MEDIA CLUB I NOVA SE CHLUBÍ SVÝMI ŘÍJNOVÝMI VÝKONY

9. 11. 2021
Obě hlavní stanice na trhu televizní reklamy poukazují ve svých materiálech na říjnové úspěchy.

Televizní skupina Nova a Media Club, hlavní hráči na trhu televizní reklamy, se chlubí svými říjnovými výsledky. Zatímco skupina Nova zdůrazňuje počet prvenství v hlavním vysílacím čase v divácké skupině 15-54, konkurenční Media Club zase prezentuje četnost vítězství v celodenním vysílání v divácké skupině 15-69.

Skupina Nova s odvoláním na data oficiální sledovanosti Nielsen Admosphere oznámila, že během října oslovila v prime time (v CS 15-54) 35,39 % diváků u obrazovek a stala se 25krát lídrem v podílu na sledovanosti. Hlavní stanice Nova zvítězila v této divácké skupině v prime-time 26 večerů, informovala Nova.

Media Club naproti tomu zdůrazňuje, že v říjnu zvítězil nad konkurenčními komerčními mediálními skupinami s celodenním podílem přes 36 % v CS 15–69 let, a to celkem 29krát v 31 dnech. Do výsledku Media Clubu je započítán podíl stanic skupiny Prima, Óčko, Barrandov a také Atmedia. FTV Prima, která Media Club vlastní, dodala, že skupina Prima měla v říjnu nejlepší podíl za posledních 15 let (27,28 % v CS 15–69 let).

Informační materiál zastupitelství Media Club, zdroj: FTV Prima




Informační materiál TV Nova, zdroj: TV Nova


Interpretace je tak odvislá od zvolené cílové skupiny a také od měřené části dne (celý den, prime-time – a i ten může být časově ohraničen různě). Zatímco Media Club prodává reklamu na cílovou skupinu 15-69, primární cílovou skupinou Novy je 15-54. Sledovanost v jednotlivých cílových skupinách se liší a ještě jiné srovnání by nabídla širší skupina 15+.

V případě podílu obchodních televizních sítí v letošním říjnu připisují data ATO-Nielsen Admosphere zastupitelství Media Club včetně stanic Atmedia v divácké skupině 15-69 celodenní podíl 36,76 % a bez Atmedia 31,72 %. Byl v obou případech vyšší než podíl skupiny Nova (29,39 %) v této divácké skupině.

V případě divácké kategorie 15-54 se podíl skupiny Nova vyšplhal v říjnu v celodenní sledovanosti na 33,11 % a byl vyšší než podíl zastupitelství Media Club bez stanic Atmedia (29,54 %). Podíl Media Clubu včetně stanic Atmedia představoval 34,46 % a byl tak vyšší než podíl skupiny Nova.

Ze sledovanosti jednotlivých televizních skupin v letošním říjnu vyplynulo, že v divácké skupině 15+ měla nejvyšší podíl Česká televize (celý den, 30,04 %). Postavení tří nejsilnějších skupin v hlavním vysílacím čase v 15+ bylo velmi vyrovnané s minimálními odstupy. V meziročním srovnání v kategorii 15+ si nejlépe vedla skupina Prima, která si připsala 1,16 procentního bodu (celý den). V hlavním vysílacím čase si nejvíce polepšily stanice České televize (+2,43 pb.).



Zdroj: mediaguru.cz


Načítání dalších...