TÉMA MĚSÍCE: RECESE

S novým rokem se okolo nás objevuje mnoho více či méně optimistických předpovědí toho, jaký ten rok 2023 bude. Hesla jako krize, recese a omezování rozpočtů jsou skloňována stále častěji. Je ale dobré si uvědomit, že i krize může znamenat příležitost. Otázku jak na to, pomáhají zodpovědět i přední marketingoví odborníci.

Výběr článků pod tímto příspěvkem věnujeme tématu recese a přinášíme tipy, které radí, jak z těžkého období vyjít s hlavou vztyčenou a možná i s rostoucím podílem na trhu. Největší chybou by totiž bylo přestat inzerovat a čekat na lepší časy.

Ve ScreenVoice magazínu uvádíme ty značky, které krize využily a dokázaly díky reklamě i v těžkých časech zvítězit na plné čáře.

Přečtěte si k tématu



STUDIE FINSKO: POZORNOST JE NEJCENNĚJŠÍ MĚNOU V REKLAMĚ, ŘÍKÁ ZPRÁVA SCREENFORCE ATTENTION

3. 11. 2025

Pozornost věnovaná reklamě je v současném fragmentovaném mediálním prostředí důležitější než kdy jindy. Svět reklamy vstoupil do nové éry, v níž už zdaleka nestačí monitorovat počet zhlédnutí nebo zásah kampaně. Klíčovým faktorem se stává pozornost, tedy to, jak dlouho a nakolik divák skutečně vnímá reklamní sdělení. Důraz na měřitelnost v marketingu vedl v posledních letech… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

PERFEKTNÍ RECEPT NA SVÁTKY: JAK SI O VÁNOCÍCH ZÍSKAT TRVALOU POZORNOST PUBLIKA

2. 11. 2025

Vánoční reklamy mohou být velkým byznysem, ale pozornost se získává těžko. Mike Follett ze společnosti Lumen prozrazuje, jak mohou inzerenti rok co rok zajistit, aby jejich vánoční reklamy měly správný dopad. Pro většinu z nás je léto spojeno s grilováním, dováděním na pláži a spáleninami od slunce, nikoli s rolničkami na saních a čepicí Santa… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

STUDIE IPA: HUDBA JE HNACÍM MOTOREM ZISKOVOSTI REKLAMY

20. 10. 2025

Nová studie společností Massive Music a IPA podrobně popisuje, jaký vliv na značku a obchod může mít vysoce poutavá, vhodná a zapamatovatelná hudba a jaký dopad má hudba na výkon reklamy. Proč je hudba důležitá Intuitivně víme, že skvělá hudba, jingly, znělky i další zvukové prostředky, se dokáže usadit v našich mozcích způsobem, který jiná… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

BINET A DAVIS: MARKETÉŘI SLEDUJÍ ROI, ALE VELIKOST ROZPOČTU JE DŮLEŽITĚJŠÍ

17. 10. 2025

Větší rozpočty mají osmkrát větší vliv na efektivitu než zaměření se na návratnost investic kampaní (ROI). Ukazuje to nový výzkum IPA, za nimž stojí Les Binet a Will Davis. Nový výzkum odhaluje rozpor mezi tím, co skutečně táhne marketingovou efektivitu, a tím, čemu věří marketéři. To je jeden ze závěrů nového výzkumu, který na konferenci… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

INTERAKTIVNÍ REKLAMY SE STÁVAJÍ ZÁKLADNÍM KAMENEM TELEVIZNÍ REKLAMY

16. 10. 2025

Interaktivita se stává klíčovou hnací silou růstu reklamy v propojené televizi (CTV), protože tento formát se vyvíjí spolu s měnícími se preferencemi diváků. Joshua Blum, ředitel výzkumu a analytiky ve společnosti BrightLine, v rozhovoru pro EMARKETER popsal, jak se interaktivita stává normou pro reklamy v CTV, a vyjádřil se k přetrvávajícím mylným představám inzerentů. Blum… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

