TELEVIZNÍ REKLAMY S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJMOKŘEJŠÍ VODA A NEJŽHAVĚJŠÍ PÍSEK V REKLAMNÍCH SPOTECH

2. 7. 20252. 7. 2025
Šplouchání vln a šustění rozpáleného písku pod nohama, to je scenérie, která patří mezi nejsilnější letní trumfy televizní reklamy. Koupání ve vlnách evokuje svobodu, život na pláži přináší rytmus klidu a pocit prázdninové volnosti, takže divák je snadno vtažen do příběhu – a už se vidí na mořské pláži, ideálně s propagovaným produktem v ruce. Televizní reklama u vody totiž není jen o létě. Je to pečlivě zinscenovaný sen, ve kterém značka zazáří jako slunce na blankytně modrém nebi bez jediného mráčku.

Voda a pláž, to jsou kulisy, bez nichž se letní televizní reklama prostě neobejde. Dovolená u moře je oblíbená nejen u spotřebitelů ze zahraničí, kteří mají moře nebo oceán na dosah ruky, ale také u nás. Češi moře a pláž milují. Podle statistik dosáhl počet všech cest Čechů do zahraničí v roce 2023 7,8 milionu, z toho více než 5 mil. byly cesty za účelem rekreace, dovolené a trávení volného času. V roce 2024 to bylo 5,7 mil. Na první příčce bylo v roce 2023 tradičně Chorvatsko s jeho krásnými plážemi, v roce 2024 ho předstihla Itálie.

Slunce, voda, písek


Dovolená u moře je prostě sen. A proto stačí převést tři jednoduchá slova – slunce, voda a písek – v působivý vizuální vjem v rámci reklamního spotu a divák se během pár vteřin přesune ve své mysli na vysněné místo. Když značka zasadí svůj produkt do této scenérie, přestává být inzerovaný výrobek jen obyčejnou věcí. Stává se součástí příběhu, který toužíme prožít. Slunce, moře a pláž skrývá symboliku, která je pro spotřebitele neodolatelná.

Typické letní reklamy proto využívají jasně modré moře, zlatavý písek, palmy, slunce a skály evokující středomořský nebo tropický vibe. Přitažlivost reklamního spotu může výrazně zvýšit správně zvolený soundtrack v podobě tropické hudby, letních hitů, šplouchání vln či cvrkání cikád, nezbytné jsou samozřejmě vhodné barvy, jako je tyrkysová, žlutá, oranžová a bílá. Dobře koncipovaná letní reklama zajistí, že se spotřebitelé bleskurychle vcítí do situace a spojí si produkt značky s příjemným pocitem. Reklamy využívající téma vody a pláže přitom nemusí být vůbec uniformní. Pojďme se podívat na několik reklam, kterým se s pomocí vody, slunce a písku podařilo navodit prázdninovou lehkost bytí.

Řetězec Boots nabízí dokonale nedokonalé léto


Britský maloobchodní řetězec Boots, který se zaměřuje na oblast zdraví a krásy, nabídl zákazníkům možnost nakupovat po celou sezónu nezbytnosti na jednom – dokonale pohodlném – místě. Spot odstartoval v červnu 2023 během reality show Love Island ve Velké Británii. Šlo o nejrozsáhlejší letní kampaň značky Boots v historii. Reklama je originálně prezentována divákům z perspektivy vosy, která se postará o drobné komplikace u vody. Tyto komplikace ovšem může hravě vyřešit značka Boots díky lékům, opalovacím krémům i dalším kosmetickým přípravkům.


Video: Boots – letní reklama 2023

Nivea nabízí opalovací krém i solární dobíjení


Originálně přistoupila k letní reklamě také značka Nivea v roce 2013. Tato kampaň se nezaměřovala pouze na prodej opalovacích krémů. Prezentovala praktickou službu pro návštěvníky pláže a zároveň propagovala značku Nivea. Představte si bezstarostný den na pláži, který přeruší obávaná zpráva o vybití baterie. Solární nabíjecí stanice Nivea nabídly záchranu – způsob, jak udržet telefony nabité a návštěvníky pláže v kontaktu.

Krása této kampaně spočívá v hladké integraci praktičnosti a propagace značky. Nabíjecí stanice byly napájeny sluneční energií, což perfektně ladilo s produkty Nivea na ochranu před sluncem. Toto vizuální propojení nenápadně zdůraznilo důležitost ochrany před sluncem a zároveň nabídlo pohodlnou službu. Nabíjecí stanice nesly logo a slogan Nivea, což zajistilo rozpoznatelnost značky. Tím, že Nivea poskytla řešení běžného problému, vytvořila pozitivní zážitek pro návštěvníky pláže a zanechala v nich příznivý dojem o značce.


Video: Nivea – Solar Ad Charger

T-mobile rozdává v létě radost


Na letní atmosféru a touhu lidí konečně „vypnout“ a užívat si horkého počasí u vody, letos vsadil i mobilní operátor T-Mobile se svou novou kampaní rozvíjející dlouhodobý komunikační koncept #MeziSvými. Operátor se rozhodl zpříjemnit zákazníkům léto prostřednictvím dárků, dat i zábavy, což zahrnuje například zmrzlinu Cornetto od Algidy, ručník ve fuchsiové barvě nebo 20 GB dat zdarma pro zákazníky s tarify Next. Děj kampaně se odehrává na koupališti za horkého letního dne. Lidé leží na lehátkách, užívají si klid, dokud nezaregistrují muže, který se snaží upoutat pozornost okolí nafukováním obří nafukovačky. Následně se ukáže, že jde o obrovskou „dvacítku“, symbol 20 GB dat zdarma, které T-Mobile rozdává zákazníkům na celé léto.


