Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: TÉMĚŘ 33 % NOVÝCH PŘEDPLATNÝCH STREAMOVÁNÍ JE PODPOROVANÝCH REKLAMOU

2. 5. 2023
V časech rostoucí inflace mnoho spotřebitelů přechází na strategie utahování opasků. Pro některé to může znamenat zrušení streamovacích služeb, které nevyužívá. Pro ostatní je lákavější najít levnější variantu pro stejný obsah. Zdá se, že streamovací služby chápou toto dilema a nadále zvyšují množství nabídek podporovaných reklamami.

Podle mediální výzkumné společnosti Antenna se v roce 2020 pouze jeden z pěti nových předplatitelů streamovacích služeb přihlásil k odběru služeb podporovaných reklamou; toto číslo se však v roce 2021 výrazně zvýšilo na téměř 33 %. Mnoho služeb, které začínaly výhradně s předplatným bez reklam, se nyní rozhodlo nabízet službu podporovanou reklamami za nižší cenu, což láká diváky, aby zůstali předplatiteli nebo se zaregistrovali, pokud prémiové předplatné je pro ně příliš nákladné.



Na konci roku 2022 do rozjetého vlaku podporovaného reklamou naskočily i Netflix i Disney+ a začátkem tohoto týdne se přidala také AMC+. Ta oznámila plány na spuštění reklamní vrstvy ve třetím čtvrtletí tohoto roku . Vzhledem k tomu, že Netflix začíná zasahovat proti sdílení své účtů s rodinou a přáteli, kteří nežijí ve společné domácnosti, je pochopitelné, že služba může chtít, aby přidávání dalších předplatných bylo pro uživatele dostupné.

Prémiové služby, které vždy nabízely možnost podporovanou reklamou – Peacock , Hulu , Paramount+ , discovery+ – mají každá alespoň 43 % svých zákazníků na tarifech podporovaných reklamou, přičemž 76 % vede Peacock společnosti NBCUniversal. Peacock je v mnoha ohledech trochu mimo, protože až do února existoval jako bezplatný bonus pro internetové a kabelové předplatitele Comcast a jen o několik týdnů dříve zrušil svou bezplatnou úroveň . Takže přírůstky do vrstvy podporované reklamou pro službu byly pravděpodobně podpořeny diváky, kteří si zvykli používat platformu zdarma, ale když to bylo ztraceno, rozhodli se pro nejlevnější alternativu.

Je zajímavé, že je to služba s nejdelší reklamní vrstvou, která má další nejlepší čísla, pokud jde o celkový počet předplatitelů na úrovni podporované reklamami, a nejvyšší procento hrubých přírůstků v roce 2022 u plánů s nižší cenou. Hulu přichází s 57 % svých předplatitelů v plánu AVOD (video na vyžádání podporované reklamou) a 62 % přírůstků v loňském roce se rozhodlo pro plán s nižší cenou.



Mnozí sice považují reklamy za otravné a rušivé, uvedená data ale dokazují, že lidem nevadí sledovat reklamy, aby nemuseli platit stále se zvyšující ceny streamovacích služeb. Průměrné úspory za službu podporovanou reklamou oproti její alternativě bez reklam dosahují zhruba 3 $ měsíčně. I když se může zdát, že úspora 36 dolarů v průběhu roku nestojí za to snášet reklamu, pokud máte v průměru čtyři streamovací služby na domácnost – jako většina Američanů – malé částky se sčítají a mohou mít velký dopad na rozpočty.

Zdroj: thestreamable.com

Načítání dalších...