Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

V PŘÍŠTÍM ROCE SE ZVÝŠÍ POČET REKLAM V POKROČILÉ TELEVIZI

19. 10. 2022
Podle průzkumu provedeného mezi 500 marketéry a influencery v pěti evropských zemích jsou k prostředí pokročilé televize marketéři spíše opatrní. Přesto v příštím roce plánují investice do pokročilé televize. Průzkum provedla v červenci ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku poradenská společnost CoLab Media pro firmu FreeWheel, která se zabývá technologiemi pro videoreklamu.

Jaké jsou klíčové poznatky?



  • Dvě třetiny marketérů chtějí v příštích 12 měsících pokračovat v marketingových výdajích minimálně na stejné úrovni jako v loňském roce a 78 % marketérů očekává zvýšení výdajů v oblasti pokročilé televize.

  • Vzestup platforem VOD podporovaných reklamou vyvolal velký zájem: 89 % marketérů má v úmyslu zvýšit své výdaje na tyto kanály.

  • Polovina marketérů je spokojena se současnou úrovní výdajů v oblasti Advanced TV, zatímco 45 % by chtělo tyto rozpočty zvýšit.

  • Hlavními tahouny růstu výdajů na pokročilou televizi v roce 2022 jsou cílení na data a efektivita reklamy.


"Současné ekonomické a geopolitické obavy vytvořily mnoho nejistot, které zabrzdily loňský návrat k optimismu. V důsledku toho 35 % dotázaných marketérů očekává, že se jejich celkový marketingový rozpočet sníží," píše Emmanuel Josserand, Brand, Agency and Industry Relations, FreeWheel, na blogu IAB Europe. "Nicméně 65 % respondentů chce i nadále pokračovat ve svém marketingovém úsilí minimálně na stejné úrovni jako v loňském roce a nehodlá v tomto obtížném období 'ztratit náskok'."

Důvěra v kanály pokročilé televize dlouhodobě roste


"Zdá se, že důvěra v kanály pokročilé televize se v pěti zkoumaných zemích zvyšuje. 78 % respondentů očekává, že v příštích 12 měsících zvýší své rozpočty na kanály Advanced TV. Pro srovnání, předchozí průzkum provedený v roce 2021 ukázal, že 73 % účastníků plánuje navýšit investice do těchto kanálů."

"Současná úroveň spokojenosti s výdaji na Advanced TV také ukazuje na růst, protože 45 % marketérů z EU5, kteří se průzkumu zúčastnili, by chtělo, aby jejich organizace do těchto kanálů investovala více."



Definice Advanced TV pro účely průzkumu:

  • VOD / Video on Demand (včetně BVOD - Broadcaster Video On Demand) (tj. reklama kolem pořadu, který byl předtím vysílán v lineární televizi. (B)VOD může být cílená)

  • Connected TV / OTT (tj. reklamy zobrazující se v aplikacích chytré televize, externích zařízeních - AppleTV, Amazon Fire, herních konzolích atd. nebo v aplikacích pro streamování a přihlašování operátora Set Top Box).

  • Adresovatelná lineární TV (tj. lineární TV reklama, která díky využití dat může oslovit spotřebitele na úrovni domácností).



Zdroj: moonshot.news

Načítání dalších...