Zdroj: Shutterstock.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

MEDIA STRATEGY: DO TV REKLAMY INVESTUJE Z MEDIÁLEK NEJVÍCE PHD

12. 3. 2024
Auditorská společnost Media Strategy přináší data v rámci svého srovnání PPA Ranking za celý rok 2023.

Mediální agentura PHD měla v roce 2023 nejvyšší podíl z tuzemských mediálních agentur na čistých investicích do televizní reklamy. Za období od ledna do prosince 2023 představoval 11,8 %. Vyplývá to ze srovnání PPA Ranking, který poskytuje společnost Media Strategy. Na dalších předních místech následovaly OMD (9,6 %), EssenceMediacom (8,6 %) a Knowlimits (8,5 %), mezi kterými byly jen minimální odstupy. Ve srovnání s rokem 2022 vypadla z první pětice Médea, naopak se do ní posunul Starcom.

V podílu investic do televizní reklamy počítaném podle sítí mediálních agentur měla v loňském roce největší podíl Omnicom Media Group (23,3 %) před GroupM (19,8 %) a Publicis Media (12,6 %). Zde se pořadí sítí mediálních agentur ve srovnání s rokem 2022 nemění.

Podíl mediálních agentur na investicích do TV reklamy v roce 2023


Zdroj: TV PPA Agency Ranking, I-XII/2023, Media Strategy

Podíl sítí mediálních agentur na investicích do TV v r. 2023


Zdroj: TV PPA Agency Ranking, I-XII/2023, Media Strategy


PPA Ranking je počítán na základě počtu klientských GRPs spotové reklamy podle monitoringu Nielsen. Z TV Price Pool Auditu se vypočítají průměrné clusterové ceny (NN CPP30“), které by klienti za danou výši GRPs měli zaplatit. Tím se získá jejich odhadovaný rozpočet a přiřadí se k agenturám a k agenturním sítím. Poté se vyjádří jejich podíl.

Data (stejně jako TV Price Pool Audit) publikuje společnost Media Strategy třikrát ročně, a to za období leden až červen, leden až říjen a leden až prosinec.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...