Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

PRŮZKUM: SPOTŘEBITELÉ V USA CHTĚJÍ MÉNĚ ZAŘÍZENÍ, ALE VÍCE TECHNICKÝCH INOVACÍ

26. 9. 2023
Podle společnosti Deloitte se dvě pětiny spotřebitelů (41 %) nerady zabývají správou svých zařízení, zatímco 28 % tvrdí, že správa technologických zařízení a předplatného je pro ně „velmi zatěžující“.

Zdá se, že únava z technologií, kterou začala spousta spotřebitelů pociťovat během lockdownů během pandemie covid-19, přerostla do narůstajících rozporuplných pocitů amerických spotřebitelů vůči technologiím. Ti totiž chtějí mít na jedné straně k dispozici nové technologie, ale na druhé straně chtějí zjednodušit způsob, jakým se spotřebitelskými technologiemi interagují.

Podle nového průzkumu společnosti Deloitte snížila průměrná americká domácnost počet připojených zařízení ve své domácnosti na 21 připojených zařízení (z 25 v roce 2021). Jedna třetina (33 %) dotázaných uvedla, že si nemůže dovolit kupovat technologická zařízení (ve srovnání s 25 % v roce 2022).

Nicméně, téměř každý pátý spotřebitel (17 %) již používá generativní umělou inteligenci, případně s ní experimentuje, a 72 % spotřebitelů plánuje používat ji i nadále. Více než šest z deseti příslušníků generace Z a více než polovina mileniálů se zajímá o učení prostřednictvím prohlížení nebo interakce s 3D objekty či reprezentacemi.

Spotřebitelé dále uvádějí, že očekávají více inovací v aplikacích a službách 5G.

Jak uvedli pracovníci výzkumu, celkově čtvrtý roční průzkum společnosti Deloitte nazvaný „Connected Consumer“ naznačuje, že spotřebitelé chtějí vyvážit digitální a fyzický život, protože zefektivňují zařízení, utrácejí za technologie selektivně, vyžadují inovace, bezpečnost a užitečnost v propojeném světě.

Z průzkumu konkrétně vyplynulo, že téměř polovina domácností (48 %) si v roce 2023 pořídí alespoň jedno nové připojené zařízení, přičemž 16 % si pořídí tři nebo více. S tím, jak domácnosti přidávají nová technická zařízení, však současně vyřazují zařízení, která již nadále neodpovídají jejich potřebám. Podle průzkumu mají domácnosti v roce 2023 průměrně 21 připojených zařízení, což je pokles jak ve srovnání s 22 zařízeními v roce 2022, tak s maximem 25 zařízení v roce 2021, kdy se mnoho lidí během pandemie COVID-19 technologiemi zásobilo.

Spotřebitelé také uvedli, že by uvítali snížení technologické složitosti: 41 % z nich se nerado zabývá správou svých zařízení, zatímco 28 % tvrdí, že správa technologických zařízení a předplatného je pro ně „velmi zatěžující“.

„Průzkum Connected Consumer společnosti Deloitte vykresluje živý obraz společnosti, která se učí rozumně využívat technologie. Spotřebitelé již nadále nehromadí zařízení, namísto toho je pečlivě vybírají s cílem podpořit digitální harmonii,“ vysvětlil Paul Silverglate, místopředseda Deloitte LLP a vedoucí divize U.S. Technology Sector. „Od uvědomělejšího přístupu ke spotřebě zařízení až po přizpůsobení se měnícímu se prostředí virtuální zdravotní péče a hybridní práce – to jsou zjištění, která podtrhují vynalézavost a odolnost moderních spotřebitelů. Cesta, která je před námi, je plná příležitostí, jež firmám přinášejí možnost inovací a reagování na tyto vyvíjející se potřeby.“

Ačkoliv se průměrný počet digitálních zařízení v domácnosti za poslední dva roky snížil o čtyři (z 25 v roce 2021 na 21 v roce 2023), podle pracovníků výzkumu to neznamená, že by spotřebitelé měli o zařízení menší zájem.

Naopak to naznačuje, že spotřebitelé jdou cestou racionalizace a zbavují se zastaralých nebo méně užitečných zařízení, přičemž stále nakupují nová. Pro technologické společnosti se nabízí příležitost lépe podpořit zákazníky, kteří chtějí dosáhnout rovnováhy, jež maximalizuje výhody a minimalizuje nevýhody propojeného života, uvedla společnost Deloitte.

