Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

NOVÁ DATA: UŽIVATELÉ STREAMOVACÍCH SLUŽEB TRÁVÍ VÍCE ČASU HLEDÁNÍM POŘADŮ, KTERÉ BY SI MOHLI PŘEHRÁT

5. 11. 20255. 11. 2025
Američtí spotřebitelé nyní tráví hledáním zajímavých pořadů 12 minut. To představuje nárůst oproti 10,5 minutám v roce 2023. Důvod? Mnozí z respondentů se cítí být „přemoženi“ streamovacími médii.

Navzdory veškerému humbuku kolem umělé inteligence a dlouhodobým snahám o zlepšení vyhledávání obsahu naznačuje nová studie společnosti Gracenote, že problém s hledáním něčeho, co by se dalo sledovat na streamovacích službách, není jen poměrně velkou nepříjemností. Ve skutečnosti se problém dál zhoršuje.

Nová studie společnosti Gracenote nazvaná „2025 State of Play“, která zkoumala spotřebitele v USA, Velké Británii, Německu, Francii, Brazílii a Mexiku, ukazuje, že téměř 33 % uživatelů streamovacích služeb má pocit, že fragmentace obsahu a služeb negativně ovlivňuje jejich televizní zážitek. Ve věkové skupině 25–34 let se tento podíl zvyšuje dokonce na 40 %. Navzdory obecné oblibě streamování mezi spotřebiteli v různých zemích i věkových skupinách 45 % z diváků uvádí, že streamování je pro ně příliš náročné.

Jedním z klíčových problémů je vyhledávání obsahu. Čím déle divákům trvá najít něco, co by mohli sledovat, tím méně je pro ně zážitek příjemný. V průměru stráví spotřebitelé po celém světě 14 minut hledáním toho, co budou sledovat. V USA je to 12 minut, což představuje nárůst oproti 10,5 minutám z poloviny roku 2023. Francouzští diváci stráví hledáním obsahu neuvěřitelných 26 minut. Je to v podstatě čas rovnající se délce celé epizody programu, uvádí výzkumná společnost Gracenote, která je součástí společnosti Nielsen.

To je špatná zpráva pro streamovací platformy. Zpráva uvádí, že se 19 % lidí vzdá sledování, pokud jejich vyhledávání obsahu není delší dobu úspěšné. U diváků ve věkové skupině 18–24 let je to dokonce 29 %. Téměř polovina diváků (49 %) je navíc ochotna zrušit službu kvůli obtížnému vyhledávání toho, co by se dalo sledovat.

Mezi klíčové funkce, které diváci chtějí ke zlepšení svých zážitků, patří jednotný průvodce prezentující informace o obsahu napříč všemi službami a rovněž platformy, které jim řeknou, kde najít konkrétní programy, ať jsou k dispozici kdekoli. Zájem o tyto funkce uvedly přibližně dvě třetiny (66 %) respondentů průzkumu.

„Efektivní funkce vyhledávání, objevování a doporučování, které platformám umožňují propojit diváky s obsahem, který se jim bude nejvíce líbit, jsou důležitější než kdy jindy,“ uvedl Tyler Bell, senior viceprezident pro produkty ve společnosti Gracenote. „Organizace, které tyto funkce poskytují, zjednodušují fragmentaci obsahu a kanálů, která má vliv na divácký zážitek ze zábavy. Tímto způsobem mohou využít příležitosti stát se pro uživatele první volbou a nejcennějším zdrojem sledování.“

Zpráva Gracenote State of Play 2025 vychází z výsledků nedávného průzkumu realizovaného mezi 3 tisíci spotřebiteli v Brazílii, Francii, Německu, Mexiku, Velké Británii a USA. Chcete-li si zdarma stáhnout zprávu, klikněte zde.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...