Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

JAK DIVÁCI GENERACE Z DOSPÍVAJÍ, TELEVIZE NABÝVÁ NA VÝZNAMU

8. 2. 2023
Věkové demografické rozdíly na televizním trhu nejsou nic nového. Studie společnosti Horowitz Research sledovala životní styl generace Z ve vztahu k médiím a zjistila významné rozdíly dokonce v rámci jedné skupiny. Mediální životní styl příslušníků generace Z ve věku 18-24 let se od jejich mladších protějšků liší.

Zdroj: Horowitz Research; Předplatitelé a využívání SVOD/vMVPD služeb, Základní skupina: 13-24 let


Legenda grafu: Používám a platím sám-Používám a platí rodiče nebo někdo další-- Sdílím náklady s někým dalším-Nemám přístup/nepoužívám každý týden

Společnost Horowitz zjistila, že generace Z celkově dělí dobu sledování videa rovnoměrně mezi profesionální televizní obsah a netelevizní obsah, např. videa vytvořená uživateli. Příslušníci generace Z ve věku 13-17 let věnují o něco více času sledování netelevizního obsahu, zatímco starší příslušníci téže generace častěji tráví delší dobu sledováním profesionálního televizního obsahu.

Ukázalo se, že právě vzhledem k delší době strávené sledováním profesionálně vyrobeného televizního obsahu se starší ročníky této generace k tomuto obsahu dostávají pomocí všech typů platforem. Využívají předplacené streamovací služby, bezplatné streamovací služby, virtuální kabelové či satelitní služby jako Sling TV nebo Hulu s Live TV i tradiční kabelové a satelitní sužby. Činí tak častěji než jejich mladší protějšky ve věku 13-17 let.

Analytik připisuje část tohoto chování přístupu k platformám i službám. Zařízením, na kterém se obsah streamuje nejčastěji (tedy každý nebo téměř každý den), je pro obě věkové skupiny generace Z chytrý telefon. Mladší skupina uváděla méně často než její starší protějšky, že má v pokoji televizor, inteligentní displej typu Amazon Echo Shows nebo herní konzole. Je u ní proto méně pravděpodobné než u jejích starších protějšků, že bude na těchto zařízeních sledovat videoobsah každý nebo téměř každý den.

Pokud jde o služby využívané ke sledování obsahu, analýza uvádí, že mladší příslušníci generace Z (13-17 let) méně vyžívají služeb, jako jsou Hulu, Peacock a Paramount+. Jsou totiž při výběru služeb, které mohou použít, závislejší na rodičích. Naopak mladí lidé ve věku 18-24 let mohou nezávisleji rozhodovat o tom, kterou službu si chtějí předplatit, a mají přístup k širší nabídce streamovacích možností.

„Často odpovídáme na dotaz, jak mohou mediální značky zaujmout generaci Z, kterou pohltil spíše krátkoformátový obsah. Ráda připomínám, že tato generace není první kohorta mladých lidí, kterou obsah krátkého formátu upoutal,“ říká Adriana Waterston, ředitelka pro výnosy a vedoucí poznatků a strategií ve společnosti Horowitz Research.

„Zaujetí krátkým formátem neznamená úplnou kanibalizaci sledování dlouhých formátů. Mladí lidé dnes stále sledují profesionálně vytvořený televizní obsah, jen v menší míře v porovnání se staršími diváky, a to i ve stejné generační kohortě. Podle našich údajů je to částečně způsobeno tím, že mají menší možnost ovlivnit, k čemu získají přístup. Jak se mění životní styl mladých lidí, jak vstupují do nových životních fází a jak si budují odlišné zájmy, začne je více oslovovat dlouhoformátový obsah napříč mnoha žánry.“

Zdroj: rapidtvnews.com


Načítání dalších...