Průzkum mezi 2 000 americkými spotřebiteli také zjistil, že téměř polovina (48 %) dotázaných spotřebitelů si v uplynulém roce koupila do domácnosti nová připojená zařízení.
Celkem 63 % respondentů očekává, že jejich výdaje na pořízení zařízení zůstanou v příštích 12 měsících na stejné úrovni, pouze 7 % z nich předpokládá snížení výdajů. Devět procent (9 %) plánuje své výdaje zvýšit.

Čtyřicet devět procent (49 %) spotřebitelů odložilo v uplynulém roce nákup zařízení kvůli ekonomickým podmínkám, zatímco 33 % z nich má pocit, že si nemůže dovolit koupit technologická zařízení, která jejich domácnost potřebuje (ve srovnání s 25 % v roce 2022).

Spotřebitelé i nadále zápolí se správou svého digitálního života: 41 % respondentů se nerado zabývá správou svých zařízení a 28 % vnímá jako velkou zátěž množství zařízení a předplatných, které musí spravovat (ve srovnání s 24 % v roce 2022).

Dalším klíčovým zjištěním bylo neustávající volání spotřebitelů po inovativních aplikacích a zážitcích, které plně využívají možností technologie 5G. Více než polovina respondentů s 5G chytrými telefony (53 %) uvedla, že tyto aplikace vyhledává, zatímco více než čtvrtina (26 %) vyjádřila zklamání z nedostatku takových inovativních aplikací a služeb.

V rámci průzkumu bylo zjištěno, že celkově 62 % spotřebitelů s chytrými telefony uvedlo, že mají 5G, přičemž v roce 2022 to bylo 50 %.

Uživatelé chytrých telefonů s 5G uvádějí, že některé věci dělají častěji než v době, kdy ještě neměli 5G, přičemž každý pátý využívá svůj telefon častěji k placení za zboží v obchodě a jako hotspot. Téměř každý čtvrtý více sleduje streamovaná videa (čtyři z deseti příslušníků generace Z to dělají častěji než předtím, než měli 5G) a téměř každý pátý hraje více videoher (každý třetí příslušník generace Z to dělá častěji než v době, kdy ještě neměl 5G).

Fixní bezdrátové připojení 5G je novým trendem v oblasti internetu pro domácnosti: Podle pracovníků výzkumu 12 % uživatelů domácího internetu tvrdí, že mají fixní bezdrátový internet (v roce 2022 to bylo 8 %), a většina z nich uvádí, že jde o 5G.

Průzkum rovněž poukazuje na slibný růst pohlcujících 3D zážitků a rostoucí zájem a povědomí o generativní umělé inteligenci mezi spotřebiteli, zejména u mladších generací.

Více než šest z deseti příslušníků generace Z a více než polovina mileniálů se zajímá o učení prostřednictvím prohlížení nebo interakce s 3D objekty nebo reprezentacemi, o virtuální cestování na zajímavá místa, o setkávání s přáteli a rodinou ve 3D prostorách, o návštěvu 3D virtuálních zábavních akcí a o nakupování ve 3D obchodech.

Téměř každý pátý respondent (17 %) uvedl, že s generativní umělou inteligencí experimentoval nebo ji využil pro projekty/úkoly: Z toho 72 % jej použilo pro osobní účely, 21 % pro školní účely/vzdělávání a 20 % pro své pracovní/profesní účely. 72 % z nich plánuje používat ji nadále.

Mezi další klíčová zjištění patří:

  • Preference zaměstnanců ohledně hybridní práce se v roce 2023 zvýšila o 7 procentních bodů. Respondenti jako hlavní výhody hybridní práce uváděli lepší vztahy s rodinou a spolupracovníky a lepší zdraví a pohodu.

  • Spokojenost s virtuálními zdravotnickými službami. Většina lidí, kteří zažili virtuální návštěvu u lékaře, by v budoucnu upřednostnila virtuální nebo hybridní možnosti v oblasti psychického zdraví a chronických onemocnění.

  • Rodiče vidí v připojených zařízeních pro své děti pozitiva a uvádějí, že zlepšují učení, umožňují nové zážitky a udržují děti v organizovaném stavu, zároveň se však obávají možné újmy a stanovují hranice pro digitální chování svých dětí.

  • Obavy z bezpečnosti vzrostly: 58 % dotázaných spotřebitelů se obává, že jejich zařízení jsou zranitelná vůči narušení bezpečnosti (oproti 50 % v roce 2022), zatímco 58 % se obává, že by je organizace nebo lidé mohli prostřednictvím jejich zařízení sledovat (oproti 41 % v roce 2022).


Celý průzkum naleznete zde.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...