Zdroj: Unsplash.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA TRENDY

UK: SLEDOVÁNÍ TELEVIZE VE VELKÉ BRITÁNII PROCHÁZÍ HLUBOKOU ZMĚNOU

24. 4. 202024. 4. 2020
Britská vláda nařídila Spojenému království omezit volný pohyb 23. března a nová studie odhaluje dramatické změny zvyků při sledování televize po měsíci stráveném doma v odloučení.

Například konzumace zpravodajství se v prvních třech týdnech omezení pohybu více než zdvojnásobila (zvýšení o 124 %). Máme jasné důkazy, že se teď rodiny dívají na televizi více společně a čím dál větší popularitě se těší komedie a nostalgické pořady.

To jsou některá z klíčových zjištění v nové zprávě od Thinkboxu, marketingového orgánu pro komerční televizi ve Velké Británii, který pověřil výzkumnou firmu Ipsos MORI, aby analyzovala videodeníky 12 domácností, pořízené během prvních tří týdnů nových omezení.

Studie nazvaná Televize při omezení volného pohybu představuje pokračující sérii aktualizovaných informací o tom, jak se televizní zvyky ve Velké Británii při omezení volného pohybu nadále vyvíjejí. Úryvky z videodeníků o nových stereotypech a přístupech ke zpravodajství můžete sledovat na YouTube.

K důležitým zjištěním patří, že nucené odloučení znovu spojilo rodiny, kdy společné sledování televize vzrostlo od začátku omezení meziročně o 37 % ve srovnání s nárůstem o pouhých 15 % mezi těmi, kdo se na televizi dívají sami.

Vzápětí došlo v domácnostech k vytvoření nových televizních zvyků, rodiny si například pouštějí důležité zpravodajství nebo se starší děti společně s rodiči dívají na klasické komedie, jako jsou Přátelé, nebo na pořady jako Saturday Night Takeaway na ITV.

Jeden z videodeníků popisuje, jak se otec díval se svými dětmi na kuchařskou show a pak šli společně do kuchyně uvařit, co viděli. Jiný ukazuje, jak se pár, kde oba pracují z domova, snaží každý den ve stejnou dobu obědvat společně před televizí.

Výzkum zjistil, že se v této neuspořádané době zvýšilo sledování komediálních pořadů v prvních třech týdnech od 23. března meziročně o 40 %. Například sledování klasického komediálního seriálu BBC Only Fools and Horses na kanálu Gold vrostlo meziročně o 20 %.

Roste také obliba nostalgických pořadů, např. Last of the Summer Wine na kanálu Drama, který v údajích o sledovanosti zaznamenal 30% meziroční růst.
„Naše zvyky při sledování médií se dramaticky mění v důsledku nových situací, v nichž se ocitáme, a je nezbytné, abychom pochopili, co tyto změny pro televizní a reklamní průmysl znamenají. A tato průběžná studie nám to osvětlí,“

řekl Matt Hill, ředitel pro výzkum a plánování v Thinkboxu.
„Už teď je však jasné, že televize hraje mnoho rolí. Do popředí se dostává obrovská šíře obsahu - vysílaného živě i na požádání - a lidé zkoumají všechny kouty televizního vesmíru, aby se jejich rodiny i oni sami zabavili.“

Zdroj: origin.warc.com

Načítání dalších...