Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

GENERACE Z ZAPÍNÁ ROVNOU STREAMOVACÍ SLUŽBU

16. 9. 202516. 9. 2025
Podle nového výzkumu Boston Consulting Group již více než polovina britské generace Z zapíná namísto běžných vysílacích kanálů rovnou streamovací platformu.

Čtyřicet procent diváků, kteří se nemohou rozhodnout, co sledovat, automaticky zvolí Netflix. To je téměř třikrát více diváků než u Amazon Prime Video, další nejoblíbenější platformy.

Mezi diváky generace Z jsou na čtyřech příčkách pětimístného žebříčku nejčastěji používaných platforem pro sledování videa globální streamovací služby. YouTube vede s 83 %, následuje Netflix se 74 %, Amazon Prime Video s 56 % a TikTok s 54 %. Ve srovnání s tím mají britské streamovací platformy, včetně BBC iPlayer (49 %), ITVX (31 %) a Channel 4 (29 %), v této demografické skupině nižší míru využití.

Většina evropských spotřebitelů má předplaceny čtyři nebo pět streamovacích platforem, přičemž globální společnosti zaujímají alespoň tři příčky na každém trhu. Národní vysílatelé soutěží o zbývající jednu nebo dvě možnosti, zejména během hlavního vysílacího času. Globální hráči mají výhodu díky rozmanitosti obsahu a zdrojů.

YouTube a sociální videa nyní představují asi 20 % celkové doby sledování videa, přičemž u generace Z tento podíl stoupá na více než 40 %.

Na zkoumaných trzích západní Evropy platí za streamování přibližně 73 % domácností, v USA je to 80 %.

Veřejné mínění, pokud jde o vysílací společnosti, sice zůstává příznivé, ale postoje k licenčním poplatkům se liší – v Německu jsou čistě negativní, ve Velké Británii a Švýcarsku jsou vyváženější. V měnícím se digitálním prostředí čelí tradiční modely financování založené na licenčních poplatcích stále větší kritice, což vede k obavám o dlouhodobou životaschopnost veřejnoprávních vysílacích společností bez strukturálních reforem.

Je pozoruhodné, že mladší diváci, navzdory snížené spotřebě obsahu veřejnoprávního vysílání, obecně vyjadřují větší podporu koncesionářským poplatkům, možná kvůli tomu, že jsou zvyklí platit za digitální služby.

Mladší diváci jsou například ochotnější platit za sport: u 10 nejsledovanějších sportů ve Velké Británii – včetně fotbalu, tenisu a motoristického sportu – jsou členové generace Z a mileniálové o 15 % ochotnější platit za sledování než příslušníci generace X a baby boomers.

Zdroj: broadbandtvnews.com

Načítání dalších...