Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

REKLAMA PŘINÁŠÍ TÉMĚŘ TROJNÁSOBNOU NÁVRATNOST INVESTICE

12. 6. 202512. 6. 2025
Společnosti, které investují 3 % svých příjmů do reklamy, dosahují 8,7% podílu na celkových tržbách, což podle Gain Theory představuje téměř trojnásobnou návratnost investic.

Nová zpráva poradenské společnosti pro efektivitu marketingu "Measure, Thrive, Optimize: Jak prokázat hodnotu reklamy a zvýšit růst" vychází z analýzy 75 kombinací firem a trhů v různých odvětvích a na různých trzích; k pochopení klíčových faktorů, které přispívají k tržbám, a k izolaci vlivu reklamy na celkové tržby použila modelování marketingového mixu.

Další klíčová zjištění



  • Společnosti, které měří a optimalizují příspěvek reklamy, zaznamenávají meziroční nárůst o 0,7 procentního bodu, což odpovídá dodatečným příjmům ve výši 70 milionů USD u společnosti s obratem 10 miliard USD.

  • Zlepšení optimalizace (0,4 %) mírně převyšuje zvýšené investice (0,3 %) při zvyšování příspěvku. Marketéři musí utrácet více a zároveň utrácet rozumně.

  • Doporučují se dvě základní techniky měření: Pro větší společnosti s komplexními mediálními strategiemi se doporučuje modelování marketingového mixu (MMM), pro menší společnosti s jednoduššími přístupy pak A/B testování.


Proč je to důležité


"Data hovoří sama za sebe - reklama není nákladovým střediskem, ale motorem růstu," říká Matthew Chappell, globální ředitel pro úspěch klientů ve společnosti Gain Theory. A ještě přesvědčivější než údaj o návratnosti investic je podle něj skutečnost, že "společnosti, které aktivně měří a optimalizují svůj reklamní přínos, zaznamenávají meziroční růst".

To je na nestabilním trhu, kde jsou marketingové týmy pod obrovským tlakem, aby plnily rozpočty pod drobnohledem, důležitější než kdy jindy.

Zdroj: warc.com, Gain Theory

Načítání dalších...