Nová zpráva poradenské společnosti pro efektivitu marketingu "Measure, Thrive, Optimize: Jak prokázat hodnotu reklamy a zvýšit růst" vychází z analýzy 75 kombinací firem a trhů v různých odvětvích a na různých trzích; k pochopení klíčových faktorů, které přispívají k tržbám, a k izolaci vlivu reklamy na celkové tržby použila modelování marketingového mixu.
Další klíčová zjištění
- Společnosti, které měří a optimalizují příspěvek reklamy, zaznamenávají meziroční nárůst o 0,7 procentního bodu, což odpovídá dodatečným příjmům ve výši 70 milionů USD u společnosti s obratem 10 miliard USD.
- Zlepšení optimalizace (0,4 %) mírně převyšuje zvýšené investice (0,3 %) při zvyšování příspěvku. Marketéři musí utrácet více a zároveň utrácet rozumně.
- Doporučují se dvě základní techniky měření: Pro větší společnosti s komplexními mediálními strategiemi se doporučuje modelování marketingového mixu (MMM), pro menší společnosti s jednoduššími přístupy pak A/B testování.
Proč je to důležité
"Data hovoří sama za sebe - reklama není nákladovým střediskem, ale motorem růstu," říká Matthew Chappell, globální ředitel pro úspěch klientů ve společnosti Gain Theory. A ještě přesvědčivější než údaj o návratnosti investic je podle něj skutečnost, že "společnosti, které aktivně měří a optimalizují svůj reklamní přínos, zaznamenávají meziroční růst".
To je na nestabilním trhu, kde jsou marketingové týmy pod obrovským tlakem, aby plnily rozpočty pod drobnohledem, důležitější než kdy jindy.
Zdroj: warc.com, Gain Theory