Source: GettyImages.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA TRENDY ZAHRANIČNÍ

WARC TRENDY PRO 2025: PĚT ZMĚN, KTERÉ OVLIVŇUJÍ VÝDAJE SPOTŘEBITELŮ

4. 8. 20254. 8. 2025
Podle zprávy Consumer Trends Report 2025 společnosti WARC patří mezi největší  aktuální trendy, které letos ovlivňují spotřebitelské výdaje, rostoucí rozdíl v životních nákladech, aktivní přístup spotřebitelů ke zdraví a vznik alternativních společenských aktivit.

Co nám trendy říkají


V nejisté době toužíme po kontrole. Ekonomická nejistota stále vrhá stín na náladu spotřebitelů, ale dochází také  k dalšímu posunu, protože spotřebitelé přecházejí od opatrnosti k cílevědomějšímu utrácení. Důraz na kontrolu se projevuje i v dalších aspektech jejich života, zejména ve způsobu, jakým konzumují informace, řídí svou pohodu a navazují kontakty s ostatními.

Pochopení posunů v chování spotřebitelů a motivů, které za nimi stojí, pomůže značkám udržet si náskok před trhem a zachovat si pro zákazníky relevanci.

Za zprávou


Tato analýza vychází především z údajů o spotřebitelích od našeho výzkumného partnera, společnosti GWI, a je doplněna poznatky z více zdrojů.

Zpráva vychází z vlastní metodiky GEISTE společnosti WARC a je součástí programu Evolution of Marketing, který poskytuje marketérům přehled o nových trendech a významných změnách v odvětví.

Pět trendů, které formují spotřebitelské výdaje



  1. Polarizace spotřebitelských výdajů: Rozdíl mezi nejbohatšími a nejchudšími domácnostmi se zvětšuje, což prohlubuje rozdíly v jejich výdajích.

  2. Rostoucí důvěryhodnost individuálních tvůrců: Pozornost spotřebitelů se stále více přesouvá k netradičním zdrojům informací.

  3. Humanizace umělé inteligence: Očekává se, že inovace týkající se agentů umělé inteligence naruší způsob, jakým zákazníci komunikují se značkami.

  4. Proaktivní přístup ke zdraví: Rostoucí povědomí o zdraví a pokroky ve sledování zdravotního stavu dávají spotřebitelům možnost převzít větší kontrolu nad svým zdravím.

  5. Přepisování pravidel sociálních vazeb: Spotřebitelé, zejména mladší generace, přehodnocují způsob, jakým tráví společný čas.


Celou zprávu si můžete přečíst zde: zpráva o spotřebitelských trendech v roce 2025

Zdroj: warc.ocm

Načítání dalších...