STUDIE: ŽENSKÉ SPORTY JSOU PRO INZERENTY SKUTEČNOU VÝHROU

4. 5. 20254. 5. 2025
Podle společnosti EDO vzrostla sledovanost ženských sportů meziročně o 131 % a dopad reklam inspirovaných ženskými sporty se zvýšil o 56 %.

Závěry nové studie společnosti EDO ukazují, že sledovanost televizního vysílání ženských sportů vzrostla v roce 2024 o 131 %. Současně došlo k meziročnímu nárůstu dopadu reklamy o 56 %.

Ze studie vyplývá, že se z ženských sportů – od basketbalu přes lakros a gymnastiku až po tenisové soutěže US Open a WNBA – stala silná platforma pro všechny značky, které se snaží navázat kontakt s vysoce angažovaným publikem a chtějí podnítit konkrétní spotřebitelské akce.

Ze studie EDO rovněž vyplývá, že maloobchodní prodejci, jako jsou například SKIMS, Fabletics, Bombas, Vuori a Athleta, patřili v roce 2024 mezi nejefektivnější zadavatele televizní reklamy v rámci přenosů ženských sportů. Tyto závěry jsou založeny na měření spotřebitelského chování, které předpovídá budoucí prodeje, jako jsou návštěvy webových stránek a vyhledávání značek.

Ženský sport je oficiálně obchodním imperativem,“ uvedla Laura Grover, senior viceprezidentka a vedoucí klientských řešení ve společnosti EDO.
„Investice stoupají – a výsledky ještě nikdy nebyly tak důležité. Nejde jen o to oslovit toto rychle rostoucí publikum, jde hlavně o to, inspirovat k akci, budovat náklonnost ke značce a dosáhnout skutečného obchodního dopadu. Díky strategiím založeným na datech a měření televizních výsledků mohou značky přesně vidět, jak se jim investice do ženského sportu vyplácejí, a mohou optimalizovat kampaně s cílem dosáhnout ještě většího úspěchu.“

Jaká byla klíčová zjištění zprávy EDO 2025 Women’s Sports TV Outcomes Report?



  • Ženský sport zažil skutečně přelomový rok. Sledovanost televizních pořadů zaměřených na ženský sport vzrostla od roku 2023 o 131 %, což přispělo k 56% nárůstu celkového dopadu reklamy v meziročním srovnání. Reklamy v rámci pořadů zaměřených na ženský sport vykazovaly v roce 2024 o 40 % větší reklamní dopad než průměrná reklama v hlavním vysílacím čase.

  • Ženský basketbal pokračuje v raketovém vzestupu. Soutěže WNBA a NCAA zaznamenaly již druhý rok po sobě rekordní sledovanost a zapojení zákazníků neustále roste. Reklamy během play-off WNBA 2024 byly o 24 % účinnější než reklamy během průměrného programu v hlavním vysílacím čase, meziroční nárůst činil 11 %. Spoty během soutěže NCAA byly o 18 % účinnější než reklamy během průměrného programu vysílaného v hlavním vysílacím čase.

  • NCAA volejbal, gymnastika a lakros jsou na vzestupu. Nové ženské sporty si získávají diváckou obec. Volejbalové mistrovství NCAA žen v roce 2024 mezi Penn State a Louisville bylo pro inzerenty o 51 % efektivnější než průměrný pořad v hlavním vysílacím čase, a stalo se tak naprosto nejefektivnějším ženským sportovním televizním programem v roce 2024. Také ženská vysokoškolská gymnastika a vysokoškolský lakros zaznamenaly meziroční nárůst efektivity reklamy o 15 %, resp. 26 %.

  • U ženských sportů vítězí kontextová relevance. Značky dosáhly výborných výsledků, když do svých reklam vysílaných během zápasů zakomponovaly sportovkyně a sportovní témata. Například společnost CarMax dosáhla o 185 % vyšší účinnosti než průměrný inzerent WNBA tím, že do svých reklam obsadila hvězdy této ligy. Ally Bank dosáhla skvělých výsledků s reklamou, která upozorňovala na hvězdu USWNT Sophii Wilson (rozenou Smith). A značka Rolex překonala průměrného zadavatele reklamy během turnajů Grand Slam o 227 % díky reklamám s bývalými i současnými tenisovými hvězdami.


Zde si můžete stáhnout zprávu EDO 2025 Women's Sports TV Outcomes Report, kde najdete nejnovější informace o nejúspěšnějších reklamách, trendech a kreativních strategiích.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...