojaly netradičně a které naopak patří ke stálicím tohoto období.
Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete další inspiraci ze světa televize a total videa z celého světa.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu

PROGRAMATICKÁ DOOH REKLAMA MŮŽE POSÍLIT OSTATNÍ MEDIATYPY
13. 12. 2025Digitální out-of-home reklama se díky programatiku může stát plnohodnotnou součástí omnichannel plánování. Pohled na možnosti digitální out-of-home reklamy (DOOH) se mění díky programatické DOOH. Značky nyní mohou spojit filmovou sílu velkoplošné kreativní venkovní reklamy s přesností, měřitelností a flexibilitou, což inzerenti vyžadují. Ať už během obědové pauzy, po cestě na koncert nebo v okolí maloobchodní… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

GRAND PRIX EFFIE PRO PLZEŇSKÝ PRAZDROJ A VCCP ZA LEŽÁK PROUD
10. 12. 2025Nejvyšší cenu Grand Prix si z Effie odnáší Plzeňský Prazdroj s agenturou VCCP a kampaní pro Proud. Nejvíce ocenění za své kampaně získaly Česká spořitelna a Česká asociace pojišťoven. Letošní ročník soutěže efektivity komerční komunikace Effie ovládla kampaň „Obrátili jsme proud českého piva“ pro Plzeňský Prazdroj za uvedení ležáku Proud, která získala Grand Prix, zároveň… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

GENERACE ALFA: JAKÉ ZNAČKY U NICH VÍTĚZÍ A CO SLEDUJÍ?
10. 12. 2025Výzkumná agentura ResSolution Group představila svou rozsáhlou studii o generaci Alfa. Mapuje v ní její zvyklosti, chování, nákupní a mediální preference i vnímání reklamy. Generace Alfa, tedy děti narozené po roce 2010, vyrůstá ve světě propojeném digitálními technologiemi a sociálními sítěmi. Tato generace je první, která se narodila „s mobilem v ruce“, a proto krátká… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

STUDIE: CTV REKLAMY MAJÍ AŽ ČTYŘNÁSOBNOU POZORNOST OPROTI DIGITÁLU
7. 12. 2025Reklama ve streamingu na velkých obrazovkách (CTV) získává podle studie Amplified a VFC téměř čtyřnásobek pozornosti oproti digitálním kanálům. Reklamám ve streamingu na velkých obrazovkách (CTV) věnují diváci téměř 80 % pozornosti, zatímco v běžných digitálních prostředích je to jen kolem 20 %. Ukazuje to výzkum společnosti Amplified a aliance australských streamovacích platforem Video Futures… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

PRIMA ZAČNE VKLÁDAT REKLAMU DO ONEPLAY, KE SVÝM TELEVIZNÍM KANÁLŮM
4. 12. 2025Speciální reklamní bloky do zpětného zhlédnutí svých televizních kanálů u služby Oneplay začne od příštího roku vkládat skupina Prima. V rozhovoru pro Médiář.cz to řekl komerční ředitel Primy Jan Čadek. Reklamní bloky vkládané do Oneplay nahradí původní reklamu zařazenou v rámci lineárního vysílání, a to jen při zpětném přehrání čtyři dny od živého vysílání. Do… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

PUBLICIS GROUP SLAVÍ VÁNOCE A PŘIPRAVUJE SE NA 100LETÉ VÝROČÍ SVÉ EXISTENCE
4. 12. 2025Publicis Groupe za pomoci AI a inovací vdechuje život své historii, oslavuje tak svých prvních sto let a nastavuje směr do dalšího století. Od svých počátků v roce 1926 jako kreativní dílna v Montmartru, přes mezinárodní expanzi, inovace v datových analýzách a technologiích, až po dnešní pozici přední holdingové společnosti v oboru, prošla skupina Publicis… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

GENERACE Z A MARKETING: GAMIFIKACE, WELLBEING A HLUBŠÍ SMYSL
3. 12. 2025Generace Z hraje v současném marketingu a médiích značnou roli. Proto se právě na ni zaměřila letošní konference, kterou 26. listopadu pořádala Katedra marketingových komunikací na Vysoké škole kreativní komunikace. Letošní ročník marketingové konference na VŠKK nesl název Generace Z, marketing a média: Adaptace na novou realitu – a jak uvedla rektorka školy Dana Janovská,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

CO SE STALO S NÁKUPY NA BLACK FRIDAY PO CELÉM SVĚTĚ?
2. 12. 2025Černý pátek už není, co býval – je mnohem delší než den, po němž je pojmenován, ale je také složitější a složitější na čtení v uzlovitém globálním ekonomickém kontextu; několik zdrojů naznačuje signály v širším šumu. Proč je černý pátek (nebo celý týden či měsíc) důležitý Nákupní svátky jsou globálním fenoménem, který se nyní výrazně… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY

VÁNOČNÍ VLNA VRCHOLÍ: ZNAČKY, KTERÉ TELEVIZNÍ REKLAMOU ZASÁHLY DIVÁKY PŘÍMO DO SRDCE
1. 12. 2025Podívejte se na další dávku vánočních emocí, které letos pronikají z televizních obrazovek do domácností na celém světě.

DESTINACE: MEZINÁRODNÍ PRESTIŽ. TOTO JSOU REKLAMY VÝZNAMNÝCH AEROLINEK, KTERÉ OBLETĚLY SVĚT
30. 11. 2025Blíží se Vánoce. Mimo jiné to znamená, že se miliony lidí po celém světě dají do pohybu, aby se na svátky vrátily domů a oslavily je s rodinou. Jde možná o nejvýraznější připomínku toho, jak ve 21. století bereme jako samozřejmost leteckou přepravu a jak zásadní roli v našich životech sehrává. I proto bychom neměli… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE
28. 11. 2025Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE
28. 11. 2025Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
