Rostoucí význam pozornosti jako měřítka pro inzerenty pokračuje. Z několika posledních studií vychází nejlépe televize jako médium, kterému diváci věnují pozornost nejdůkladněji. Co za touto skutečností stojí? Je to mimo jiné i skutečnost, že sledování televize probíhá v klidu a pohodlí domova, na velké obrazovce, ve chvíli, kdy je divák naladěn na zážitek ze sledování zvoleného programu. Zároveň profesionálně vytvořený obsah a zákonem regulované prostředí dodává punc důvěryhodnosti a zvyšuje záměr ke koupi reklamou zobrazeného zboží nebo služby.
V důsledku toho je pak i reklama v televizi efektivnější, než v jiných médiích a mnohem častěji podporuje budování znalosti značky a podporuje nákupní záměr. Dle výzkumu společnosti GroupM2022 66 % respondentů uvedlo, že se v dnešní době setkávají s výrazně větším množstvím reklam. Celých 53 % respondentů má pocit, že se reklamy opakují příliš často a 35 % respondentů často vidí reklamy, které jsou pro ně zcela irelevantní. Výzkumy také ukazují, že pozornost věnovaná reklamě na sociálních sítích a pozornost věnovaná reklamě v televizi, vůbec není stejná.
Studie Track the Success a výzkumy Karen Nelson-Field odhalují, že televize je z pohledu udržení pozornosti publika vedoucím médiem. Pozornost je tedy tématem, kterému by se měli zadavatelé důkladně věnovat, pokud chtějí, aby jejich značka dosahovala stanovených cílů. Inspiraci, jak úspěchu dosáhnout a na co se v reklamě z pohledu pozornosti zaměřit, lze nalézt i ve výběru článků zde a pod také tématem níže.
K tématu pozornosti jsme připravili také nejnovější článek ve ScreenVoice magazínu. Přináší výběr reklam, které z pohledu zaujetí pozornosti publika obstály na výbornou.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
BACK-TO-SCHOOL KAMPANĚ JSOU TU, ZNAČKY CÍLÍ NA RODIČE I ŽÁKY
22. 8. 2025S blížícím se začátkem školního roku odstartovaly i hlavní marketingové kampaně značek zaměřené na studenty a rodiče. S blížícím se začátkem nového školního roku se rozbíhají i hlavní back-to-school marketingové kampaně, které cílí na rodiče i studenty. V reklamním prostoru se tak objevují nabídky školních batohů, sešitů, výtvarných potřeb i dalších pomůcek. Podle analýzy České… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
BUDOUCNOST UŽ ZAČALA. AR A VR TECHNOLOGIE MĚNÍ SLEDOVÁNÍ REKLAMY V TELEVIZI NA INTERAKTIVNÍ ZÁŽITEK
21. 8. 2025Chytré televize, rozšířená realita i nástup nových zařízení typu Apple Vision Pro zásadně proměňují způsob, jakým značky komunikují se zákazníky. Televizní a venkovní reklama už není jen jednostranné sdělení – stává se interaktivní, personalizovanou zkušeností.
CO ŽENE PRODEJE PŘED ZAČÁTKEM ŠKOLNÍHO ROKU? VČASNÉ NABÍDKY, NÁSTROJE UMĚLÉ INTELIGENCE A HYBRIDNÍ NAKUPOVÁNÍ
15. 8. 2025Výdaje na nákupy před začátkem školního roku jsou v roce 2025 stabilní, chování nakupujících se ovšem liší. Rodiče nakupují hlavně techniku a oblečení, to jsou ale současně položky, na nichž se v případě napjatého rozpočtu šetří na prvním místě. Spotřebitelé nakupují dříve, vyhledávají výhodné nabídky a využívají umělou inteligenci, aby snížili náklady. Vzhledem k rozdělení… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
PODLE STUDIE IAB BUDE UŽ BRZY TÉMĚŘ 90 % INZERENTŮ POUŽÍVAT GEN AI K TVORBĚ VIDEOREKLAMY
14. 8. 2025Nejnovější zpráva mimo jiné podrobně popisuje, co inzerenti očekávají od CTV. Budoucnost videa je tady. Jak vyplývá ze zprávy IAB „2025 Digital Video Ad Spend & Strategy Full Report“, již celá polovina inzerentů v současné době využívá k tvorbě videoreklamy generativní umělou inteligenci. Druhá část zprávy, která vznikla ve spolupráci se společnostmi Advertiser Perceptions a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
STUDIE „THE BEAUTY OF TV“ PROKÁZALA MYLNOST PŘEDSUDKŮ O TELEVIZI. PRO DIVÁKY I INZERENTY JE TELEVIZE NEPOSTRADATELNÁ
13. 8. 2025Výsledky studie Beauty of TV ukazují, že předsudky vůči televizi sice zřejmě existují, nicméně realita je jiná.
