Co nám trendy říkají
V nejisté době toužíme po kontrole. Ekonomická nejistota stále vrhá stín na náladu spotřebitelů, ale dochází také k dalšímu posunu, protože spotřebitelé přecházejí od opatrnosti k cílevědomějšímu utrácení. Důraz na kontrolu se projevuje i v dalších aspektech jejich života, zejména ve způsobu, jakým konzumují informace, řídí svou pohodu a navazují kontakty s ostatními.
Pochopení posunů v chování spotřebitelů a motivů, které za nimi stojí, pomůže značkám udržet si náskok před trhem a zachovat si pro zákazníky relevanci.
Za zprávou
Tato analýza vychází především z údajů o spotřebitelích od našeho výzkumného partnera, společnosti GWI, a je doplněna poznatky z více zdrojů.
Zpráva vychází z vlastní metodiky GEISTE společnosti WARC a je součástí programu Evolution of Marketing, který poskytuje marketérům přehled o nových trendech a významných změnách v odvětví.
Pět trendů, které formují spotřebitelské výdaje
- Polarizace spotřebitelských výdajů: Rozdíl mezi nejbohatšími a nejchudšími domácnostmi se zvětšuje, což prohlubuje rozdíly v jejich výdajích.
- Rostoucí důvěryhodnost individuálních tvůrců: Pozornost spotřebitelů se stále více přesouvá k netradičním zdrojům informací.
- Humanizace umělé inteligence: Očekává se, že inovace týkající se agentů umělé inteligence naruší způsob, jakým zákazníci komunikují se značkami.
- Proaktivní přístup ke zdraví: Rostoucí povědomí o zdraví a pokroky ve sledování zdravotního stavu dávají spotřebitelům možnost převzít větší kontrolu nad svým zdravím.
- Přepisování pravidel sociálních vazeb: Spotřebitelé, zejména mladší generace, přehodnocují způsob, jakým tráví společný čas.
Celou zprávu si můžete přečíst zde: zpráva o spotřebitelských trendech v roce 2025
Zdroj: warc.ocm