VÁNOČNÍ REKLAMA SPOLEČNOSTI JOHN LEWIS NA ROK 2023: NOVÁ AGENTURA, NOVÉ TRADICE

1. 12. 2023
Zdroj: contagious.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA ZAHRANIČNÍ
První vánoční kampaň, kterou agentura Saatchi & Saatchi vytvořila pro společnost John Lewis, přináší nové poselství o přizpůsobování se změnám.

Společnost John Lewis upustila od strategie „starostlivého obdarovávání“, která byla po celých 14 let ústředním motivem jejích vánočních kampaní, a rozhodla se pro poselství o přijímání nových tradic. Sváteční reklama maloobchodního řetězce na rok 2023 je první reklamou, kterou vytvořila londýnská agentura Saatchi & Saatchi, jež v květnu převzala zakázku na vytvoření reklamy pro společnost John Lewis a Waitrose od agentury Adam&eveDDB.

Nový spot s názvem Snapper: The Perfect Tree je na světě. Vypráví příběh malého chlapce Alfieho, který si koupí semínko zabalené v krabičce s nápisem Perfektní vánoční stromek v domnění, že z něj vyroste vánoční stromek. Ze semínka ale nakonec vyroste obří, pěkně rozverná masožravá rostlina Snapper.

Z rozhodnutí rodičů přestěhovat rostlinu ven je Alfie smutný. Nakonec se rozhodne odejít na zahradu a strávit vánoční ráno se svým novým kamarádem. Připojí se k němu celá rodina a oslavují společně – včetně Snappera.

Reklama končí sloganem Let Your Traditions Grow, který je také názvem širší kampaně.



O optimistický soundtrack k reklamě, který se jmenuje „Festa“ a byl převzat z existující písně italského elektropopového dua Le Feste Antonacci, se postaral tenorista Andrea Bocelli.

Rosie Hanley, marketingová ředitelka ve společnosti John Lewis & Partners, uvedla, že cílem kampaně bylo zvýšit věhlas a povědomí o značce a také podpořit prodej propojením úvah s konverzemi.

Každý výrobek, včetně nábytku do domácnosti, který je v reklamě vidět, pochází od společnosti John Lewis. Kromě televizního spotu uvádí značka sedm desetivteřinových produktových spotů, v nichž se rovněž vyskytuje Snapper a které prezentují nápady na dárky, jako jsou kávovary Nespresso a vůně Jo Malone.

V letech 2009 až 2022 vytvářela vánoční reklamy pro společnost John Lewis agentura Adam&eveDDB. Tyto reklamy se staly netrpělivě očekávanou kulturní událostí a zvýšily laťku pro ostatní inzerenty natolik, že sváteční období vešlo v povědomí jako „britský Super Bowl“.

Všechny vánoční kampaně, které pro společnost John Lewis vytvořila agentura Adam&eveDDB, byly postaveny na myšlence, že tento maloobchodní řetězec je „domovem starostlivého obdarovávání“, protože má tak širokou nabídku kvalitního zboží, že je ideálním místem pro nákup dokonalého dárku.

Agentura Saatchi & Saatchi London získala zakázku na reklamu pro John Lewis a Waitrose na základě výběrového řízení, kterého se Adam&eveDDB nezúčastnila. Frankie Goodwin, kreativní ředitel Saatchi & Saatchi London, přirovnal práci na tvorbě vánoční reklamy pro John Lewis k „převzetí otěží filmové franšízy“, které vyžaduje dosažení rovnováhy mezi očekáváním lidí a touhou naplnit vlastní vizi agentury.

Nová strategie, kterou navrhla agentura Saatchi & Saatchi, má odrážet rychle se měnící, někdy dokonce bouřlivé socioekonomické podmínky ve Spojeném království a má být poselstvím, že jak staré, tak nové tradice mohou lidi sbližovat a pomáhat jim najít společnou řeč.

Podle Rosie Hanley to rovněž odráží snahu společnosti John Lewis měnit a rozšiřovat nabídku pro zákazníky. Společnost John Lewis Partnership (JLP), která vlastní John Lewis a Waitrose, je v procesu změn. Cílem takzvaného „partnerského plánu“ je zvýšit zisk maloobchodního řetězce na 400 milionů liber, a to mimo jiné investicemi do digitálních zdrojů a dodávek potravin. Společnost JLP měla v úmyslu dosáhnout plánované změny do roku 2025, ale v září uvedla, že bude potřebovat další dva roky, aby dosáhla svého cíle kvůli „inflačním tlakům“. V první polovině finančního roku 2023/2024 dosáhla společnost JLP ztráty před zdaněním ve výši 59 milionů liber.

Zdroj: contagious.com

Načítání dalších...