MLADISTVÁ A K VĚCI. JAK STVOŘIT REKLAMU PRO GEN Z

8. 4. 20248. 4. 2024
Generace Z je jednou nohou v produktivním věku. Tvoří 40 procent spotřebitelské populace a značky by ji neměly ve své komunikaci podceňovat. Jaký je postoj mladých k reklamě, zjišťovala redakce MAM v posledním čísle MAM 15/2024.

Generace Z očekává od značek autenticitu. Zapomeňte na konvenční reklamu a vytvořte obsah, který mluví jejich jazykem a respektuje jejich hodnoty. Reklama musí být přirozená a respektovat generaci Z jako rovnocenné partnery, ne pouze jako pasivní konzumenty. „Pokud je reklama přirozená, není v ní prvoplánově na sílu tlačen produkt a značka si za něčím stojí, přijímají ji daleko lépe,“ uvádí ředitelka sociálních sítí v Etnetera Motion Alžběta Poláková.

Podle několika studií je pozornost generace Z nižší než u starších generací. Proto je klíčové vytvořit obsah, který je krátký, poutavý a informativní. Navíc mladí lidé často pracují až s pěti obrazovkami současně, takže reklama musí okamžitě zaujmout. „Pozornost udrží velmi krátkou dobu, pokud na ně má něco zafungovat, musí to být krátké,“ říká vedoucí kvalitativního oddělení výzkumné agentury Confess Petra Víšková. Příliš mnoho reklam od jedné značky však může způsobit, že Generace Z ztratí zájem. Lepší je tedy rozložit frekvenci reklamy do delšího období.

A jakou roli hrají v komunikaci směrem k „zetkám“ sociální média? Jakým jazykem mluví? Proč je pro ně důležitá udržitelnost, ačkoliv je jejich nákupní chování často neudržitelné? Čtěte pouze zde v plné verzi článku.

Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...