Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE UK / USA: ROZHODNUTÍ O STREAMOVÁNÍ JSOU V RUKOU DĚTÍ A TEENAGERŮ

2. 8. 20232. 8. 2023
Podle nové zprávy společnosti SuperAwesome je hlavním důvodem, proč si rodiče předplácejí streamovací služby, potřeba obsahu pro děti. Je to také důvod, proč u streamování zůstávají nebo proč jej opouštějí.

Společnost SuperAwesome zjistila, že rodiče si s větší pravděpodobností předplatí tu streamovací službu, jejíž platforma nabízí obsah, který zajímá jejich děti.

Studie nazvaná Gen Alpha a Gen Z: Pod kontrolou rodinného ovladače si kladla za cíl zjistit hlavní důvody, proč si rodiče předplácejí streamovací služby vhodné pro rodiny, a také proč zůstávají předplatiteli nebo se rozhodnou předplatné zrušit. V letech 2021 až 2022 provedla britská výzkumná společnost průzkum zahrnující 1 010 rodin ve Velké Británii a USA s dětmi a dospívajícími ve věku od čtyř do 15 let a také 440 mladých dospělých ve věku od 16 do 24 let.

Projekt odhalil, že 56 % dětí a dospívajících v USA nutí své rodiče, aby si předplatili nebo nadále platili za streamovací platformy, které mají obsah, jenž se jim líbí. Ještě více to platí ve Velké Británii, kde 64 % respondentů ovlivňuje rozhodnutí svých rodičů o předplatném.

Zpráva také zjistila, že polovina respondentů z generace Z (ve věku 16 až 24 let) v obou zemích se podílí na rozhodování rodiny o předplatném streamingu, ačkoli někteří z nich si také předplácejí platformy sami.

Pro většinu rodičů je přístup k vhodnému obsahu nejdůležitějším faktorem při rozhodování o tom, zda peníze streamovacímu operátorovi zaplatit. V USA 66 % rodičů uvedlo, že si předplatí platformu, pokud nabízí vhodný obsah pro jejich děti, a pouze 34 % uvedlo, že jejich rozhodnutí o předplatném závisí na ceně. Podobně je tomu i ve Velké Británii, kde se 56 % rodičů rozhoduje na základě programové nabídky a pouze 42 % na základě nákladů.

Pokud jde o udržení předplatného, je hlavním faktorem opět obsah. V obou zemích budou rodiče nadále platit za danou platformu, pokud na ní jejich děti najdou své oblíbené filmy a postavy (71 % v USA, 62 % ve Velké Británii). Zůstanou také, pokud bude nabízet obsah pro děti (50 % v USA, 48 % ve Spojeném království) a programy vhodné pro rodiny, jako jsou soutěžní pořady (40 % v USA, 41 % ve Spojeném království).

Podle zprávy je dvakrát pravděpodobnější, že se rodiče dětí z generace Alpha (ve věku od čtyř do 15 let) z platformy odhlásí, pokud nebude splňovat požadavky na obsah pro jejich děti (43 % v USA, 40 % ve Velké Británii).



O STUDII: Výzkum zkoumal 2 026 rodičů Gen Alpha a 890 Gen Z v USA a Velké Británii. Statistiky nabízejí značkám lepší pochopení toho, jak se nejlépe spojit s těmito čím dál více vlivnými publiky. Studie je k dispozici zde.

Zdroj: kidscreen.com

Načítání dalších...