Zdroj: Freepik.com
KRÁTKÁ ZPRÁVA

STUDIE USA: PODCASTY JSOU DŮLEŽITÝM NÁSTROJEM PRO OBJEVOVÁNÍ TELEVIZE, UKAZUJE VÝZKUM

24. 1. 202424. 1. 2024
Každý třetí člověk poslouchá televizní podcasty, aby udržel pozornost mezi sezónami jednotlivých sérií. Ukazuje se, že pro mladší cílovou skupinu jsou podcasty důležitou bránou k televiznímu obsahu.

Podle nedávné studie pomáhají podcasty divákům objevovat nové televizní pořady, přičemž přibližně polovina z nich uvedla, že nový obsah, který chtějí sledovat, objevila díky tomu, že se o něm dozvěděla z podcastů.

Zpráva, kterou provedla společnost Hub Entertainment Research na základě průzkumu mezi 2 500 americkými spotřebiteli, ukázala, že 47 % posluchačů podcastů ve věku 16 až 74 let objevilo nové pořady prostřednictvím podcastů, přičemž mezi mladými dospělými tento podíl vzrostl na 57 %.

32 % všech dotázaných uvedlo, že poslouchá podcasty související s televizními seriály - včetně oficiálních doprovodných pořadů, podcastů vytvořených fanoušky nebo podcastů, v nichž vystupují hvězdy nebo tvůrci seriálu. Také v tomto ohledu převažují mladší posluchači, a to až na 50 % u osob ve věku 16-34 let.

Z posluchačů napříč všemi věkovými skupinami, kteří konzumují podcasty související s televizí, jich 92 % uvedlo, že jim pomáhají udržet zájem o aktuální seriál mezi sezónami, zatímco 85 % těch, kteří poslouchají podcasty o starších seriálech, tvrdí, že v nich vzbuzují zájem vyhledávat a sledovat starší seriály.
"V současném světě krátkých sezón o osmi až deseti epizodách mohou podcasty - ať už oficiální, nebo vytvořené fanoušky - poskytnout televizním seriálům cenný prostředek k udržení zájmu diváků,"

řekl David Tice, hlavní konzultant společnosti Hub a spoluautor studie. "To je obzvláště důležité v době, kdy je divákovi k dispozici tolik obsahu, že se oblíbený seriál před deseti měsíci může stát dnes již zapomenutým."

Doprovodné podcasty jsou v posledních letech oblíbeným trendem, například The Always Sunny Podcast, Full House Rewind a The Official Doctor Who Podcast, které se snaží stavět na zavedené fanouškovské základně svých pořadů.

Zpráva také zdůraznila hodnotu adaptace nových pořadů ze stávajících podcastů, přičemž 50 % všech posluchačů podcastů uvedlo, že by měli větší zájem sledovat nový televizní pořad, pokud by byl založen na některém z jejich oblíbených podcastů.

Podcasty se ukázaly být bohatou půdou pro televizní stanice a streamery, kteří hledají nové IP, přičemž pořady jako Dr. Death a Dirty John od Wondery, Filthy Ritual od Global a The Girlfriends od iHeart (oba produkované společností Novel) byly adaptovány nebo se na ně vztahuje opce pro televizní verze.

Zdroj: podpod.com