Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: OPTIMÁLNÍ ROVNOVÁHA REKLAMY V TELEVIZI A NA STREAMU

10. 6. 2022
Zpráva Comcast Advertising pro rok 2022 nazvaná Actionable Insights for the Modern TV Advertiser doporučuje, aby inzerenti alokovali 20 až 30 procent svého rozpočtu určeného pro prémiové video na streamování a zbytek na tradiční televizi.

„Prostředí televizní reklamy je složité a v jeho prostoru působí více hráčů než kdy dřív,“ řekl Marcien Jenckes, Managing Director v Comcast Advertising. „Většina zpráv se zaměřuje na jeden pohled na tuto složitou záležitost. Comcast Advertising ale má jedinečnou pozici, aby se na ni mohl podívat ze všech úhlů - jak se diváci dívají, nákupčí nakupují a prodejci prodávají. Díky tomuto pohledu jsme schopni skutečně rozpoznat, co v dnešních podmínkách funguje a co ne, a poskytnout podložené informace a prognózy o tom, jak mohou inzerenti optimalizovat výdaje.

Klíčová zjištění, které ve zprávě zaznívají:

  • Diváci dávají přednost živému obsahu jak v televizi, tak na streamovacích službách. 89 % sledování tradiční televize připadá na živé televizní vysílání a živě se sleduje i 54 % digitálního videa

  • Diváci jsou vystaveni většímu počtu digitálních reklam než kdy dřív. Zobrazení reklam na digitálních službách se zvýšilo mezi druhým pololetím roku 2020 a 2021 o 45 %

  • Kampaně cílené na publikum meziročně vzrostly o více než 50 %. Inzerenti totiž využívají cílení na publikum, aby ve velkém zasáhli diváky na všech platformách, kde je možné reklamu sledovat.

  • Zobrazení programatické reklamy vzrostlo meziročně o 80 %, protože inzerenti považují programatický nákup za způsob, jak efektivněji zasáhnout konkrétní publikum. K nárůstu došlo i v programatických kampaních nakupovaných na základě zaručeného objemu.

  • Jak se prodejci přesunují k programatickým modelům, spolupracují v průměru s 13 různými programatickými partnery - a celkově až se 30.


Zpráva se zaměřuje na poslední trendy pro diváky, nákupčí a prodejce a pátrá po použitelném „receptu na úspěch“ pro moderní inzerenty. Na základě studie více než 20 000 kampaní Comcast Advertising doporučuje, aby inzerenti alokovali 20-30 procent svého televizního rozpočtu na streamovanou reklamu a zbytek na tradiční televizi.

„Celá léta se nás inzerenti ptají, jak nejlépe vyvážit investice do tradiční televize a streamovacích platforem, aby zvýšili výkon kampaní,” uvedl James Rooke, General Manager v Effectv. „Inzerenti by v tomto ohledu neměli hádat ani „spoléhat na vlastní instinkt“. Měli by se raději zaměřit na data. Když se podíváme na desítky tisíc kampaní napříč vertikálami a rozpočtovými částkami, data mluví jasně. Televize by pro většinu inzerentů měla stále fungovat jako základ, ale zásah je nejvyšší, když se 20-30 procent rozpočtu alokuje na streamování.”

„Tento rok byl pro pokrok a inovaci televizní reklamy neuvěřitelný. A z debat, které každý den vedeme, je to zcela zřejmé,“ řekl Mark McKee, General Manager ve FreeWheel. „Je mnoho příležitostí - od adresovatelných přes programatická řešení až po primární data. Inzerenti mají příležitosti dokázat se svými rozpočty víc a navázat lepší spojení s prodejci. Je pro ně naprosto zásadní podívat se na odvětví ze všech stran. Jen tak pochopí, kde se příležitosti skrývají. A tato zpráva jim v tom může pomoct.”

Zdroj: advanced-television.com

Načítání dalších...