STUDIE USA: SPOTŘEBITELÉ SPATŘUJÍ VE STREAMOVÁNÍ „VELKOU HODNOTU“, ALE JSOU „SILNĚ ZNEPOKOJENI“ STAVEM EKONOMIKY
12. 8. 2025Nejnovější průzkum organizace Hub Entertainment Research, upozorňuje na dopad, který by mohla mít ekonomická nejistota na odvětví streamování. Nová studie ukazuje, že ekonomická zátěž, která je důsledkem pandemie koronaviru, a rovněž rostoucí ceny nadále zneklidňují americké spotřebitele, kteří si hlídají své výdaje a jsou citliví na zvyšování cen streamovaného videa. Přesto výsledky pololetní studie společnosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
TELEVIZNÍ REKLAMY S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJROMANTIČTĚJŠÍ POBYTY, NEJDIVOČEJŠÍ ZÁBAVA. CESTOVKY A AEROLINKY SVÁDĚJÍ BOJ O ZÁKAZNÍKY POMOCÍ TELEVIZNÍCH SPOTŮ
8. 8. 2025Koncem jara, když už se vzpomínky na zimní pobyt na horách rozplynuly jako sněhová vločka na slunci, dny po měsících usilovné práce nám připadají jeden jako druhý a energie povážlivě ubývá, stává se představa dovolené pomyslným světlem na konci tunelu. Léto je mnohem víc než jen roční období – je to stav mysli, kdy máme… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
ZPŮSOB, JAK ZÍSKAT POZORNOST GENERACE Z: HUMOR A HUDBA
8. 8. 2025Podle červnové zprávy společností Edison Research a SiriusXM Media věnuje téměř polovina (49 %) příslušníků generace Z mnohem větší pozornost reklamám, které je rozesmějí nebo v nichž je použita hudba, která se jim líbí. Co říkají data: podle Edison Research a SiriusXM Media 85 % lidí z generace Z poslouchá hudbu, aby si zlepšili náladu.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
SKORO AŽ ZVÍŘECÍ INSTINKT. JAK TO VYPADÁ, KDYŽ SE ZVÍŘATA CÍTÍ V TELEVIZNÍ REKLAMĚ LÉPE NEŽ LIDÉ?
8. 8. 2025Zpívající kočky, dojemné psí příběhy nebo roztomilé příšerky schované pod gaučem – domácí mazlíčci zkrátka patří mezi stálice televizní reklamy. Reklamy s nimi dokážou budovat silné narativy, vyvolat emoce a nenápadně budovat vztah ke značce. V době, kdy marketing často spoléhá jen na data a výkon, připomínají sílu autenticity, citu a nápaditého vyprávění. Podívejme se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
STUDIE USA: PODÍL LINEÁRNÍCH STANIC NA SLEDOVANOSTI PRO DOSPĚLÉ SE STÁLE BLÍŽÍ 70 %
7. 8. 2025Tradiční sledování dlouhých pořadů (půlhodinových a hodinových televizních show) je podle TVB stále v popředí zájmu dospělých ve věku 18 let a starších, kteří v červnu sledovali 67,4 % lineárních televizních stanic podporovaných reklamou. Nezisková obchodní asociace pro televizní průmysl podporovaný reklamou uvádí, že červnový podíl streamingu dlouhého obsahu s reklamou činí 32,6 % (bez… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
JAK OPTIMÁLNĚ ZASÁHNOUT NEJBOHATŠÍ ČESKOU VĚKOVOU SKUPINU, ČECHY VE VĚKU 45–64 LET?
5. 8. 2025Součástí projektu WPP Media nazvaného Češi 45+ (= Češi ve věku 45–64 let), jehož cílem je zaměření větší pozornosti na nejbohatší českou věkovou skupinu, je přirozeně i téma mediálního chování těchto Čechů. Vzhledem k tematickému zaměření této stránky se dnes zaměříme především na roli televize. Jen poznámka na úvod – v projektu se WPP Media soustředí… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: POZORNOST
SIR JOHN HEGARTY PRO GTVG O SÍLE KREATIVITY
4. 8. 2025Málo osobností formovalo moderní reklamu tak výrazně jako sir John Hegarty. Proč je podle něho kreativita silou, která hýbe lidmi i trhy? Jaký vliv mají na úspěch reklamního sdělení emoce a humor? A jaký je jeho pohled na AI?