LES BINET VARUJE, ŽE ODPOJENÍ OD EFEKTIVITY HROZÍ „SPIRÁLOU SMRTI“

7. 10. 2025

Podle nového výzkumu, na kterém spolupracovali Les Binet a Will Davis, ředitel pro data ve společnosti Medialab, se zdá, že marketéři špatně diagnostikují svůj problém, protože optimalizují spíše pro efektivitu než pro ziskovost. Výzkum naráží na napětí v moderním marketingu: efektivita – obvykle měřená pomocí návratnosti investic – versus dlouhodobější investice do růstu značky. Přílišný… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

VELKOU ZNAČKU LZE VYBUDOVAT PROSTŘEDNICTVÍM SPOUSTY MALÝCH INTERAKCÍ, ŘÍKÁ GRACE KITE

29. 9. 2025

Mediální prostředí je fragmentované jako nikdy dříve. Spotřebitelé tráví čas na desítkách platforem, jejich pozornost se tříští do krátkých, někdy až prchavých okamžiků. Grace Kite, ekonomka a zakladatelka firmy Magic Numbers a viceprezidentka ve společnosti Analytic Partners, na festivalu kreativity v Cannes ukázala, že není třeba propadat skepsi a že tento vývoj nemusí být pro… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

EFEKTIVITA STOJÍ NA KONZISTENCI A KREATIVITĚ, VYPLYNULO Z DISKUSNÍHO FÓRA CREATIVE IMPACT NA FESTIVALU CANNES LIONS

26. 9. 2025

Na festivalu Cannes Lions se každoročně setkávají přední marketéři, význační kreativci, ale i zástupci výzkumných agentur, kteří společně zkoumají vztahy mezi kreativitou, konzistencí a efektivitou. V letošním roce se v rámci diskusního fóra Creative Impact zaměřili na hledání cest, jak v nejistém, proměnlivém prostředí udržet konzistenci značek, využít tvůrce a nové technologie a zlepšit zákaznické… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

KREATIVITA JE DŮLEŽITÁ, ALE CO VLASTNĚ DOBRÁ KREATIVITA ZNAMENÁ?

26. 9. 2025

Až 85 % marketérů se domnívá, že kreativita je klíčem k úspěchu, ale jen 59 % ví, co vlastně dobrá kreativita znamená, ukazuje průzkum.  Klíčovým faktorem k výkonu reklamy je podle 83,5 % marketérů kreativita, nicméně pouze 58,5 % dotázaných se v rámci svého týmu shodne, co přesně ta dobrá kreativita je. Vyplývá to z… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

ORLANDO WOOD A SIR JOHN HEGARTY O TOM, JAK KREATIVITA PODPORUJE RŮST ZNAČEK.

24. 9. 2025

Letošní rok přináší symbolické výročí – uplynulo 150 let od prvního doloženého použití slova creativity v angličtině. Historik Adolphus William Ward tento výraz použil v roce 1875 v souvislosti s „poetickou kreativitou“ Williama Shakespeara. Dnes je význam kreativity ve všech odvětvích, včetně mediálního, zcela nepochybný. Podle Sira Johna Hegartyho, který se podílel na realizaci zprávy The Business… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

L’ORÉAL ODHALUJE JAK NA MAXIMÁLNĚ ÚČINNÉ REKLAMY NA KRÁSU

3. 9. 2025

Společnost L’Oréal ve spolupráci se společností Google a výzkumným partnerem Sundogs analyzovala 5 000 reklam na YouTube a zjistila, že překročení konvencí kategorie může vést k měřitelným přínosům: například nahrazení formátů zaměřených na produkty bohatším vyprávěním příběhů zaměřeným na postavy zvýšilo angažovanost o 55 %. Analýza založená na umělé inteligenci na sedmi trzích zdůraznila hodnotu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE

ORLANDO WOOD: PROČ REKLAMA ZASE POTŘEBUJE UMĚT POBAVIT

2. 9. 2025

Orlando Wood se v exkluzivním rozhovoru pro The Global TV Group podělil o své názory na trvalé principy efektivní reklamy, budoucí roli televize ve světě AI i na to, jak mohou značky znovu objevit kreativitu, která je hybnou silou dlouhodobého růstu.