Video: T-Mobile – I tohle léto rozdáváme radost

Léto je období, kdy si lidé chtějí hlavně užívat a nechtějí nic složitě řešit. I proto se T-Mobile po roční pauze vrátil k tradici letních dárků. Kampaň má zákazníky potěšit a tomu odpovídá i její tón. Navrhli jsme ji tak, aby sdělení působilo jednoduše, pozitivně a přirozeně navazovalo na to, co máme s létem spojené,“ uvedla Kim Hofmanová, Senior Strategic Planner z agentury Ogilvy, z jejíž dílny kampaň pochází.

Láhve s perlivou vodou Rubicon Spring vyjely k vodě


Na pláži se ale nemusejí povalovat jen lidé, jak dokazuje nápaditá, hravě působící reklama značky perlivé pramenité vody s ovocnou příchutí a přidanými vitamíny Rubicon Spring. Rodinka sestávající z lahví s perlivou vodou se sluní, děti dovádějí, maminka flirtuje s ovocnými motivy a vše působí jako letní ovocná party na pláži. Výsledný dojem? Osvěžující a současně zábavný zážitek – přesně, jak to značka zamýšlela.


Video: Rubicon Spring – Water's Had A Fruity Fling!

Purina pro Plan vsází na psí štěstí


A že vodu a pláž milují všechna stvoření, dokazuje i reklamní spot značky Purina Pro Plan nazvaný „Incredible Happens Here – Beach“, v němž na pláži dovádí žena se svým psem. A není to jediný spot značky v tomto stylu. Také další spot s názvem „It All Starts Here – Pro Plan Sport“ vsází na vodu a bezbřehou psí radost. Který majitel čtyřnohého přítele by odolal?


Video: Purina Pro Plan Sport – It All Starts here

TUI roztančí každého


A je tu další plážová idyla, tentokrát se synchronizovaným tancem a vodními aktivitami. Tento příjemný spot od TUI Group, jedné z největších cestovních společností na světě, skvěle vystihuje letní dovolenou u moře a říká, že na pláži se roztančí i ten, kdo tančit neumí. Za silnou choreografií spotu „I Could Never Be a Dancer“ stojí Mark Summers.


Video: TUI – I could Never Be a Dancer

MidFirst Bank přenese zákazníky na pláž


Ačkoliv by se mohlo zdát, že téma léta je primárně v doméně opalovacích krémů a osvěžujících nápojů, kterým se budeme věnovat v příštím článku, není to tak. Po atmosféře pláže a moře často sáhnou i konzervativní společnosti. Patří mezi ně například bankovní ústav MidFirst Bank. Tento spot, který pochází z dílny agentury Gravity Global, vyhrál 16 cen Telly Awards, například za režii (Brandon Nicholas), animaci a digitální prostředí.


Video: MidFirst Bank - Beach

VW staví odolné hrady z písku


Moře a pláž je ale často také doménou automobilového odvětví. Moře, pláž a rodina, to už je samo o sobě působivé. A když k tomu přičteme hrad z písku, který i v příboji vln zůstane neporušený, je zřejmé, že to Volkswagen s tímto spotem podtrhujícím odolnost a trvalost – svých aut i hradu z písku – vychytal.


Video: VW – Sandcastle

BMW v honičce o poslední lehátko na pláži


Televizní spot „The Last Becach Chair“ z roku 2023, který realizovala agentura Universal McCann ve spolupráci s kreativní agenturou Goodby Silverstein & Partners, nabízí honičku v autech BMW kvůli poslednímu volnému lehátku na pláži. Kampaň tak cíleně kombinuje emoční humor a prémiové atributy značky. Díky vysoce profesionální produkci a virální vizuální kampani dosáhla reklama značné pozornosti a skvělých výsledků v oblasti výkonnosti.


Video: BMW – The Last Beach Chair

Subaru testuje auta s pomocí psů


V reklamním spotu značky Subaru se v autě, na surfu a po pláži prohánějí nejlepší přátelé člověka. Poté, co zboří pár hradů z písku a odpočinou si na dece, přijde čas vrátit se domů. Jak po jejich řádění dopadne auto? No přece skvěle. Je to přece značka Subaru!



Video: Subaru Dogs

Pivo Guinness nabízí drama


Náš přehled uzavřeme historickou černobílou reklamou „Surfer“ z roku 1999, která dokazuje, že zdaleka ne všechny reklamy s tematikou moře musí být na jedno brdo. Na rozdíl od současných barevných, hřejivých spotů ze současnosti nabídla značka Guinness velkolepé drama s happy endem v podobě sklenice piva. Tato poetická reklama z dílny agentury Abbott Mead Wicker BBDO využívá motiv mořských vln, surfařů a koní k definici hodnot značky – vytrvalosti, síly, odhodlání. Vizuálně silnou reklamu podtrhuje i ikonický hudební podkres „Phat Planet“ od Leftfield.


Video: Guiness – Surfer

K pláži patří ledové osvěžení


Pláž není jen místem relaxace a slunění. V momentě, kdy slunce pálí a písek hřeje pod nohama, saháme instinktivně po něčem studeném.

Není proto divu, že nápoje všeho druhu – od lahví s minerálkou přes orosené sklenice s limonádou nebo plechovky lahodného piva – patří k nejčastěji inzerovaným produktům ve spojení s letními motivy. Při pobytu na pláži prostě nesmí ledově chladné osvěžení, a proto se příště zaměříme právě na letní televizní reklamy nápojových značek.

Načítání dalších...